Epik - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 274

Tråd: Epik

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror de blir brukt musikalsk med langt dyrere høyttalere enn mentor 6 også :-)

Jeg bruker empire i ett 2kanals oppsett kun til musikk. Syns ihvertfall de spiller bra med mine rf-83, men sliter med å få mine 2stk empire til å "forsvinne" i lydbildet. Nå har jeg en svs eq1 stående uhentet på postkontoret som sikkert vil hjelpe litt.

Hører også til historien at min plassering av empire er ganske ræv, men får dessverre ikke lov å flytte dem pga manglende WAF.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres meget lovende ut

Vet noen om de er noe veldig stor forskjell på Empire og Legend på annet enn output ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

epik og abrahamsen.

hei sub guruer.Kan noen av dere si meg hva som er optimal oppkobling mellom epik empire og Abrahamsen V3.0 forforsterker,kjørte inn i crossover fra abran. da høres det ut som den bare fiser både balansert og ubalansert,må jo også tilføye at jeg ikke er noe ekspert og vet vel ikke helt hva crossover er godt for.Plugger jeg inn på lfe inngangen så kommer det seg litt lydmessig,men bare og få det til og spille med mine swans f2.f2 sammens med emo.xpa 5 er jo også en utfordring. Håper om noen her kan komme med noen innspill hva jeg skal gjøre.

Newcomer heavy.red sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

x-over?

Har epik high-pass filter/utganger?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Empire

Legend

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    hei sub guruer.Kan noen av dere si meg hva som er optimal oppkobling mellom epik empire og Abrahamsen V3.0 forforsterker,kjørte inn i crossover fra abran. da høres det ut som den bare fiser både balansert og ubalansert,må jo også tilføye at jeg ikke er noe ekspert og vet vel ikke helt hva crossover er godt for.Plugger jeg inn på lfe inngangen så kommer det seg litt lydmessig,men bare og få det til og spille med mine swans f2.f2 sammens med emo.xpa 5 er jo også en utfordring. Håper om noen her kan komme med noen innspill hva jeg skal gjøre.
    Hjelp ønskes

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp ønskes
    Du har kanskje funnet ut dette nå, men her er noen av mine tanker rundt dette.

Har ikke V3.0 og er litt usikker på om det er så mange egnede justeringer på den for subwoofer integrering, Det er vel mer en ren forforsterker uten noen form for rom korreksjon eller noen fase justering/avstand for subwoofere?.

Er det det, vil kanskje ikke disse epik subwooferene være spesiellt godt egnet (enkle) til å matches med hoved høytalerene når man ikke har en elektronikk som kan stille fase/avstand til høytlaere mer trinnlåst enn de to valgene 0 og 180 grader.
    Det betyr vel at man bør jobbe litt med plassering i forhold til hoved høytalerene for å få best mulig sammspill der bassen overlapper og redusere utfasinger mellom disse.

Slik jeg tror jeg ville kobblet opp dette oppsettet, var med å bruke enten en av de balangserte eller en av de ubalanserte utgangene på abrahamsen (avhengig av hva man har ledig ig ikke er kobblet opp stereo effekt forsterkeren med) og kobble mot crossover inngangen på subwoofer. Stille inn volumet på epik forsterkeren til ca kl12 og crossover på høyeste frekvens. Så ville jeg brugt en egnet db måler som ble satt i ørehøyde i sweetspot og eksperimentert med 0 og 180 graders fase mens sub og front spiller samtidig.
    Da vil man typisk se forskjellige topper og dipper i frekvens, som vil kunne påvirkes possitivt eller neggativt ved plassering av woofer og volum og crossover verdi. Her bør man vel ty til test toner/sweep og en db måler. De svans høytalerene du bruker er vel ganske kompetente et god stykke ned i bass område, og man har ingen god måte å hindre dem fra å spille "fullfrekvent" i det oppsettet du benytter.
    Derfor vil jeg tro at epik subwooferen etter fasejustering osv burde skrues ned til den laveste frekvensen i sin crossover, for å redusere at bassen overlapper så veldig mye med front høytalerene.

Et godt integrert subwoofer oppsett skal vel egentlig ikke merkes til vanlig i et hifi oppsett på annen måte enn at den dypeste bassen går dypere og man får en litt mer fysisk opplevelse i bunnen.

I et hjemmekino oppsett blir det litt anderledes, da man her et eget film lysdpor (LFE) for subwoofere i kilden man benytter ofte en surround receiver som typisk gir mulighet for å dele front høytalerene ved typisk 80hz og redusere effekten og lytrykket som går/fra til disse under denne frekvensen. Dermed kan man bedre utnytte subwooferen og effekten som går ut på resten av høytalerene og dermed kan spille litt høyere og utnytte effekten av at subwooferen ofte er bedre egnet til å spille de laveste frekvensene på en god måte.

Har hatt noen forskjellige subwoofere tidligere sist (2x eldre Infinity RS12 som er pensjonert pga feil i elektronikk), og investerte i to epik Legend sammen med SVS AS-EQ1. Ble godt fornøyd med integreringen av dette i hjemmekino oppsettet, men savner litt av råskapen helt i bunn fra det forrige oppsetet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epik sluttselges hos Lsound for tiden...

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x Ultra solgt og 4x Empire bestilt, blir spennende å prøve disse subbene. :twisted:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte nettopp en epik empire selv nå i kveld så da får jeg bare vente og se da hva schenker bringer om noen dager.Er ingen sub spesilist så anti moden får nok ta seg av den delen,har en sb12 pluss fra før så skal bli spennende og integrere den med den,noen forslag fra dere sub guruer?
    Hvordan gikk det med deg, ble du fornøyd?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    2x Ultra solgt og 4x Empire bestilt, blir spennende å prøve disse subbene. :twisted:

Høy kølle, hæla i taket og tenna i tappeten, nå blir det nok liv i vellinga :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Høy kølle, hæla i taket og tenna i tappeten, nå blir det nok liv i vellinga :-D
    Gleder med som en unge. Har manglet noe etter at ultrane gikk ut. :cry:
    Måtte derfor ha noe nytt inn, da jeg ikke syntes rf-7 klarer å gi nok alene. Iallefall ikke nok og uanstrengt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det med deg, ble du fornøyd?
    kansjke ikke rette mann og svare da jeg ikke har så stor erfaring med div. suber men det den har gitt meg hittil så er jeg fornøyd,eneste at den tar stor plass da det begynner og være fullt fra før med div. audio/video relaterte saker.Pluss har den i stua så det har sine begrensninger men ellers fornøyd.:-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder med som en unge. Har manglet noe etter at ultrane gikk ut. :cry:
    Måtte derfor ha noe nytt inn, da jeg ikke syntes rf-7 klarer å gi nok alene. Iallefall ikke nok og uanstrengt

Må vel ta noen prøver på div subwoofer challanges etter det er justert inn... darla, transfomers, pulse... :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Må vel ta noen prøver på div subwoofer challanges etter det er justert inn... darla, transfomers, pulse... :-D
    Ja, det kommer noen tester. Hadde noen før også med 2x ultra, men ikke i det nye rommet. Har ikke peil på hvor mye de hadde klart der,men mr. Flageborg var en tur innom og hjalp meg stille litt. Da målte vi 127db på 47hz, mener jeg å huske. Det var mer å gå på sa han, men følte ikke for å dra den mye lenger. Det hører med til historien at min takhøyde hjelper til på denne frekvensen. Uansett om epik ikke holder samme kvalitet eller standard som svs, blir det spennende og få sub(er) i huset igjen.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler litt på 2 Empire selv, står mellom dem og en stk Klipsch SW-312. Skal brukes til midbass technomoro :razz:

Vanskelig å bestemme seg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Sikler litt på 2 Empire selv, står mellom dem og en stk Klipsch SW-312. Skal brukes til midbass technomoro :razz:

Vanskelig å bestemme seg
    Tror det er tomt for Empire. Finner dem ikke mer på siden til lsound..
    edit: Er det Klipsch SW-311 du tenker på?

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er tomt for Empire. Finner dem ikke mer på siden til lsound..
    edit: Er det Klipsch SW-311 du tenker på?
    Ja var det, men nå bestilte jeg meg likegodt en PC-13 Ultra :razz: Svinger innom med semi´n i morra og plukker den opp. Tenker jeg skal få den til å spille greit oppover i registeret også jeg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Ja var det, men nå bestilte jeg meg likegodt en PC-13 Ultra :razz: Svinger innom med semi´n i morra og plukker den opp. Tenker jeg skal få den til å spille greit oppover i registeret også jeg
    Gratulerer med kjempe sub. Har selv hatt 2x ultra og det er noen fantastiske subber.
    Har selv fått ett problem(eller 4). Har nå 4x epik empire som står i esker 1etg og skal opp i film rommet via en stige til 2 etg. hmmm

At ikke produsentene kan komme med hemper, alla ryggsekk

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback