Hvilke surround-høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke surround-høytalere?

Har tenkt å utvide hjemmekinoen fra 5.1 til 7.1 og trenger derfor 1 nytt par surround-høytalere.

Har for øyeblikket kun 2 kandidater, og det er:

1) Celestion F10 (http://www.celestion.com/products/fseries/f10.html)
    2) DynaBel GEB (http://www.mamut.com/homepages/Norwa..._set_brosj.pdf)

Celestion F10 får jeg for 1300kr.
    Geb koster 1000kr+frakt+byggematerialer.. blir vel rundt 13-1400kr

Noen forslag?

Og ikke minst.. Andre forslag til noen greie surround-høytalere? Eller bør jeg bruke mer penger på det?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du av høyttalere i surroundkanalene fra før? Det er gjerne greit å ha en noenlunde voice-match i surround-kanalene også for å skape en sammenhengende lydkulisse.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hva har du av høyttalere i surroundkanalene fra før? Det er gjerne greit å ha en noenlunde voice-match i surround-kanalene også for å skape en sammenhengende lydkulisse.
    Fra før av har jeg noen Technics (vet ikke hvilken modell). En 8" bass i hver av kassene. Jeg vil påstå de er litt "lyse" i diskanten.

For å si det slik. Dersom jeg kjøper Celestion paret, - så kjøper jeg kanskje enda et par senere.. Slik at det ser penere ut i stua mi.

Men hva bør jeg satse på? Hm..!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technics er vel ikke mest kjent for sine høyttalere, for å si det slik. Blir jo nysgjerrig: Hva har du i front? Og hva med resten av anlegget?

Vil ellers tro at du vil få bedre match mot en litt lys klang (slik du beskriver Technics-høyttalerne) med Celestion framfor dynaBel Geb, som såvidt jeg husker heller litt mer mot Dali Blue serien i klangen, altså en rundere karakteristikk i diskanten. Synes også du skal vurdere Gale i denne prisklassen.

Men hvis Technics-settet skal ut etterhvert, så er det kanskje vel så lurt å tenke en viss match i forhold til fronthøyttalerne også?

Til bakhøyttalere synes jeg ikke det er umulig å få til god lyd med 1300,- til rådighet. Men du kan få en del bedre lyd ved å gå opp littegrann på pris. Det avhenger også av resten av anlegget og rommet du skal spille i...

Og forresten: Hvis du er positiv til selvbygg og har litt tålmodighet, så kan du jo kanskje vurdere å bli med på BEL-prosjektet som vi jobber med her i forumet. Sjekk her: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=10004

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy Mx1-m er en meget god høyttaler som passer godt som bakhøyttaler.

http://www.stereofil.no/produkter/ho...annoy_mx1.html

Kan anbefales på det sterkeste.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roffe: Det virket ganske interessant det DIY prosjektet deres. Skal vurdere det!

JD: Ser slett ikke verst ut den høytaleren! Nå har jeg enda en høytaler å vurdere Vet du forresten om stereofil.no er en 100% seriøs side?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    JD: Ser slett ikke verst ut den høytaleren! Nå har jeg enda en høytaler å vurdere Vet du forresten om stereofil.no er en 100% seriøs side?
    Har ikke hørt noe annet. De har jo butikk på Grensen i Oslo også. Tror det bør være greit å handle derfra. Kanskje andre har vært borti de?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •