Xtz 99 W10.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Xtz 99 W10.16

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz 99 W10.16

Hei har akurat fått min XTZ 99 W10.16 i hus, gleder meg veldig til å teste. Noen spørsmål siden jeg ikke har noen erfaring med å kobble sånt. Har en YAMAHA RX-V665. På den så er det både to subwofer kontakter, men har også pre out front. Hvor skal jeg plugge inn? På suben, er det samme om jeg setter kabelen L eller R?
    Også ett siste foreløbi. Det er en bryter som det står alti på på den enne siden på den andre står det auto. Men står den på auto så slår den seg ikke på når jeg starter forsterkeren og snurer film. Hvorfor det?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal bruke en av subwoofer-kontaktene og videre til suben, valgfritt om du bruker L ellr R inngangen der. Du kan også bruke to kabler, dvs. begge subutgangene og begge inngangene på suben.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor skal FREQUENCY stå?
    hvor skal PHASE stå?
    EQ1 on/off?
    EQ2 on/off?
    high Pass/subsonic on/off?

Fint om noen kan hjelpe meg med dette

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett FREQUENCY på max og la reciever ta av seg delingen. 80hz er et vanlig utgangspunkt, men dette avhenger av hva slags høyttalere du har ellers.
    PHASE setter du på 0 til å begynne med. Du kan la noen skru den forsiktig frem og tilbake til subbene er i riktig fase. Du bør ha en DB måler for å få dette helt korekt, men jeg har stort sett kommet ganske nærme kunn med ørene som verktøy.

EQ1 og EQ2, start med dem avslått og så kan du leke med dem når du har fått fase og deling på plass. Disse hever nivået i en gitt frekvens.
    Highpass/subsonic filter skrur du av, du vil nok at subben din skal jobbe så langt ned den orker.

søk på kalibrering av subwoofer på forumet. Finnes massevis av guider og tråder om folk som gjør dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret. Jeg har Dynavoice F-6 EX, Dynavoice Magic S-4 EX og Dynavoice Magic C-4 EX

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 80Hz et veldig bra utgangspunkt.

Sett alle høyttalere som small, og del suben på 80Hz, skal normalt gå brillefint med den kombinasjonen du har.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Da er 80Hz et veldig bra utgangspunkt.

Sett alle høyttalere som small, og del suben på 80Hz, skal normalt gå brillefint med den kombinasjonen du har.
    Unskyl at jeg spør, hvor setter jeg høyttalere som small? Og hvor ser jeg at den er på 80Hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vdiseth
    Det er en bryter som det står alti på på den enne siden på den andre står det auto. Men står den på auto så slår den seg ikke på når jeg starter forsterkeren og snurer film. Hvorfor det?
    Jeg har dette med min sub også. F.... irriterende, men selve sub'en er kjempe bra.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vdiseth
    Unskyl at jeg spør, hvor setter jeg høyttalere som small? Og hvor ser jeg at den er på 80Hz?
    Du må inn i menyene på receiveren din. Hva slags receiver har du?
    Om du har noen form for autooppsett vil antakelig denne iallefall sette frontene dine som large, men suben er mye bedre til å ta seg av de dype tonene.
    Ta en itt i manualen på receiveen så får du nok noen tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du må inn i menyene på receiveren din. Hva slags receiver har du?
    Om du har noen form for autooppsett vil antakelig denne iallefall sette frontene dine som large, men suben er mye bedre til å ta seg av de dype tonene.
    Ta en itt i manualen på receiveen så får du nok noen tips.
    Jeg har en YAMAHA RX-V665 har brukt micen til oset på høyttalerne, men da fikk jeg ikke noe særlig liv i suben. Så den gikk jeg in manuelt å satte den på nesten på topp. Riktig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •