Kontoranlegg: John Blue JB3 og Kingrex T20U, eller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kontoranlegg: John Blue JB3 og Kingrex T20U, eller?

Hei, etter mange år i kontorlandskap har jeg endelig fått mitt eget lille kontor og ønsker nå å gå til innkjøp av skikkelig (PC) anlegg.

Behov:
    - God lyd på relativt lavt volum, med mulighet for å skru opp litt uten for mye bassforplantelse inn til nabokontorene.
    - Mine lydkilde på kontoret er (og kommer til å fortsette å være) laptop. Siden det er så forbasket enkelt blir Spotify brukt ofte (har premium utgaven som leverer 320 kbps).
    - Eventuelt den dagen jeg ikke har kontor lenger, ønsker jeg å kunne ta med anlegget og koble det opp som et minianlegg hjemme, på f.eks. kjøkkenet/soverommet og kanskje til og med stuen.
    - Jeg spiller alt fra klassisk til hardrock og må ha et oppsett som funker til det meste.

Har lest litt att og fram på nettet og kommet frem til at en kombinasjon av John Blue JB3 høyttalere og en Kingrex T20U (amp+dac) ser ut til å være et midt i blinken oppsett. Har ikke helt bestemt meg om jeg vil investere i en Kingrex PSU enda, men med den inkludert får jeg pakkepris fra Moiz på 7200 (pluss høyttaler kabler). Dette er i absolutt høyeste prissjikt av hva jeg hadde sett for meg å bruke på nevnte anlegg.

Får jo desverre ikke lyttet på anlegget.. da jeg bor i Stavanger og det ikke finnes forhandlere her.

Tanken hvis jeg vil bruke oppsettet hjemme er å koble det opp mot en Airport Express fra Apple, denne leverer digitalt ut optisk/toslink, så jeg vil trenge en sak som konverterer dette til USB.

Noen meninger om oppsettet? andre anbefalinger? tips/trix?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkt tanken med noen aktive monitorer? Funksjonaliteten er den samme og du får mer for pengene vil jeg si. Det åpner riktignok opp en helt ny jungel, men er mye spennende å velge blant.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f.karlsen
    Tanken hvis jeg vil bruke oppsettet hjemme er å koble det opp mot en Airport Express fra Apple, denne leverer digitalt ut optisk/toslink, så jeg vil trenge en sak som konverterer dette til USB.
    T20 + JB3 er ett knakende bra oppsett. Jeg bruker selv JB3 på kontoret og bruker T20+SLAP evt. en Rega BRIO til disse.

Med PSU/SLAP! så vil du få litt bedre definisjon i bånn samt mulighet for å spille litt høyere.

JB3 trenger noe tid for å løsne i topp/bunn, men etter noe spilling så låter de veldig bra - meget homogen lyd (naturligvis...)

Når det gjelder spdif -> usb så har jeg ikke sett noen løsning på dette enda - og har vel mindre tro på at det dukker opp gode løsninger her.

Da blir det enten analogt ut fra Airport Express eller via en DAC med spdif som input.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Tenkt tanken med noen aktive monitorer? Funksjonaliteten er den samme og du får mer for pengene vil jeg si. Det åpner riktignok opp en helt ny jungel, men er mye spennende å velge blant.
    Har du eksempler på aktive monitorer som du mener matcher nevnte oppsett?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audioengine A5, den har tilkobling bak så du kan tilkoble squeezebox eller lign om du skal bruke den på kjøkkenet eller lignende i fremtiden.

dfelt Audioengine 5 - Prisguide - Hardware.no

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv JB3 som desktoop.
    Hatt ulike aktive før, ingenting er i nærheten av JohnBlue synes eg da.

Bruker dog en "billig" t-amp, Topping TP10 (ca. 1000,- ferdig importert).
    Noe jeg synes fungerer meget så bra.
    Bruker Arcam A-DAC i tilegg. (Ca.1500,-)

Kjøpte JB3 demobrukt = 2500,-.

Totalpris 5000,-!

Når en kjører feks FLAC filer låter dette sinnsykt bra!
    Fungerer også OK gjennom stream. Wimp. Men selvsagt ikke i nærheten av FLAC.

Nesten *Flaut* å seie det, men høyrer meir på dette oppsettet til 5k enn det i lytterommet til 50k!

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum

Med PSU/SLAP! så vil du få litt bedre definisjon i bånn samt mulighet for å spille litt høyere.
    Bruker du påde PSU og SLAP til T20 og JB3?
    Øystein

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSU'en bruker jeg til en Musical Fidelity DAC.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    PSU'en bruker jeg til en Musical Fidelity DAC.
    Opplevde du stor forskjell mellom SLAP og PSUen? T20U + PSU er vel mest bang for the buck...
    Øystein

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •