Trenger hjelp til valg av aktiv subwoofer og plassering - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann Bruker bare min tidligere post. Har lest at flere mener man skal sette frontene til small og crossover til 80 hz, men skal subben stå på maks deling den da?

På min forsterker har jeg kun funnet tak i large/small innstillingen, men vet ikke hvor den deler. De lave frekvensene blir mye svakere med small på frontene, men har ingen innstilling som kan stille frekvensen nøyaktig. Er det logisk å tro at den deler ved 80-100hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et barneskole spørsmål til akkuratt dette:

Du har også noe som heter "Line in L/R" - de inngangene skal du eventuelt bruke hvis du kobler fra subwooferutgangen på receiveren din.

Når man bruker 2 stk slike subber, fra subwoofer utganger på forterker....skal de da gå fra forsterker til kun enten høyre eller venstre line inn? Altså ikke fra sub1 out til line inn R&L men f.eks bare line inn R på høyre sub og L på venstre?

Jeg har nemlig koblet ledning i begge hull på begge subber her...hva har gått galt ?

Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Helt i orden - alle har vært nybegynnere.

Høynivåinngangene er der det står "Speaker in". De skal ha signaler fra høyttalerutgangene på forsterkeren.

Du har også noe som heter "Line in L/R" - de inngangene skal du eventuelt bruke hvis du kobler fra subwooferutgangen på receiveren din.

Jeg tror ikke XTZ er laget slik at du kan bruke begge disse samtidig. På noen suber kan man det, men altså ikke på XTZ - tror jeg. Du må altså velge.

Bruker du subutgangen trenger du IKKE noe Y-ledd. Én koaksialkabel fra subwooferutgangen til valgfri "Line in L/R"-kontakt er nok.

M.h.t. tilkobling til høynivåinngangene, finnes det rimelige bananplugger som du får kjøpt på Clas Ohlson, Biltema, Elkjøp og slike steder, som du kan spenne fast lampettledningen din i - for deretter å stikke pluggen rett inn i de kontaktene du ser bakpå suben. Det vil fungere helt utmerket til dette formålet. Det er mulig at XTZ har terminaler bakpå som gjør det mulig å koble til uterminert kabel - altså kabel som du har skrellet av isolasjon på, men ikke noe mer - men det ser du når du har suben på plass.

Lydmessig anses bruk av høynivåinnganger som et lite strå hvassere enn kobling via koaksialkabler. Men da snakker vi stereo på et ganske høyt nivå - du vil antageligvis ikke merke noen forskjell i ditt anlegg - no offense.

Dette klarer du fint! Det er lettere å skjønne det hele når du har suben på plass og kan se alle tilkoblingspunktene.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver siste gang å få svar på 2-klasse-pensum spørsmålet mitt i posten ovenfor...
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •