Denon 1611 + Dynavoice F-5 EX = ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 1611 + Dynavoice F-5 EX = ?

Hei, tenker å kjøpe en Denon AVR-1611 og et par Dynavoice Magic F-5 EX, men vet ikke om lyden blir bra når man kobler Dynavoice til Denon'en ?

Finner ikke max watt på F-5 noen steder, men F-6 har max watt på 125 så tipper F-5 ikke har mer enn 125 da .

Setter pris på raske svar

ps. er nybegynner på AV !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten ett par andre gulvhøyttalere til en litt billigere pris, vil de fungere bra med denon'en ?

Komplett.no - Denver SP-1000B gulvhøyttaler

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sats på Dynavoicene. Tror det kommer til å bli helt greit med Denonen. Den kommer ikke til å kjøre de helt ut, men blir nok bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice

Hei!
    Er du på et veldig trangt budsjett eller har du råd til F-6, i såfall ville jeg klart valgt F-6 over F-5, har F-6 selv :wink: Denon burde passe bra til dynavoice.
    Har du planer om å bygge ut til sourround senere? Er svaret nei ville jeg ha kjøpt en brukt stereoforsterker i stedet, mye mer for pengene. Er svaret ja vil F-6 passe bedre fordi den har en egen surround serie (F6, C4 og S4), da ville jeg også vurdert denon 1911, mer for pengene igjen. vil jo desverre altid være sånn at du får bedre for mer penger:wink:
    Lykke til med nytt stereo/surroundanlegg, hilsen F-6 + Onkyo 607:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Hei!
    Er du på et veldig trangt budsjett eller har du råd til F-6, i såfall ville jeg klart valgt F-6 over F-5, har F-6 selv :wink: Denon burde passe bra til dynavoice.
    Har du planer om å bygge ut til sourround senere? Er svaret nei ville jeg ha kjøpt en brukt stereoforsterker i stedet, mye mer for pengene. Er svaret ja vil F-6 passe bedre fordi den har en egen surround serie (F6, C4 og S4), da ville jeg også vurdert denon 1911, mer for pengene igjen. vil jo desverre altid være sånn at du får bedre for mer penger:wink:
    Lykke til med nytt stereo/surroundanlegg, hilsen F-6 + Onkyo 607:grin:
    Hei, takker for dine tips

Jeg vet ikke mine fremtidsplaner, men blir sikkert og bygge ut til 5.1 en gang i fremtiden vil jeg tro

Jeg har lett etter billigere alternativer, men har ikke funnet mye, har du tips til andre receivere og høyttalere som jeg kan bygge ut videre i fremtiden? (kan ikke være passthrough på receiveren!!)

her er et alternativ - Onkyo HTR-538B+EX 2.0 Floor Høyttalerpakke og 3D-kompatibel receiver! - LYD OG MUSIKK - Hjemmekino - 2.1 hjemmekinoanlegg - Høyttalere og receiver

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over et kjempetilbud fra komplett; Komplett.no - Samsung HT-C5500 hjemmekino med Blu-ray

Komplett hjemmekinoanlegg med 2x hdmi innganger og 1x hdmi utgang

Dette har jeg lyst å bestille, selv om jeg ikke kan oppgradere det med årene osv, men jeg har et problem :

under tilkoblingsmulighetene står dette;

1 x SPDIF-inngang ( TOSLINK ) - bak
    1 x lydinngang
    1 x kompositt videoutgang ( RCA phono ) - bak
    1 x komponentvideoutgang ( RCA phono x 3 ) - bak
    1 x HDMI-utgang ( 19-pin HDMI type A ) - bak
    2 x HDMI-inngang ( 19-pin HDMI type A ) - bak
    USB
    Ethernet

Mitt spørsmål da er, hvordan kan jeg koble til min canal digital dekoder med scart ut og spdif ut til anlegget?

har hørt om scart - hdmi converter, men så at de kostet rundt 900 kr så de blir ikke aktuelle.

har en scart-rca(x3) konverter liggende hvis den kan komme til nytte

Forresten, jeg vil vel kunne spille av all slags film fra pcen hvis jeg kobler den til anlegget så videre til TV'en, sant ?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan koble tuner inn i det anlegget.
    Samsung 1 SPDIF inn, tuner SPDIF ut.
    Men dette er å gå ned i kvalitet i forhold til Denon+Dynavoice.
    Mitt tips, gå for Dyna+Denon, så sparer du opp noen kroner til å bygge ut senere.
    Jeg holder selv på å planlegge ny kino på loftstuen min nå, med budskjettkomponenter. Da kommer det inn Dynavoice med F6EX i front, FX-4 bak- og sidehøyttaler, samt C4-ex senter. Jeg kommer også til å gå for Denon forsterker, da i form av AVR-1911.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Ja, du kan koble tuner inn i det anlegget.
    Samsung 1 SPDIF inn, tuner SPDIF ut.
    Men dette er å gå ned i kvalitet i forhold til Denon+Dynavoice.
    Mitt tips, gå for Dyna+Denon, så sparer du opp noen kroner til å bygge ut senere.
    Jeg holder selv på å planlegge ny kino på loftstuen min nå, med budskjettkomponenter. Da kommer det inn Dynavoice med F6EX i front, FX-4 bak- og sidehøyttaler, samt C4-ex senter. Jeg kommer også til å gå for Denon forsterker, da i form av AVR-1911.

Lykke til.
    Jeg fant et enda bedere tilbud fra netonnet, og nå er jeg 99,9% sikker på at jeg skal kjøpe det;

Onkyo HTR-538B + 1x Andersson EX-300 (små høyttaler) + 1x Andersson SW-200 (subwoofer), vil i senere tid også kjøpe fronthøyttalere og senterhøyttaler som er i samme serie som de nevnt over

En ting som var fristende var at komplett hadde 25% avslag på Onkyo TX-SR608 (7.2 receiver), men skulle jeg gått for den hadde jeg ikke hatt råd til høyttalere så måtte bare slå til pakkeløsninga :/

Og ja -jeg er en veldig ubeslutsom fyr, men det er fordi jeg har lite penger så er nøye med hva pengene jeg har brukes på ;D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •