Dm683 Vs 803s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: Dm683 Vs 803s

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dm683 Vs 803s

DM683 VS 803S

Noen som har hørt begge?
    Jeg har i dag DM683 og er veldig fornøyd, men lurer på å kjøpe 803S brukt om de vil gi meg enda mere av golyden.

Håper på raske svar.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    803 er vel en mye bedre høyttaler enn 683?!? Den koster ihvertfall langt mer og jeg ville ikke vært i tvil om at jeg ville kjøpt den foran 683.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt gå for 803.

Det er en del finere lyd i de høytalerne. Og som Palace sier, de er en del dyrere. Det burde være nok grunn til å kjøpe dem

Hvilken forsterker/receiver skal du bruke på dem?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt 803s. Men jeg har hørt 683 og 803n, og 803 er en mye bedre høyttaler. Den er mye mer holografisk og du får mindre følelse av høyttaler, og mer følelse av musikk.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør jo også ha elektronikk som matcher høyttaleren. Så du må nok oppgradere noe
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er helt forskjellige høyttalere. 803s er veldig mye mer detaljert og åpen i lyden, den har tydeligere diskant, den går dypere i bassen uten å ha den kunstig forsterkede bassen som høyttalere i 683s prisklasse har.
    Den er også tyngre å drive, og som andre sier: Krever bedre elektronikk for å få frem sitt potensiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk for svar!

Sittter fremdeles i tenkeboksen..

Må jo selvfølgelig ha krefter til å drive de.
    Lurer på Emotiva XPA-5/XPA-2.

Er det verdt pengene, hva annet i samme prisklasse på brukten..
    Liker spessielt mellomtonen til 683.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tonart i Fjordgata selger Rotel.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra 803 N til Monitor Audio.Monitor Audio-ene er jeg MYYYEE mer fornøyd med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gurba:
    Må man ikke mye høyere opp i pris hos Rotel i samme kaliber som XPA-2 eller 5?

Sven1978:
    Hvilke Monitor Audio mente du? GS60?

Topp med tips! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet 803-ene mot MA GS 60.Mulig han får bedre lyd i sitt rom og med sin elektronikk.Så jeg sier ikke at 803 N er dårlig eller noe sånn.
    803-ene flytter nok litt mer luft og går dypere.Har aldri turt å spille veldig høyt på noen av de,men tror nok B&W-ene har kapasitet til å spille en del høyere.
    GS 60 synes jeg har en "rappere bass" og spesielt på lavt til moderat volum synes jeg bassen henger bedre med,samt samspillet mellom bass-mellomtone,mellomtone og diskant.803 N trenger litt volum for å våkne og mange liker stativhøyttalere pga bassen henger med fra svært lavt volum.GS 60 var til min STORE overraskelse mye bedre i mellomtonen og stemmer er sinnsykt klareFST mellomtonen trodde jeg var best i klassen.B&W-ene er mer detaljerte,spesielt på bakgrunnsdetaljer.Men jeg brukte en bedre forsterker på B&W enn det jeg gjør nå,så mulig det er der det ligger.B&W-ene var svært masete og man ble fort lyttetrett.Nå spiller jeg i timesvis på all slags musikk,også på dårlig innspilt musikk.Det var nytteløst på 803 N,siden de var svært avhengig av gode innspillinger.Faktisk de mest krevende jeg har hatt på det området.
    Avslutter med.Det har vært 2 stk til lytting hos meg nå.Han ene som er Dali Concept 8 fan synes B&W-ene var bedre pga de flytter mer luft og B&W-ene spiller høyere.
    Han andre mener det samme som meg.Uten at jeg sa noe,sa han : wow,det er nesten som det er et filter på bakgrunnsdetaljene,men hovedmusikken er mer detaljert nå.Det var så sinnsykt mye mer behagelig og synes også at lydbildet og stemmer var svært bra.
    Hør begge hvis du har muligheten,jeg hadde ikke vært i tvil og B&W-ene er dyrere i drift med elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sitter jeg virkelig i tenkeboksen.. :wink:

Godt forklart! Det du forklarer gir mening! Må få til en prøvelytting!

Tror du Emotiva passer MA GS 60? Kjører for tiden kun på H/K 7500 (2x110w/5x100w) så må skaffe flere krefter uansett..

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre det hele enda litt mer confusing, jeg har hørt endel B&W og noen få MA. Og ja, jeg har enda B&W. Gamle (og gode) men dog..

Liker du B&W "sounden" er jeg ikke i tvil, kjør på med digitale forsterkere og nyt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sov
    Nå sitter jeg virkelig i tenkeboksen.. :wink:

Godt forklart! Det du forklarer gir mening! Må få til en prøvelytting!

Tror du Emotiva passer MA GS 60? Kjører for tiden kun på H/K 7500 (2x110w/5x100w) så må skaffe flere krefter uansett..
    Det er mange brukere som bruker Emotiva på MA.De er visst veldig fornøyd med matchen.Ellers er det en del som bruker Abrahamsen.Jeg kommer til å prøve Parasound 2x250+stereo-forforsterkeren(allerede innkjøpt).Skal kjøre stereo/hjemmekino-kombo.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    For å gjøre det hele enda litt mer confusing, jeg har hørt endel B&W og noen få MA. Og ja, jeg har enda B&W. Gamle (og gode) men dog..

Liker du B&W "sounden" er jeg ikke i tvil, kjør på med digitale forsterkere og nyt.
    Ser at du har 802 S3.De er visst en gammel klassiker ja,med et svært godt rykte.Selv hadde jeg Snell B Minor på samme tid som de ble solgt.Nautilus serien har ikke det samme gode ryktet og de trenger dyr elektronikk osv for å sitte.
    Det er jo det som gjør forum så gøy.Nemlig at folk liker så mye forskjellig.
    Du skriver digitale forsterkere? Hadde tippa at det ble feil.Hifi-klubben anbefalte til min overraskelse ikke noe de solgte selv,men en gammel type av Electrocompaniet AW 250.Den bløte bassen og nesten "grøtete" lyden var visst begrunnelsen.Og de trengte KREFTER.(På 803 N ja).
    Før B&W-ene hadde jeg Focal Electra 946 som kostet 55.000.Før de Klipsch KSP 400 til 40.000.Før spilte jeg en del høyere enn nå.Til mitt daglige bruk og det ikke skal spilles for å imponere kompisene på fest synes jeg MA-ene er bedre enn alle de andre som er nevnt over.Hovedbegrunner det med allround-egenskaper,den sinnsyke stemmegjengivelsen,sammenhengen mellom elementene og at rytmen i bassen er med fra lavt volum.
    RX og GS-serien er svært populær og brukere melder at de liker GS bedre enn den dobbelt så dyre Platinum serien.GS-20 er nok bestselgeren etter det jeg kan se på Monitor Audio sida her på forumet.RS-serien gjorde jo rent bord i tester.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å kuppe tråden til TS;
    Du har helt rett, individuelle preferanser når det kommer til stereo er litt gøy.
    Men alle er tydeligvis enige om at kjip lyd suger, hvis de er over medium interressert.

Mente selvsagt ikke å betvile ditt valg av høytalere, det er smaken som bestemmer..

Men jo, jeg har hatt både AW250 og hegel som kom på egen pall i stua,
    plus feks midgard og micromega digitale. Og det er ikke tvil..

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sov
    DM683 VS 803S

Noen som har hørt begge?
    Jeg har i dag DM683 og er veldig fornøyd, men lurer på å kjøpe 803S brukt om de vil gi meg enda mere av golyden.

Håper på raske svar.
    hahhahahahah...sorry, måtte bare! Som b&W eier bør du vite hvilke av disse som ruger over hverandre, absolutt 803 ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slimchaddi:
    Jeg har aldri hørt 803s, 683 er nyere så jeg ville høre erfaringer av de som virkelig har peiling på lyd. Kanskje det dukket opp noe..
    Jeg skjønner at en så mye dyrere høyttaler bør låte mye bedre.

Her sitter folk å svarer seriøst og deler sine meninger og erfaringer.
    Ser du er "ekspert" (ikke alle som er det) så kanskje du også har noe fornuftig å komme med?

Til dere andre så er dette topp lesestoff, kjør på!! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hahhahahahah...sorry, måtte bare! Som b&W eier bør du vite hvilke av disse som ruger over hverandre, absolutt 803 ja!
    Det er IKKE SIKKERT at 803 S låter bedre enn 683 på hans utstyr.Den dagen du hører NAD 218 effektforsterker på 803 N så skjønner du hva jeg mener.Det låt GRUSOMT.Har hørt NAD 218 på Dali-er til 8.000 som låt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja..
    Utrolig hva det har å si at utstyret stemmer overens..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •