Hjemmekino 5-10 tusen kr. trenger litt hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino 5-10 tusen kr. trenger litt hjelp

Har pr. idag et Logitech Z-5500 data anlegg, som egentlig var meninga jeg skulle ha til jeg skulle oppgradere til bla. klipsch og svs. Men ser det blir for dyrt i denne omgang. Så tenker og selge det Logitech anlegget, og kjøpe 5.1 til 5-10 tusen kr.

Anlegget skal brukes til og spille en del musikk, men også se tv, samt en film i ny og ne.

Har sett litt på surround.no, ser de har pakke løsninger men vet ikke hva jeg bør gå for. Har sett litt på Proson Event 10 som front og Proson Event 6 bak. Og andre merker yamaha og dynavoice bla. Har også fått tilbud om og kjøpe en onkyo TX-SR606 forsterker til 2000kr.

Trenger innspill om hva jeg bør gå for.

på forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TXSR606 er en fin reciver hvis du ikke har planer om å kjøpe en 3D tv med det første (Den støtter ikke 3D via HDMI).
    Proson har fine høyttalere, men ville heller ha tittet på Yamaha sin NS555 serie. Denne selges til tider meget billig via Elkjøp.
    Ser at du får hele dette settet på Elkjop.no nå for ca 9000kr inklusiv SUB.
    TXSR606 vil fint klare å drive disse høyttalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke planer om 3D (hdmi 1.4) enda. Fant ingen pakke på elkjøp eller noen andre plasser med Yamaha NS-555. Fant de som par kun. Fant modellen over på surround. Men da blir det 8000kr uten sub og forsterker. For min del så ser jeg dynavoice, yamaha og proson i min prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha høyttalerene ligger ikke som pakke på siden, men la sammen prisen på NS serien (NS333, NS555, NSC444 og YSTSW315). Fikk da drøyt 9000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Hvordan hadde det anlegget vert med f.eks en annen sub, svs, xtz eller noe i den duren?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde gått fint det. Bare pass på at Subben er kraftig nokk. NS555 er store høyttalere, men de er designet for korrekt og klar lyd. De går ikke veldig dypt. Så man er avhengig av at Subb'en kan ta seg av alle de dypeste tonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo kjøpt ein ny Onkyo 607 til 2400 på Komplett. Så er nok betre å investere i den enn forgjengaren 606. Så kan du eventuelt kjøre på med Dynavoice F-6 EX Black+W10.16, 5.1-pakke Med Sub 5.1 | Surround.no - Høyttaler spesialisten ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på elkjøp og testet yamaha anlegget men med en annen sub, må si meg ganske fornøyd med det. Prøvde noen andre merker, og av det de hadde var det bare modellen høyere og et bose anlegg som fallt i bedre smak. Men til en helt annen prisklasse.

Men dynavoice eller yamaha? dynavoice har jeg ikke mulighet for og høre. Noe rimeligere.

Hvilken sub anbefaler du Josse1982 som klarer dette da?

Fant ikke den forsterkeren til 2400kr. jeg iallfall. Link?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker subbene til Yamaha. Har en Ystsw1500 selv, og er meget fornøyd med denne. Har hørt Ystsw315 mange ganger, og synes den spiller bra med tanke på prisen.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, så på elkjøp jeg :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en SVS PB10-NSD duge til yamaha oppsettet?

Ser litt på yamaha NS-777 og, er det vits og betale de kronene det koster ekstra. Eller holder det med 555? Og bruker du samme center og bak høyttalere til begge frontene? Hvordan tror dere den onkyo forsterkeren klarer og drive 777?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes egentlig 555 høyttalerene spiller penere enn 777. Skal man få utnyttet 777 må man ha en kraftigere forsterker, og spille høyt. Så kommer litt ann på om du tenker å bruke høyttalerene til fest eller hjemmekino...

Kjenner ikke svs subbene så godt. Men har hørt at de er fine.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Vil ha noe som duger til begge deler, men bør vel helst sikte litt høyere prisklasse tenker jeg.

Men bak, og center høyttaler til 777 er det samme som de du sa til 555 jeg skal bruke? Hvilken forsterker anbefaler du til 777?

Hvilken sub mener dere passer til fest/film?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det vil være samme center og bakhøyttalere til NS555 og NS777.
    Når det gjelder forsterker til NS777 så ville jeg nok minimum ha valgt en fra 7-serien til Onkyo eller Yamaha. Ser det selges endel billig av fjorårets modeller..

Som nevnt tidligere så liker jeg YSTSW315 subben. Men hvis du er villig til å gå litt opp i pris, så kan jeg annbefale NSSW700PF. Denne spiller ikke nødvendigvis så mye høyere en 315, men spiller mye penere og presist. Noe som er å foretrekke på film. Til fest funker 315 like godt.
    Men det finnes sikkert mange andre fine subber i dette prissjiktet der ute. Men kjenner personlig Yamaha sine best.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Hva er det jeg må se på når jeg skal se etter en forsterker egentlig, for og vite om den klarer oppsettet eller ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt et brukt anlegg av en på jobben, som er ifra 0.5-1.5 år gammelt. Bestående av:

Onkyo TX-606 Forsterker
    SVS PB10-NSD Sub
    XTZ 89 Front
    XTZ 89 Center
    XTZ 89 bakhøyttalere

Kjøpte uten kabler, så nå står kabler for tur, hvilken kvadrat på høyttaler kabler er og anbefale? 4mm? Clas Ohlson duger vel? Hva med sub og signal kabler? Og har noen erfaring med hdmikabel.no? Noe og satse på? Tenker på alt ifra 2-15m.

EDIT: Høyttaler kabel med 4 ledere, er det, det som kalles BI-wiring? Bruke 4 utganger totalt til front istedenfor 2 på forsterker? For og få mer effekt? Er det noe jeg kan gjøre/bør, og tåler forsterkeren det?

mvh.
    Jakey

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •