siste sjekk før kjøp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

siste sjekk før kjøp.

Lurer på hvilken type Høyttalerkabel trenger jeg til Klipsch RF-82 og Onkyo TX-NR807 ? 2 m er nok. skal ha banan plugg og forslag?
    er denne VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben eller denne High End Speaker Cable 2 meter Høyttalerkabler | Surround.no - Høyttaler spesialisten være ok? VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

skal ha banan plugg og forslag? ARGON 5452 banankontakt | Hi-Fi Klubben
    Funker disse?

Og trenger en kabel fra Onkyo TX-NR807 til Creative Sound Blaster X-Fi på 5 m.
    Denne ok? Profigold Stereo audio kabel 5m - Profigold - HIFI/Hjemmekino - Profigold Stereo audio kabel 5m - Netshop.no - pc data foto minne digital

Vill denne funke for å få lyd fra reciver til en bærbar pc?
    Profigold 3,5mm Jack - 2xRCA 5m - Profigold - HIFI/Hjemmekino - Profigold 3,5mm Jack - 2xRCA 5m - Netshop.no - pc data foto minne digital

Må alle Høyttalerkabler være like til Front, Bak og senter?

Bør jeg ha noen spikes til dem? hvis ja Kan noen finne et bra sett?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv erfaring med van den hul kabler og jeg er veldig fornøyd med de.
    En kompis av meg har samme høyttalere som deg og han gikk fra ett eller annet merke jeg ikke husker navnet på til Black Magic Cables revelation og det ble kjempeforskjell hos ham,diskanten ble roet ned litt i forhold til de andre kablene og det gjør vel egentlig ingenting på klipsch?

Eller du kan kjøpe kabler hos clas ohlson eller biltema, lyd får du uansett.
    Selv hadde jeg gått for kvalitetskabler.
    Jeg vil si at de signalkablene du har linket til er mer enn bra nok,du kan heller kjøpe noen dyrere senere og høre om du hører forskjeller da.Litt morro og utforske dette med kabler da det faktisk er forskjeller i lyden fra kabel til kabel.

Selv har jeg like kabler til fronter og senter og noen billige qed kabler til bakhøyttalerne.Blir fort dyrt med 20m med kabel til 300 pr meter...

Om du trenger spikes er litt smak og behag, prøv deg frem og se hva du syns selv,om du hører forskjell med eller uten.Med spikes skal det jo bli mindre vibrasjoner ned i gulvet men her kan du jo også bruke en stein fils eller noe.Det kan jo pynte opp litt også.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 ?
    Noen som har hatt problemer med dem?
    Er de til å stole på?

Jeg har en sånn tv Toshiba 40LV685 40" LCD-TV Full-HD

Og lurer på om jeg skal bruke digital audio eller hdmi for å få lyd fra tunere?
    Men trenger jeg Stereo audio kabel til pc når det går en hdmi cabel fra pc og?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet er oslo hifi center veldig seriøse de.
    Hvis pcn din sender lyd gjennom hdmi så bruker du bare det til forsterkeren din.
    Hvis forsterkeren din støtter pass trough så kjører du hdmi fra tuner og inn i forsterker og hdmi fra forsterker og til tvn din så den får bilde og forsterkeren lyden.

Har ingen erfaring med de proson kablene dessverre men det er jo ikke ille pris på de også er de jo ferdig terminerte.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Så vidt jeg vet er oslo hifi center veldig seriøse de.
    Hvis pcn din sender lyd gjennom hdmi så bruker du bare det til forsterkeren din.
    Hvis forsterkeren din støtter pass trough så kjører du hdmi fra tuner og inn i forsterker og hdmi fra forsterker og til tvn din så den får bilde og forsterkeren lyden.

Har ingen erfaring med de proson kablene dessverre men det er jo ikke ille pris på de også er de jo ferdig terminerte.
    Hvordan vet finner jeg ut om hdmien på pc sender lyd?

Og tuneren har ikke hdmi.

kan noen finne ut om forsterkeren min støtter pass trough? Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Onkyo TX-NR807

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det letteste er å prøve om pcn sender lyd ved og koble til en hdmi kabel og høre etter bare.
    Forsterkeren oppskalerer bilde du sender inn i den, dvs at hvis du bruker feks en komponentkabel (phonokabel med 3 plugger på,rød,grønn og gul hvis jeg ikke husker helt feil) fra tuneren din og inn i forsterkeren så kan du bruke en hdmi kabel fra forsterkeren og inn i tvn din og forsterkeren oppskalerer bilde til 720p eller 1080i.

Da slipper du mer enn 1 kabel opp til tv og alt går igjennom forsterkeren din så den tar seg av all lyd.
    Håper dette ble forståelig?

EDIT:hvordan tuner har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    EDIT:hvordan tuner har du?
    Har en slik tuner https://parabol.canaldigital.no/uplo...l_CDC_5050.jpg Den har en S/PDIF utgang.

Men kan bytte til denne canal digital cdc-7000 st som har kontakter til rød,kvit,gul og svart vil den funke?

https://parabol.canaldigital.no/uplo...al_CDC5050.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan forklare hvordan jeg får lyd på tuneren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •