Kabel fra sub til receiver...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel fra sub til receiver...?

Har akkurat fått nyinnkjøpt anlegg i hus, HKTS 20 surround og en onkyo 608 receiver...

Med subben fulgte det noen tynne signalkabler som seff skal til receivern, men lurte på om de tynne(helt vanlige, billige) er bra nok...?

Må uansett bytte den som følger med, tenkte å legge kabelen bak lister rundt en dør og resten i en liten kanal, så ender opp på ca 10m, mulig 15m hvis det funker dårlig nært et glasskap:P I denne kanalen vil det også ca 2,5m ligge høytalerkabler til satelittene bak.

Lite peil selv hva som er bra og ikke, må helst ikke være for tykk da sporet bak listene er ganske grunt(metallspor pga skygedør).

Setter veldig pris på svar og særlig med forslag, evnt link til det jeg burde velge.

Ps. er ingen lydfantast, så ikke noe stress om forskjellene er minimale på kablene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsøkte noe liknende, med en 10m billig (clas ohlson) signalkabel til min aktive sub. Det fungerte ikke i det hele tatt, fikk en lavfrekvent during med høyt volum som gjorde det ubrukelig. Kunne kanskje vært fikset med en dyr, tykk kabel, men jeg for min del droppet det og gikk tilbake til å ha subben nærmere receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok mest sannsynlig 10m lengde, men det må det være også da tv står midt mellom to dører. Gidder ikke å ha kabelen liggende på gulvet heller akkurat...

Noen andre?

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal gå fint med 10 meter signalkabel. Men ein kan oppleve å fange opp støy som det ser ut til at digitalex har gjort. Spesielt over så lange strekk. Det finst såkalte skjerma signalkablar. Dei kan ein jo forsøke. Men trur nok eg ville kjøpt ein billig ein likevel. Det værste som skjer er at du får prøve ein dyrare.

Eg brukar ein slik mellom receiver og effekt:
    Clas Ohlson Internettbutikk

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Eg brukar ein slik mellom receiver og effekt:
    Clas Ohlson Internettbutikk
    Hadde en sånn "high grade" fra clas ohlson.
    Tok et par mnd så var det brudd i den stive jæ**len. Som forventet 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at folk skal pøse ut med penger på SUB kabel.

Gjør det enkelt, dra på en elektro butikk, kjøp de meterne du trenger med COAX (antennekabel), kjøpe deg et par plugger, og ei tang for å feste disse pluggene, evt få de til å gjøre det i butikken.

Da får du en billig, skjerma og undervudert kabel som du kan ha syke lange strekk på uten støy.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde også med en slik lakris kabel og det støyet forferdelig på en lengde på 1,5 m.Men jeg har også brukt en slik "high grade" kabel fra clas som i tillegg bare lå i en bunt bak subben og den støyet ikke i det hele tatt faktisk.
    Bruker en eagle kabel nå,ganske billig den også men det er null støy så da er jeg fornøyd.
    Kjøp en kabel som er litt støyisolert så holder nok det i massevis, eller som aleksanders sa,kjøp en coax kabel.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite spørsmål te...på onkyo 608 er det 2 utganger for sub, 2 stk koplinger.. skal bruke bare den ene, men på subben er det 3 innganger: LFE, L og R.

Skal jeg kjøpe en kabel som har en kopling i begge ender og plugge den inn i LFE, eller to koplinger i sub-enden også bruke L og R.

Det står at LFE er for kun bør brukes når sub utgangen er low-pass filtered, uten at jeg skjønner noe av det:P

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinquedas
    Lite spørsmål te...på onkyo 608 er det 2 utganger for sub, 2 stk koplinger.. skal bruke bare den ene, men på subben er det 3 innganger: LFE, L og R.

Skal jeg kjøpe en kabel som har en kopling i begge ender og plugge den inn i LFE, eller to koplinger i sub-enden også bruke L og R.

Det står at LFE er for kun bør brukes når sub utgangen er low-pass filtered, uten at jeg skjønner noe av det:P
    Skal bruke en singel kabel fra den ene på 608 til LFE på sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker, da trur jeg alt er i boks...ikke noe stress å legge signal og høytaler i feks samme kanal eller?

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinquedas
    takker, da trur jeg alt er i boks...ikke noe stress å legge signal og høytaler i feks samme kanal eller?
    Neh. Helst strømkabler som forstyrrer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •