Nye stativ høyttalere til Abrahamsen!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye stativ høyttalere til Abrahamsen!

Hei! Er på utskikk etter nye stativ høyttalere. Men er usikker på hva som kan være den beste matchen.

Sett på B&W DM685 bare nå. Fått tilbud om Yamaha Soavo-2 til 6000 som jeg vurderer også. Kan det være bra match?

Hva tror dere kan spille bra med Abrahamsen? Budsjettet er 6000-7000. Og stortsett alt innen rock sjangeren jeg hører på

Trenger også stativer forsåvidt, men skal vel klare og finne noe billig der kanskje.

Takker

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å prøva Abrahamsen på mine xtz 99.26, tror det kan være en bra match. Likte også dynaudio excite veldig godt på hegel, kanske de låter bra på Abrahamsen og?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epos lager flott lyd med litt varme forsterkere à la Abrahamsen. Jeg har et par Epos M5 sammen med et EC effekttrinn i mitt lille anlegg nr. 3 som står på et lite arbeidsrom. Den nyeste modellen heter M5i - og den koster i overkant av 6.000 kroner hos Lyric Hifi i Oslo. I et litt større rom, vil nok storebror M12i være å foretrekke - men den er, ikke overraskende, også dyrere. Et par brukte M5 - hvis du kommer over noe slikt - og du kan spare en del penger.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Excite serien har jeg tenkt på også Har hatt 99.36 på dette før så vet at XTZ funger bra sammen. Men vil prøve noe nytt

Epos har jeg aldri sett før eller hørt på så må google litt på det evt.

Men tror dere ikke B&W blir bra? Er 4500 for paret+ stativer så er jeg jo på ca 6000.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt B&W 685, og hørt dem på diverse forsterkere. Det er en skikkelig knall høyttaler til den prisen, og burde være en flott match til Abrahamsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Ser for meg at DM685 er den mest egnet til rock av de høytalerne til denne prisen? Vil tro CM serien ikke blir like bra på hard rock ol faktisk...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rock, stativ og Abrahamsen?
    Må bli Klipsch RB-81 det :-)

Liker du dynamikken til Klipsch, men ønsker å temme diskanten en smule, så gjør Abrahamsen nettopp det.

Jeg synes ihvertfall det er morsomt å høre på!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •