Høyttaler til XTZ Class A100 D3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttaler til XTZ Class A100 D3

Hei, godtfolk. Jeg sitter å undrer på hvilke høyttalere jeg kan få tak i til min
    XTZ Class A100 D3, Sølv/sort Forsterkere | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    forsterker. Er litt glad i XTZ, så jeg har tenkt mye på 99.26. For øyeblikket har jeg PSB Alpha B-1. Jeg skulle ønske at de var mer åpne i lyden, slik at jeg følte bedre tilstedeværelse. De kan også bli litt skrikete i toppen, men om det er forsterkeren sin skyld, vet jeg ikke. Det vil bli spilt en del musikk med mye bass, som foreksempel Infected Mushroom. Annen musikk som er litt roligere vil også bli spilt, så den må duge til det meste. Jeg kommer ikke til å se film med de. Vil ikke nødvendigvis bli skrudd så mye opp på forsterkeren, så det er ikke nøye at de må takle høye volum. Er 99.26 det rette valget for meg, eller har dere noen andre anbefalinger?

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.26

er nok et godt valg til A100D3.Nøytral lydsignatur og laget for å matche hverandre. Jeg har 99.36 + AP100.Kjører forsterker i klasse A og synes dette er kombo som formidler musikk meget godt:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    er nok et godt valg til A100D3.Nøytral lydsignatur og laget for å matche hverandre. Jeg har 99.36 + AP100.Kjører forsterker i klasse A og synes dette er kombo som formidler musikk meget godt:-D

Tusen takk for svaret. Skal ikke kjøpe enda, så folk som har erfaringer kan bare komme og formidle dem :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv D2 som spilte utrolig bra i lag med 99.36 =) så D3 er nok enda bedre.. Du skal leite lenge etter noe som spiller så bra til den prisen. Det som er så fint med XTZ sine stereo forsterkere er at de har optisk/coaxial innganger, så får bra lyd fra f.eks PC. Men til spørsmålet ditt. Eg ville gått for 99.36

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HellBoundGR
    Hadde selv D2 som spilte utrolig bra i lag med 99.36 =) så D3 er nok enda bedre.. Du skal leite lenge etter noe som spiller så bra til den prisen. Det som er så fint med XTZ sine stereo forsterkere er at de har optisk/coaxial innganger, så får bra lyd fra f.eks PC. Men til spørsmålet ditt. Eg ville gått for 99.36

Jepp. Bruker bare optisk kabel Hvorfor 99.36? Den er jo dyrere.. og gulvstående. Tror ikke jeg tar meg plass til det i første omgang:P

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiriev
    Jepp. Bruker bare optisk kabel Hvorfor 99.36? Den er jo dyrere.. og gulvstående. Tror ikke jeg tar meg plass til det i første omgang:P
    Tja - en 99.26 på stativ tar jo like mye plass som 99.36!
    Med stativ,så skiller det jo bare en 1000 lapp i pris også!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sa så hørte du på musikk med mye bass.. Er litt mer trøkk i 99.36 siden den har bass elementer kontra. 99.26 som ikke har det De er verdt det lille ekstra du må betale.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en XTZ 10'', så jeg tror det holder. Skal dessuten ha høyttalerne på et bord :P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen andre har innvendinger eller erfaringer rundt dette, ville det vært fint om dere hadde delt det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen må vel ha noe på hjertet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp GermanMaestro Linea Heidelberg. Koster 6990,- i stavanger. Beste kjøpet jeg har gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eibet
    Kjøp GermanMaestro Linea Heidelberg. Koster 6990,- i stavanger. Beste kjøpet jeg har gjort.

Det kommer nok ikke til å skje Har veldig lyst på XTZ, skjønner du. Lurte derfor på om noen hadde erfaringer med komboen XTZ Class A100 D3 og 99.26

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Jeg hadde Xtz før jeg kjøpte disse. De er et par hakk bedre enn xtz sine til et par lapper mer, men fortell hvordan det ble når du får de i hus da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje Dynaudio DM 2/7 et bedre valg til min forsterker? Noen som har tanker rundt dette? Skal ikke kjøpe enda, så har god tid på å bestemme meg.

Newcomer Norwiz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget er gjort...

har bestemt meg for å kjøre Yamaha Soavo-1 på min XTZ. Har brukt laaang tid og vurdert en hel masse forskjellige og valget er tatt.
    Lurer bare på hvor jeg kan få best pris på disse... i Sverige koster de, med kursfordelen, under 20.000. Her ligger de på rundt 25.000. Tips mottas med takk! )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje Dynaudio DM 2/7 et bedre valg til min forsterker? Noen som har tanker rundt dette? Skal ikke kjøpe enda, så har god tid på å bestemme meg.
    Har nettopp fått i hus en D3 til mine DM 2/7. Har ikke fått testet skikkelig enda, men virker som en bra kombo så langt jeg kan høre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haraldo
    Har nettopp fått i hus en D3 til mine DM 2/7. Har ikke fått testet skikkelig enda, men virker som en bra kombo så langt jeg kan høre.

Kjempetøft Hadde vært veldig snilt om du hadde postet noen inntrykk når du har fått hørt en stund på de :P Gratulerer med et godt kjøp

Newcomer Norwiz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk god pris hos Elkjøp, så nå er Yamaha Soavo-1 bestilt og blir installert neste uke ) Blir spennende!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempetøft Hadde vært veldig snilt om du hadde postet noen inntrykk når du har fått hørt en stund på de :P Gratulerer med et godt kjøp
    Nå bor jeg i borettslag, så får ikke testet denne kombinasjonen for fulle mugger, men det jeg kan si er at lyden er mer enn bra nok til mitt bruk. Klar og fyldig lyd, så jeg er godt fornøyd Så skal det sies at på langt nær er noen ekspert eller har god erfaring med en rekke andre produkter.

Lykke til videre i jakten!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det heller ikke værre enn å ta med XTZèn på en Soundgarden-butikk og prøve den sammen med et par 2/7, om du bor i nærheten av en slik.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •