B&W eller Dali?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation B&W eller Dali?

Jeg vurderer å kjøpe nye høytalere. Har cerwin vega cls-215 pr dags dato og vil ha noe som er mindre og med finere lyd i
    Er d noen som har forslag om jeg bør velge B&W eller Dali? Rundt 10000 kroners klassen

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kva slags forsterker har du?
    Kor stort er rommet?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet. Er det noe grunn til at du vil begrense deg til kun å vurdere høyttalere fra Hifi-Klubben? Det er mye annet moro i den prisklassen rundt omkring.

Dersom du nevner litt om rommet de høyttalerne skal stå i, hvilket annet utstyr de skal spille med, hva du hører på og hva du eventuelt vektlegger i lydgjengivelsen, så blir det langt enklere å treffe spikeren på hodet når man skal synse om hva som kan passe deg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så inne på alt enda...har egentlig bare hatt cerwin vega hele livet...Jeg har bare hatt med HiFi klubben og gjøre så d er vel derfor. Har en Nad 218thx som skal brukes. Skal kjøpe mere utstyr etter hvært, må bare få meg nye høyttalere først så handle dæretter

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er 4 gange 5 meter. helt firkantet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 683 er, etter min mening, vel kansje det beste du får fra HiFiklubben rundt 10.000 kroners klassen.

Jeg har de selv, og de spiller bra sammens med NAD. Men de er noe effektkrevende. Så en NAD effektforsterker er å anbefale i tillegg, etterhvert når pengene strekker til

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt råfornøyd med mine DALI Mentor 1 hyllehøytalere. Men har kun hørt dem opp mot forskjellige gulvmodeller og ikke andre hyllehøytalere i samme klasse. Men broren min har for eksempel noen PSB gulvhøytalere som kostet ca 13-14000 kroner og syntes ikke det er noe som helst og utsette på mine høytalere i forhold til hans. Også når begge testes på samme forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    B&W 683 er, etter min mening, vel kansje det beste du får fra HiFiklubben rundt 10.000 kroners klassen.

Jeg har de selv, og de spiller bra sammens med NAD. Men de er noe effektkrevende. Så en NAD effektforsterker er å anbefale i tillegg, etterhvert når pengene strekker til
    Aye, Bowers and Wilkins sa vel i ett intervju for en tid tilbake at deres høytalere har mye å hente på å bli brukt sammen med en effektsterk forsterker. Om det skal kjøpes på hifiklubben så er vel definitivt NAD 375 det selvfølgelige valget.

Men siden han har CW fra før av så har han vel nesten garantert og en NADforsterker

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gabs88
    Men siden han har CW fra før av så har han vel nesten garantert og en NADforsterker
    I hvertfall når han skrev han hadde en NAD 218 tidligere i tråden... :wink:

Jeg ville nok også vurdert Dali Ikon 6 MK2, men veldig forskjellig lyd i DM683 og Ikon 6, så ta en runde og lytt :-) Da finner du ut hva du liker best!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite hakk opp dog, men om du kan strekke deg til CM-serien fra BW vil det være mye kos i vente. Har CM7 på NAD selv og synes dette spiller fantastisk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aye, Bowers and Wilkins sa vel i ett intervju for en tid tilbake at deres høytalere har mye å hente på å bli brukt sammen med en effektsterk forsterker. Om det skal kjøpes på hifiklubben så er vel definitivt NAD 375 det selvfølgelige valget.

Det er ingen tvil om at B&W liker seg godt med mye effekt.
    Jeg kjørte mine 604s2 på en NAD c270 (2x125w) i et døgn før jeg fikk koblet opp en C270 til med bi-amp. Forskjellen var som natt og dag.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ingen tvil om at Dali Ikon liker seg godt med mye effekt.
    Jeg kjørte mine ikon6 på en denon 2808 (2x115w) i 2 år før jeg fikk koblet opp en crown xti 4000 Forskjellen var som natt og dag.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp bestilt med Ikon6mk2. Altid likt Ikon6 kontra BW 683 pga den luftighet oppover. BW er nok en smule mer behagelig i mellomtona, som også varmer diskanten litt, så det er ikke noe dårlig sak.

Ikon 6mk2 blir i mitt anleggnr2 i stua . Mens Helicon 800 står på "lydrommet" .

Alle høyttalere trives best med mye headroom i forsterker, men tror mine Ikon 6mk2 får det fint på min NAD T747 (som kun kjøres i stereo!!).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •