Dårlig bassgang i Dali 8008

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig bassgang i Dali 8008

Fadern var nettopp på Obs og falt for et par Eltax Concept 500 eller hva det nå var de het til 995,- Jeg kobla de opp, og fant en gammel 2x20w Toshiba amp inntil han får kjøpt seg en annen. Det som slo meg med en gang var bassen, til 995,- i pris må jeg si de gikk upåklagelig dypt, og trykk var det også.

Men til saken, jeg hadde mine Dali 8008 på akkurat samme plass for en tid tilbake, og det var mye mindre bass og trykk i mine Dali høyttalere enn hva det er i Eltax høyttalerene, noe som jeg synes er litt rart, eller er det det ?

Jeg merker også at det er ganske lite bass i Dali'ene der de står nå på mitt rom. Jeg har en Nad C370 amp til de, som skulle kunne gi nok med kraft.

Så jeg lurer på om Eltax høyttalerne rett og slett går dypere enn mine Dali høyttalere ? Eller er det noe som ikke helt stemmer ?

Eltax Concept 500:
    1x1" Diskant
    2x5" Woofer

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert bare hjernen som spiller deg et puss
    men skal sies at eltax er ganske gode til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, spiller for det meste gjennom pc'n, og har bare et integrert lydkort, som ikke vil sende signaler under 40-50hz tror jeg, til andre kanaler enn sub utgangen, og der har jeg bare en liten sånn pc-høytaller sub sak. Så er det noen bra lydkort å anbefale som gir ut hele frekvensområdet til alle høytallerne koblet til ?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...kjøp et m-audio til 6-700kr

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var nok pc'n som er så dårlig som signalkilde som skyldtes det at det virket som om Eltax høyttalerne spilte dypere osv. Koblet opp et sånt trådløst overføring av bilde og lyd, og kobla til en av sattelitt dekoderne, og rett i ampen, da ble det bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en LOTR test på Eltax høyttalerne nå, og jeg må si det at, de går faktisk dypere i bassen enn mine Dali høyttalere. Hva kan være grunnen til det? Dali'ene skulle vel kunne gå dypere med tanke på at høyttalerne har bedre spesifikasjoner, større elementer osv. Kan det tenkes at Nad forsterkern ikke er like god på dype frekvenser som den eldgamle Toshiba 20watter'n ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsED
    Tok en LOTR test på Eltax høyttalerne nå, og jeg må si det at, de går faktisk dypere i bassen enn mine Dali høyttalere. Hva kan være grunnen til det? Dali'ene skulle vel kunne gå dypere med tanke på at høyttalerne har bedre spesifikasjoner, større elementer osv. Kan det tenkes at Nad forsterkern ikke er like god på dype frekvenser som den eldgamle Toshiba 20watter'n ?
    Jeg har en gammel stereo forsterker på 45 watt og det er det veldig god bass i, mye bedre en nyere stereo forsterkere på bass siden. prøv Dali høyttalerne på den 20watter`en.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en c370 på 8008 en stund. Mye kraft og evnen til å spille høyt men bassen var totalt fraværende (litt overdrevet da men..)
    I dag har jeg Vincent og den watter virkelig bassen på 8008 til nye høyder.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Eltax høyttalerene hørte jeg på for noen dager siden på NAD c 320 BEE. Det er nok fordi de så å si bare spiller bass, og nesten ikke noe annet at det virker som om de går dypt... Jeg måtte skru bass-kontrollen på forsterkeren helt ned pga for mye bass.

Disse høyttalerene forsterket bare det inntrykket jeg hadde av Eltax fra før av. Jeg er ikke den som kritiserer "dårlig" utstyr som andre har, men disse låt forferdelig dårlig syntes jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •