Klipsch KLF 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer JørgenP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch KLF 30

Er Klipsch KLF 30 veldig bra høyttalere?

Jeg har selvfølgelig googlet dette, men som med alle produkter, så kom det bare artikler som sier "knall produkt" og ikke noe mer. Gjelder stort sett alt jeg googler av høyttalere, så det gir meg ingen pekepinn på hva som skiller seg ut.

Jeg har tidligere lest at noen aldri hadde valgt Klipsch pga. materialet membranen er laget av, og pga hornet. Hvor lavt er hornet delt? Er dette noe problem?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de er rå på film, men kommer litt til kort hva musikk angår. mangler også bittelitt av den dype bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som omtaler de som "verdens beste rockehøytalere" på Klipsch forumet. Veldig lettdrevet på FILM. Skal du ha noe futt ut av de på musikk så må du smelle på skikkelig med watt, men gjør du det skal jeg love deg at Dire Straits står i stua di

De har en syk punch rundt 70hz-50hz, men etter det så faller de skikkelig av selv om de har spec til 36hz. I allefall i mitt rom.

+De spiller ekstremt høyt uten forvrengning - jeg har kjørt de på 2 x 1000 watt Lab med folk dansende på høytalerene (de er heldigvis soldie :P). Når diskanten stryker deg på brystet vet du at det er stemning
    +Jeg vil påstå at de spiller ekstremt bra med en bra PA forsterker (Crown, Labgruppen er det som er testet, LABgruppen 1200C er latterlig pent til å være PA), også testet er Parasound A23, Mcintosh 275 (fett, men litt lite watt iflg meg), Denon POA6600 monoblokker og Hegel. KLF 30 er veldig lik RF-7 i så måte synes jeg - de vokser med det du putter inn.
    +Bassen er annoying, veldig spretten bass - men veldig avhengig av hva du bruker som pre og jeg har måttet skru den opp for å få den frem. I starten av mitt bekjentskap brukte jeg HK og det var virkelig dårlig. De fleste japanere eller røramerikanere fungerer meget bra.
    +Dynamikkbomber deluxe.

- Byggekvaliteten på kassene - De bør limes med trelim i bakkant først som sist, det ble visstnok brukt dårlig lim i en periode som KLF 30 ble lagd, og på begge mine løsnet de under småekstreme forhold. Trelim har holdt i lange baner for meg (5 år siden).
    - Det er høytalere som kostet 30000 nye en gang, og må ha elektronikk deretter - på mange måter som RF-7 (som jeg synes er en veldig bra 2 veis kopi av KLF 30) som først blir fet når det kommer masse power på de. De har riktignok 102 db følsomhet, men det blir ikke bra før du har noe som kontrollerer hele høytaleren (inkludert noen sjenerte, men veldig stramme basser).

Etter min mening bør de også bi-ampes da det alltid har blitt bedre med det når jeg har kjørt det. De er et røverkjøp i disse dager synes jeg sammenlignet med RF-7 og RF-83 til eksempel.

My 2 cents.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grevski
    Det er flere som omtaler de som "verdens beste rockehøytalere" på Klipsch forumet. Veldig lettdrevet på FILM. Skal du ha noe futt ut av de på musikk så må du smelle på skikkelig med watt, men gjør du det skal jeg love deg at Dire Straits står i stua di

De har en syk punch rundt 70hz-50hz, men etter det så faller de skikkelig av selv om de har spec til 36hz. I allefall i mitt rom.

+De spiller ekstremt høyt uten forvrengning - jeg har kjørt de på 2 x 1000 watt Lab med folk dansende på høytalerene (de er heldigvis soldie :P). Når diskanten stryker deg på brystet vet du at det er stemning
    +Jeg vil påstå at de spiller ekstremt bra med en bra PA forsterker (Crown, Labgruppen er det som er testet, LABgruppen 1200C er latterlig pent til å være PA), også testet er Parasound A23, Mcintosh 275 (fett, men litt lite watt iflg meg), Denon POA6600 monoblokker og Hegel. KLF 30 er veldig lik RF-7 i så måte synes jeg - de vokser med det du putter inn.
    +Bassen er annoying, veldig spretten bass - men veldig avhengig av hva du bruker som pre og jeg har måttet skru den opp for å få den frem. I starten av mitt bekjentskap brukte jeg HK og det var virkelig dårlig. De fleste japanere eller røramerikanere fungerer meget bra.
    +Dynamikkbomber deluxe.

- Byggekvaliteten på kassene - De bør limes med trelim i bakkant først som sist, det ble visstnok brukt dårlig lim i en periode som KLF 30 ble lagd, og på begge mine løsnet de under småekstreme forhold. Trelim har holdt i lange baner for meg (5 år siden).
    - Det er høytalere som kostet 30000 nye en gang, og må ha elektronikk deretter - på mange måter som RF-7 (som jeg synes er en veldig bra 2 veis kopi av KLF 30) som først blir fet når det kommer masse power på de. De har riktignok 102 db følsomhet, men det blir ikke bra før du har noe som kontrollerer hele høytaleren (inkludert noen sjenerte, men veldig stramme basser).

Etter min mening bør de også bi-ampes da det alltid har blitt bedre med det når jeg har kjørt det. De er et røverkjøp i disse dager synes jeg sammenlignet med RF-7 og RF-83 til eksempel.

My 2 cents.
    Høres ut som at disse høyttalerene er noe for meg, så for meg at jeg trengte subwoofer ja.

Hvor mye power trenger disse? Eller på norsk, hvor mye må jeg legge i forsterker? Har 2x220W PA forsterker, men viften bråker så fælt, så vil bytte den ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si 300+ watt for å ha det virkelig moro, du trenger ikke sub annet enn til film / LFE - jeg skrur av mine 2 når jeg spiller stereo. Ser en Crown xti 2000 til 4500 på bruktforumet, ville forundre meg mye om du ikke ble fornøyd med den - MEN - ha en en god pre, japansk receiver (Onkyo, Yamaha, Denon) eller amerikansk rør; alt avhengig av prisklasse selvfølgelig.

Jeg tror at en Emotiva Xpa5 biampet til eks vil også bringe frem skikkelig godlyd, men kan ikke gå god for den riktig enda

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer langt med 2x150watt vist det er ekte watt som feks Nad. Men mere krefter jo bedre uansett høyttaler. Jeg har ett sett KLF 30 til salgs og jeg brukte Parasound JC-1 monobøokkene på de. Spilte helt rått det. Terset også en Harman/Kardoon som ytet 2x85watt eller noe sånt og det funket også som bare det. Knall høyttalere som også er rå på musikk etter min mening, spesielt på rock/pop/dance.
    Parsound CD1. Parasound JC2. Parasound JC1. B&W 800N.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R.Y
    Du kommer langt med 2x150watt vist det er ekte watt som feks Nad. Men mere krefter jo bedre uansett høyttaler. Jeg har ett sett KLF 30 til salgs og jeg brukte Parasound JC-1 monobøokkene på de. Spilte helt rått det. Terset også en Harman/Kardoon som ytet 2x85watt eller noe sånt og det funket også som bare det. Knall høyttalere som også er rå på musikk etter min mening, spesielt på rock/pop/dance.
    Hva med Electrocompaniet ECI-2 som yter 2*50W da?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere måtte velge: Klipsch RF-3 II, Klipsch RF - 82 eller Klipsch KLF 30?

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok lyd med den 50watteren, men hvor bra det blir tørr jeg ikke si noe om. De vill nok trives bedre med litt mere krefter vill jeg tro.
    Rf 82 er utrolig morsomme og gode høyttalere, men kan ikke måle seg helt med KLF 30 synes ikke jeg da. De andre har jeg ikke hørt så de skal jeg ikke si noe om. Rf 82 koster vel veiledende 9995 nye og KLF 30 kostet ca 30000kr nye. Og på bruktmarkedet koster de motrent det samme. Men alt er jo en smakssak for hver enkelt. Jeg valgte iallefall KLF 30 når jeg kjøpte.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er KLF 30 så mye bedre enn RF 82? Har hørt veldig mye varme ord om RF 82.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sjekker på feks. Audioreview så er begge godt likt. Eneste man klager på med KLF30 er kabinettresonanser. Her kan man alltids etterdempe.
    ECI2 går sikkert greit, men sånne som KLF30 trenger godt med power. Diskant/mellomtonen til EC passer godt til Klipsch, så kanskje en kombinasjon av ECI2 på toppen og en PA eller Parasound i bassen?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JørgenP
    Hvorfor er KLF 30 så mye bedre enn RF 82? Har hørt veldig mye varme ord om RF 82.
    Med tanke på at de er fra samme produsent, og den ene er / var 3 ganger så dyr som den andre så sier det seg selv at den ene er bedre enn den andre. Men igjen, så må man huske at KLF 30 er en endel eldre høytaler enn det RF-82 er, så mulig det har jevnet seg litt ut med tanke på lydkvalitet. Uansett, hadde jeg skulle hatt en av de hadde jeg ikke vært i tvil om hvilkene jeg hadde valgt ihvertfall. Men husk som folk sier her og ha en skikkelig strømsterk forsterker til å dra de. Hvis ikke kan du nok fort bli skuffet...
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At KLF er bedre enn RF 82 er ltt vanskelig og si. Men jeg synes KLF 30 gir litt mere morro. Jeg syntes de ga litt bedre detaljer og mere trykk. Og KLF er er 3 veis konstrukson mot RF 82 som er en 2 veis. Pluss at jeg synes KLF er litt bedre på musikk enn RF 82. Som jeg skrev så funket det godt med en strømsterk 85watter. Men rundt 150 ekte watt og oppover er nok og foretrekke. Ang KLF 30 og RF 82 så kommer det jo litt an på hvilken du selv liker best. RF 82 er ingen dårlig eller kjedelig høyttaler det heller. Begge er noen råtasser av dynamikk bomber.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bedre å spørre om hva slags høytaler passer best til rommet og bruken enn hvilken som er best. Alt er i grunn relativt i forhold til dette.

RF-82 får veldig mange godord av ham som designet reference serien (Professor Thump på Klipsch forumet :P), samtidig sier han at RF-63 / RF-83 selvsagt er enda bedre pga bedre kvalitet på innmat og kabinett. Det er ingen tvil om det er en flott og godt likt høytaler som du neppe blir skuffet over, og det var den høytaleren designeren var mest fornøyd med i serien etter RF-63 og RF-83.

KLF-30 er i en annen klasse enn RF-82, og sammenlignes bedre med RF-7. Den vil spille mye høyere rent og med mere trykk, men har du et lite rom er det ikke sikkert du har nytte av det og at en RF-82 vil høres penere ut i et lite rom. Det er en utrolig morsom høytaler med rett elektronikk, og jeg elsker mine.

Synes du bør lese tråden RF-82 vs RF63 på Klipsch forumet, der ligger det mye god info om RF-82 og hva du evt. kan forvente deg.

RF-82 vs RF-63 for both 2ch and HT - The Klipsch Community

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •