Subwoofer + receiver volum spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer + receiver volum spørsmål.

Vanskelig å lage en skikkelig tittel på spørsmålet mitt, hehe!! Finnes det en tommelfinger regel for hvor mye level/ volum sub skal stå på og det samme på receiver? Receiver går fra -15 til +12. Hva skal den stå på? Sliter med at jeg har masse bass når jeg spiller lavt, også blir det mindre og mindre jo høyere jeg spiller. Receiver er Onkyo 607 og sub er XTZ 99 W12.16.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Vanskelig å lage en skikkelig tittel på spørsmålet mitt, hehe!! Finnes det en tommelfinger regel for hvor mye level/ volum sub skal stå på og det samme på receiver? Receiver går fra -15 til +12. Hva skal den stå på? Sliter med at jeg har masse bass når jeg spiller lavt, også blir det mindre og mindre jo høyere jeg spiller. Receiver er Onkyo 607 og sub er XTZ 99 W12.16.
    Dette varierer jo selvsagt fra rom til rom,men det pleier å vere nok å ha volum på sub mellom kl 9-12!
    Og så rundt null på reciever - da har man litt å justere på!
    Har du kjørt romkorreksjon da? Den skal jo egentlig sette volum noenlunde riktig!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Dette varierer jo selvsagt fra rom til rom,men det pleier å vere nok å ha volum på sub mellom kl 9-12!
    Og så rundt null på reciever - da har man litt å justere på!
    Har du kjørt romkorreksjon da? Den skal jo egentlig sette volum noenlunde riktig!
    Ok!! Har hatt sub på rundt kl 15 jeg! og -10 på receiver. Det er vel kanskje derfor da. Har kjørt romkorreksjon ja, men visste ikke mye subben skulle stå på, så det ble bare tull.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!! Har hatt sub på rundt kl 15 jeg! og -10 på receiver. Det er vel kanskje derfor da. Har kjørt romkorreksjon ja, men visste ikke mye subben skulle stå på, så det ble bare tull.

Oi oi oi

Ikke rart det var noenlunde rar bass hos deg da :P

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står den på rundt kl 10 på sub og 0 på receiver. Førsteinntrykket er mycket bedre enn det var=)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står den på rundt kl 10 på sub og 0 på receiver. Førsteinntrykket er mycket bedre enn det var=)
    Godt det hjalp da!
    Og det er masse tråder om subkalibrering her på forumet,så det kan vere greit å ta en titt der!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle helt klart hatt en ordentlig sub kalibrering ja!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •