mission diskanthøytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mission diskanthøytaler

hei der,er ny her,og har lest masse spennende stoff her i fra.har et par mission m74 som har et ødelagt diskant element. syntes disse spiller bedre enn dynavoice m65,så jeg lurer på hvor jeg kan få en ny diskant uten å betale 900 kr. som de kostet for en del år siden. har satt inn seas diskanter i m65 etter råd fra et medlem i dette forum,men mission er bedre.(noen som har sammenlignet ?) håper noen kan hjelpe,for det er ikke gøy å ha bare en diskant har ellers en hegel h 100,og en dali ikon sub. puh dette tok meg 13 min å skrive ny en finger . ellers takk for mye spennende ting

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, spørs om du vil ha den eller ikke egentlig. Vil du ha den må du betale det den koster.
    Du kan jo sjekke noen forhandlere i England, kanskje de kan skaffe den til deg billigere, eller du kan spørre Mission i England hva en ny koster, men jeg vet ikke om all maset er verdt det, kanskje du sparer et pr hundrede kroner.
    Man kan ikke bare skifte ut diskanter til noe uoriginalt, delefiltret og høyttaleren er laget etter den diskant og selvom alle parametre er identiske ender du fortsatt opp med en annen lyd.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Niels.
    Sjekk på nettet om diskantelementet i m74 er den samme som i m71 (ser veldig likt ut) - sistnevnte har jeg selv og jeg tror du kan finne noen brukte på nettet, evt brukte elementer.

Kanskje det er noe her:

mission speakers items - Get great deals on Electronics, Musical Instruments items on eBay.com!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Enig med Niels.
    Sjekk på nettet om diskantelementet i m74 er den samme som i m71 (ser veldig likt ut) - sistnevnte har jeg selv og jeg tror du kan finne noen brukte på nettet, evt brukte elementer.

Kanskje det er noe her:

mission speakers items - Get great deals on Electronics, Musical Instruments items on eBay.com!
    takk for tipset,men har fått lyst på SA Mantra 60 etter å ha lest om de. Tror de passer bedre til meg (kan spille høyere)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, spørs om du vil ha den eller ikke egentlig. Vil du ha den må du betale det den koster.
    Du kan jo sjekke noen forhandlere i England, kanskje de kan skaffe den til deg billigere, eller du kan spørre Mission i England hva en ny koster, men jeg vet ikke om all maset er verdt det, kanskje du sparer et pr hundrede kroner.
    Man kan ikke bare skifte ut diskanter til noe uoriginalt, delefiltret og høyttaleren er laget etter den diskant og selvom alle parametre er identiske ender du fortsatt opp med en annen lyd.
    Ja prøvde diskanten til dynavoice,men det ble ikke det samme. Kansje jeg spiller litt for høyt en sjelden gang,så jeg må vel opp et hakk like greit. falt for kommentarene til SA Mantra 60,og de passer vel til Hegelen min.? vil uansett høre på de ,og hvis jeg liker lyden,er jeg redd jeg er solgt :smile:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •