Nå skal Bose ut - og det relativt fort. Vil dette være ett godt alternativ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tombos1
    Tenkte på Yamaha 767. Denne er det vel også en såkalt preout, så en effektforsterker kan man jo supplere med senere...

Monitor Audio RX1 så utrolig lekker ut. Denne får jeg helt sikkert "lov" å kjøpe. Vil f.eks Yamaha 667/767 være en bra match? Dersom jeg samtidig finner en passende center (under 48 cm i lengden), og har mulighet for å benytte Bose kupene som bakhøytalere inntil videre...
    Hei

Tror nok den Yamaha receiveren vil drive noen Monitor Audio RX serie høyttalere helt upåklagelig, og du kan som sagt kjøpe en effektforsterker siden hvis du har behov for det. Er den receiveren noe du har?, eller skal du kjøpe den?, og i såfall hva er prisen på den? Vet også at HiFi Huset har både Yamaha / Monitor Audio, både nytt og demobrukt, helt sikkert mulig å kunne få en god pris hvis du også er interressert i demobrukte høyttalere.
    Hva med RXcenter til senterhøyttaler?, den er visstnok 50.cm i lengden og da muligens for stor?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ har jo en liten senter, men folk har klagd litt på at den er for liten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    XTZ har jo en liten senter, men folk har klagd litt på at den er for liten.
    Takk Gurba. Vært og tittet på Surround.no. Den ser bra ut, og skal visst passe i benken.

Nå har jeg imidlertid kommet frem til tre alternativer:

• SA 1750, Bose kuber til bakhøytalere, Yamaha 767. SVS sub og evnt XTZ center senere

• Monitor Audio RX1 (sort pianolakk) m/stativer, Bose kuber til bakhøytalere, Yamaha 767. SVS sub og evnt XTZ center senere

• SVS SCS-02 m/stativer, Bose kuber til bakhøytalere, Yamaha 767. SVS sub og evnt XTZ center senere

Orker ikke mer nå...Blir ett av disse tre i alle fall. Føler at alle tre er en bra begynelse på noe som kommer til å bli veldig bra. Alle tre høytalerne har fått mye ros i presse etc., og selvsagt her inne på forumet. SA 1750 er spesielt interessant pga prisen på Soundgarden.

Skal bli godt å få litt forandring...:-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Gurba. Vært og tittet på Surround.no. Den ser bra ut, og skal visst passe i benken.

Nå har jeg imidlertid kommet frem til tre alternativer:

• SA 1750, Bose kuber til bakhøytalere, Yamaha 767. SVS sub og evnt XTZ center senere

• Monitor Audio RX1 (sort pianolakk) m/stativer, Bose kuber til bakhøytalere, Yamaha 767. SVS sub og evnt XTZ center senere

• SVS SCS-02 m/stativer, Bose kuber til bakhøytalere, Yamaha 767. SVS sub og evnt XTZ center senere

Orker ikke mer nå...Blir ett av disse tre i alle fall. Føler at alle tre er en bra begynelse på noe som kommer til å bli veldig bra. Alle tre høytalerne har fått mye ros i presse etc., og selvsagt her inne på forumet. SA 1750 er spesielt interessant pga prisen på Soundgarden.

Skal bli godt å få litt forandring...:-D
    Hvis du ender på 1 av disse alternativene ville jeg ikke brukt xtz center (når du skal oppgradere), men en center fra samme serie som frontene. For å få mest mulig lik klang i hele anlegget. SA 1750 har fått mye skryt her på forumet, men har ikke hørt de personlig. Men tenkte meg ned for å høre de.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvis du ender på 1 av disse alternativene ville jeg ikke brukt xtz center (når du skal oppgradere), men en center fra samme serie som frontene. For å få mest mulig lik klang i hele anlegget. SA 1750 har fått mye skryt her på forumet, men har ikke hørt de personlig. Men tenkte meg ned for å høre de.
    Du har sikkert helt rett, men jeg har ikke veldig stor plass til center'n. XTZ tilfredstiller i alle fall de krav jeg stiller til str.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Tror nok den Yamaha receiveren vil drive noen Monitor Audio RX serie høyttalere helt upåklagelig, og du kan som sagt kjøpe en effektforsterker siden hvis du har behov for det. Er den receiveren noe du har?, eller skal du kjøpe den?, og i såfall hva er prisen på den? Vet også at HiFi Huset har både Yamaha / Monitor Audio, både nytt og demobrukt, helt sikkert mulig å kunne få en god pris hvis du også er interressert i demobrukte høyttalere.
    Hva med RXcenter til senterhøyttaler?, den er visstnok 50.cm i lengden og da muligens for stor?
    Receiveren er noe jeg skal kjøpe. Pris = kr 4.995,-. Har i dag prøvd å komme i kontakt med HiFi-Huset, men uten å lykkes. Prøver igjen i morgen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir meg ende-over... Kona har nå begynt å vise litt interesse, noe som i utgangspunktet er bra, men det har igjen medført enda ett alternativ: Dynavoice DF-5 i front, Bose bak og en XtZ center + en el annen sub.

Har kikket gjennom forumet, og finner vel ikke all verden med info om denne høytaller'n, men det lille jeg har funnet lover veldig bra. Blir vel liksom en "litt-dårligere-utgave" av Ikon 5 til Dali!?!

Prisen på DF-5 er såpass lav at jeg umulig kan gå på en schmell, og har også ekstra peng til elektronikk.

Er det noen som har hørt DF-5, og kan anbefale dette til mitt bruk? Eller skal jeg se bort i fra disse og holde meg til mine tidligere 3 alternativer?

Tusen takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DF-5. En verdig kandidat til mine tre andre oppsett?

Takk for innspill.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har lest her å du snakker om at du ser mye på film så vurder en større senter. Jeg byttet ut å testet med en mindre senter for noen dager siden.. å jeg byttet fort tilbake. Det var liksom ikke morro å se på film engang...

Jeg ville anbetallt deg å gå for Klipsch sammen med en Onkyo eller Yamaha reciver. Men da spørs det litt på da, hvilken serie man ev skulle gått for. Letteste som faller flest i smaken er jo R serien. RF-62, RC62, RS-42 kommer på 11.100.- nå på tilbud. Noe jeg mener er noe av det beste du får til film for prisen. Da ligger det igjen 4900.- til en reciver. Jeg ville fulgt med på brukten her og på hifisentralen... kanskje også finn for å finne en MED preout fra ovenstående merker. Alt ifra Yamaha 765 og oppover...

Grunnen til at jeg ventet med sub i oppsettet er grunnet prisen og at den ikke er så plasseringvennelig. Mettere å få sniket inn en sub etterhvert tenker jeg

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Hei,

Vill bare si at det er litt viktig i en hjemmekino at fronter + center er av samme merke (eller iallefall samme lydsignatur ) . Da lyden ofte vandrer mellom de der framme og det vil bli litt rart med en helt annen lyd fra center kontra frontene. Dette er ikke fullt så viktig med bakhøytallerene, så bose her bør fungere bra.

System Audio 1750 kan jeg anbefale på det sterkeste. System audio har jo også veldig mange centere med forsjellige størrelser, passer ingen av disse ?

Senterhøyttaler | Høyttaler | Soundgarden <- link til centerhøytallerene på soundgarden, er vel 4-5 stk fra system audio der.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert helt rett, men jeg har ikke veldig stor plass til center'n. XTZ tilfredstiller i alle fall de krav jeg stiller til str.
    Hvis du skal ha noe som låter gromt på film, så er det beste å legge litt ekstra i senter.

Maddie og Kekka sine forslag er veldig gode.

Hvis din frue har vekket sin interesse ville jeg sett på noen gulvstående

Når det gjelder Ikon 6, tror jeg disse blir for store (for å si det som det er tror jeg faktisk ikke at jeg får lov til å kjøpe disse ).
    Ikon serien er meget bra. B&W har også mange gode. Du kan gjøre mange bra kupp hvis du kjøper brukt. Hvis du er åpen for det, eller om du vil ha garantien?!

Alt i alt så er det utrolig mye å velge mellom. Hører du noe på musikk eller går det bare i film?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvis du skal ha noe som låter gromt på film, så er det beste å legge litt ekstra i senter.

Maddie og Kekka sine forslag er veldig gode.

Hvis din frue har vekket sin interesse ville jeg sett på noen gulvstående

Ikon serien er meget bra. B&W har også mange gode. Du kan gjøre mange bra kupp hvis du kjøper brukt. Hvis du er åpen for det, eller om du vil ha garantien?!

Alt i alt så er det utrolig mye å velge mellom. Hører du noe på musikk eller går det bare i film?
    Mener han skrev 70% film i ett tidligere inlegg.

Til trådstarter,
    bare gjentar litt det jeg sa. Ville kjøpt samme merke av front og center, og viss det er ett størrelseproblem her ville jeg funnet en center som var veldig bra til størrelsen og kjøpt ett par høytallere i samme serie. Da det er mest film det går i om jeg har forstått deg rett.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for mange fine innspill. Håpet selvsagt også på noen tilbakemeldinger vedrørende Dynavoice DF-5. Dette mest pga dens lave pris - mye for pengene-produkt...? Men, man kan ikke få i både pose og sekk.

Det heller mot System Audio 1750 i front. Nå er det jo en relativt hyggelig pris på disse også. Ville disse klart seg bra uten center - altså i ett 4.1 system? I forumet her står det mye "fint" om phantom center, og dette hadde i alle fall løst problemet mitt?

Blir muligens litt over budsjett, men fant denne på Soundgarden: System Audio SA Mantra 10AV senterhøyttaler | Soundgarden

Den er jo liten og nett, så den passer inn i benken. Så må jeg ha en passende receiver og sub.

Igjen; takk for alle innspill. Godt ha "eksperter" til rådighet...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo vanskelig å vite hva andres ører vil like.

Selv synes jeg System Audio er kleine saker, andre elsker dem.

Skulle jeg valgt noe i klassen du ser på så tror jeg at jeg hadde sett hvor jeg ville på lang sikt. Vil du ha alt på engang, eller kunne du startet med et par fronter og eventuelt center og en god receiver og bygget på etterhvert så er jo det å foretrekke.

Jamo-settet vil jeg tro er meget godt om det er S606 5.0-settet du linker til. Fikk jo full pott i hjemmekino.

Min bror "arvet" mitt Monitor RX8 oppsett og han var sjokkert over hvor mye bedre det var enn M65 fra Dynavoice og han er ikke veldig inni hifi-bransjen. Dialog var mye klarere og lettere å høre.

For 15 laken tror jeg at jeg ville sett på at par Monitor RX6 og matchende center. Bør kunne fåes for under 10 store - og så hadde jeg sett på en litt ok receiver, ta steget opp fra de aller minste. Yamaha 1900 tror jeg Hifihuset kan skaffe rimelig, ring på tlf og prat med Henning, lagelig kar det. RX-serien er meget gode høyttalere som spiller musikk og film med overbevisning. RX8 spilte så god bass her at jeg hadde trodd subber var med på moroa da de alene stod for "Transformers" her.

Blir dette for dyrt så får du jo mye i Jamo-settet og kan supplere med en subwoofer på sikt.

Jamo + en Onkyo 608 ville nok gi mye for pengene om du gjerne vil slippe billig unna for huslivets fred.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du gjør kjærringa blind så kan du jo kjøpe SVS S-serie. De har fronter med 1, 2 og 6" basselement og fra 1500kr til 6800kr. Skikkelige sub'er har de også.

SVS S-Series 02 Full Size Config Kundetilpasset h&#248;yttalersystem - - L-Sound AS

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis du gjør kjærringa blind så kan du jo kjøpe SVS S-serie. De har fronter med 1, 2 og 6" basselement og fra 1500kr til 6800kr. Skikkelige sub'er har de også.

SVS S-Series 02 Full Size Config Kundetilpasset høyttalersystem - - L-Sound AS
    Har jo hatt dem selv flere ganger, men det blir litt for "mørk" lyd for min del ihvertfall, får ikke luft og dynamikk på musikk, men du har jo 45 dagers returrett da... OG der er mye større en du tror utifra bildene. Dominerer veldig hvis ikke rommet er over 30 kvm.

Da tror jeg heller frua smiler når hun ser disse:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har jo hatt dem selv flere ganger, men det blir litt for "mørk" lyd for min del ihvertfall, får ikke luft og dynamikk på musikk, men du har jo 45 dagers returrett da... OG der er mye større en du tror utifra bildene. Dominerer veldig hvis ikke rommet er over 30 kvm.

Da tror jeg heller frua smiler når hun ser disse:
    Jeg har S-serien selv og jeg er godt fornøyd med de. Har separat effekt på de og synes de spiller bra på både musikk og film, men jeg er ikke superaudiofil og har ikke hørt grisedyre anlegg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler ikke om å være "superaudiofil" eller noe grisedyrt (du har nok dyrere anlegg enn meg), men om hva man liker av lyd. S-serien er kjekk på film, men jeg synes de låter litt lukket og faller litt gjennom på musikk, men hvis en hører mye på dunk-dunk-musikk og mindre på musikk der man lytter mer kritisk så bevares. Var kun ment som et tips da RX-serien fra Monitor etter min mening gir mye for pengene og er forholdsvis lette å få liv i effektmessig. De har også en veldig detaljert, balansert lyd som får frem stemning og anslag uten å være pågående eller noe i nærheten av det. RX8 kunne jeg egentlig levd godt med, hadde jeg bare ikke vært så dum og byttesjuk back then.

Ønsker trådstarter lykke til i jakten, husk at det er du som skal like lyden, ikke oss - og lytt til litt forskjellig så du skjønner forskjellene. Bor du i øst så lytt til f.eks. Klipsch, Sonus Faber (Stereofil på Grensen), Monitor hos hifihuset, Kef og litt annet så skjønner du spennet i lyd.

Lykke til!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter aldri og lytter til musikk for å høre på detaljer, høyde og bredde etc. Det står på musikk stort sett hele tiden og jeg hører jo på, men ikke kritisk.

Og anlegget mitt er ikke så veldig dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Det er jo vanskelig å vite hva andres ører vil like.

Selv synes jeg System Audio er kleine saker, andre elsker dem.

Skulle jeg valgt noe i klassen du ser på så tror jeg at jeg hadde sett hvor jeg ville på lang sikt. Vil du ha alt på engang, eller kunne du startet med et par fronter og eventuelt center og en god receiver og bygget på etterhvert så er jo det å foretrekke.

Jamo-settet vil jeg tro er meget godt om det er S606 5.0-settet du linker til. Fikk jo full pott i hjemmekino.

Min bror "arvet" mitt Monitor RX8 oppsett og han var sjokkert over hvor mye bedre det var enn M65 fra Dynavoice og han er ikke veldig inni hifi-bransjen. Dialog var mye klarere og lettere å høre.

For 15 laken tror jeg at jeg ville sett på at par Monitor RX6 og matchende center. Bør kunne fåes for under 10 store - og så hadde jeg sett på en litt ok receiver, ta steget opp fra de aller minste. Yamaha 1900 tror jeg Hifihuset kan skaffe rimelig, ring på tlf og prat med Henning, lagelig kar det. RX-serien er meget gode høyttalere som spiller musikk og film med overbevisning. RX8 spilte så god bass her at jeg hadde trodd subber var med på moroa da de alene stod for "Transformers" her.

Blir dette for dyrt så får du jo mye i Jamo-settet og kan supplere med en subwoofer på sikt.

Jamo + en Onkyo 608 ville nok gi mye for pengene om du gjerne vil slippe billig unna for huslivets fred.
    Takk for gode tips, både til deg og andre...

Kommer utrolig "billig" unna med Jamo settet (5,1 settet til ca kr 6.500,-). Synes også at de også er pene å se på. Ser du viser til Onkyo 608. Det er vel ikke preout på denne, så jeg lurer på om jeg skal evnt gå for Onkyo 708. Dette burde vel også være nok i bøtter og spann til å begynne med. Ønsker preout i tilfelle rottefelle.

Takk igjen for alle svar, og kan bekrefte at jeg har mistet en del av min kjøpsvegring... Gleder meg til nytt anlegg!!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •