Kva høyttalere passer for meg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

O.t

Nå får du slutte å si at CV /særs' XLS serien til CV spiller pent. Jeg har hørt XLS og det spiller slik som alt annet CV ,altså kun høyt og med ok trykk... ikke noe mer.

Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    i XLS serien av CV er knall gode med rein lyd og du har ikke hørt de sikkert ?

folk undervurdere CV kansje for andre modeller kansje ikke spiller liker pent mot dagens modeller. men syns han burde ha hørt XLS 28 jeg

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Jeg har hørt mye på XLS serien og det er ikke rein lyd og fin lyd. Har også eid CV.

XLS28 koster 4496,-. Det er nesten identisk pris som B&W DM685 og Dali Lektor 3. 685 og Lektor 3 er som natt og dag sammenlignet med XLS28, helt annen lydklasse i deres favør

Kjøper ikke CV hvis man vil ha fin og rein lyd
    Han skal jo ikke ha "rein og fin lyd". Han hører da på metal for f***. Da trenger man ikke ht som spiller med mindre bass, til lavere pris. CV, Klipsch, Dali støtter jeg.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Han skal jo ikke ha "rein og fin lyd". Han hører da på metal for f***. Da trenger man ikke ht som spiller med mindre bass, til lavere pris. CV, Klipsch, Dali støtter jeg.
    +1 CV passer perfekt til metal.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Nå får du slutte å si at CV /særs' XLS serien til CV spiller pent. Jeg har hørt XLS og det spiller slik som alt annet CV ,altså kun høyt og med ok trykk... ikke noe mer.

de spiller no mye reiner enn VE 12 har hat VE 12 kom bare skriking og bromlete bass ut av de defor byttet jeg til disse.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, dere får leve i troen om at CV spiller "fint" ,men for all del så funker det ok til metal.... Forresten ,hvis du mener at det er bromlete bass i cv bør du forske på plassering...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok må bare legge til litt her, det må være høyttalere som kan stå ganske nerme veggen (Max 30cm fra) og er max 30cm bred. Er akkurat 30cm til kvar vegg på sida av tv benken (kan evt stå oppo den). Har ivertfall fått fortalt at eg absolutt ikkje må kjøpe B&W (Pga for lys diskant?) og CW (pga alt for dårlig lyd kvalitet?)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt høyere prisklasse, men mitt forslag er PSB Imagine T. Slanke høyttalere med stor lyd. Har det du trenger både i bunn og topp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med XTZ

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myself123
    Ok må bare legge til litt her, det må være høyttalere som kan stå ganske nerme veggen (Max 30cm fra) og er max 30cm bred. Er akkurat 30cm til kvar vegg på sida av tv benken (kan evt stå oppo den). Har ivertfall fått fortalt at eg absolutt ikkje må kjøpe B&W (Pga for lys diskant?) og CW (pga alt for dårlig lyd kvalitet?)
    Skal du høre på beethoven konsert eller Metallica?
    Nå får du bestemme deg om du skal ha hardtslagende høyttaler eller pentspillende høyttaler. Mener Dali er en mellomting. Eller hva?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Akkurat, dere får leve i troen om at CV spiller "fint" ,men for all del så funker det ok til metal.... Forresten ,hvis du mener at det er bromlete bass i cv bør du forske på plassering...

jeg har ikke brumlete bass men når jeg hadde VE 12 var det mye brumling og det er sant mange her på forumet som sier det og.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, jeg er ikke plaget med brumlebass iallefall. Men men, nok OT nå.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Han sier jo selv at han har inntrykket at Cerwin Vega ikke spiller reint og fint for f***, så bare presiserer det med at det også er min mening. Herregud, vil han ha CV, så kjøper han vel det. Støtter deg i at Dali er et bra valg også

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med plassering 30cm fra vegg og i et rom på 14kvm så bør du virkelig prøve høyttalerne i ditt eget rom før du gjør deg opp en mening. For egen del så har jeg aldri hørt CV som spiller FINT. De spiller definitivt høyt og til tider morro, men ikke FINT i mine ører. Klipsch oppfatter jeg som litt mere siviliserte, men pass også på å ikke dra inn for store ht i et lite rom. Tiger her på forumet har fått et gulvstående Klipsch par til å fungere i et lite rom - dog på dyrere forsterker (Copeland rør). Kanskje fungerer noen av de mindre gulvstående Klipschene for deg. Ta deg tid til å høre på litt siviliserte høyttalere og se om det kanskje er noe for deg. (KEF, B&W, Dali (ikke concept serien)). Du bør også tenke på hvor ofte du spiller høyt (da dette utelukker en del løsninger som spiller finere) og om dette er et must.

se for øvrig min stereo/kino for å se hva det går an å dytte inn på 15kvm med stort hell...:-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det ingen som har foreslått concept serien til Dali?

Dali Concept 10 - FINN Torget

Spiller mye bass, og har mye bedre diskant enn CV
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt morsom lesetråd dette, synd det tokk slutt så brått.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvorfor er det ingen som har foreslått concept serien til Dali?

Dali Concept 10 - FINN Torget

Spiller mye bass, og har mye bedre diskant enn CV
    Enig at de er bedre enn CV, men concept er ikke spesielt bra. Personlig tror jeg at concept 10 er vanskelig i så lite rom. Andre Dali serier er bedre (hvis kvalitet er viktigere enn kvantitet)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å se på Patos? Jeg har hørt Basic serien og syns det spiller svinbra til den lave prisen.

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv mener jeg at en gulvstående høyttaler med 10" bass blir for mye av det gode på et rom på 14 m2. Vanskelig å få såpass store høyttalere til å låte bra på denne plassen, fordi bassen har en tendens til å bli dominerende og utflytende.

Da ville jeg heller satset på noen gode stativhøyttalere med litt størrelse (6-8" bass), som vil gi mer godlyd for pengene. Du vil bli overrasket over hvor mye lyd det er mulig å skvise ut av noen av dem :-D

Dali Ikon 2 MK2?

Monitor Audio Silver RX1 eller RX2?

Dynaudio DM 2/8?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier om store høyttalere i et lite rom støtter jeg fullt ut. Lytterommet der jeg har mitt anlegg nr. 2 er på ca. 15 kvm, og jeg har aldri vært kar om å få en gulvstående høyttaler til å spille i nærheten av akseptabelt der. Jeg har prøvd. Mange ganger.

Nå er ikke metal og slikt akkurat my cup of tea - men det hender yngstemann er på besøk og morer seg med å låne anlegget, og da spiller han litt heftigere musikk enn det jeg vanligvis spiller. Både etter hans ører og mine, spiller det helt forrykende på den slags musikk også. Garantert takløftende. Ingen som helst problemer. Stativhøyttaler pluss sub er en undervurdert mulighet i små rom, spør dere meg.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •