Harman Kardon SB15 Soundbar (lydplanke m/sub)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 145
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon SB15 Soundbar (lydplanke m/sub)

Tenkte det kunne være greit å opprette en egen tråd på denne. Denne er ganske ny fra H/K og jeg har ennå ikke klart å finne en eneste test på denne.

Helt siden Elektrofil-messa 2010, hvor jeg fikk høre Arvani ErgoSund, så var jeg helt sikker på at lydplanke var tingen for stua. Og jeg ble veldig imponert av den lydplanken. Så fikk jeg se og høre Harman Kardon SB15. Større sub (10") og enda bedre lyd enn Arvani ErgoSound. I dag bestilte jeg H/K SB15 til å kobles sammen min nye Samsung 50" C7705 plasma (3DTV).

Så fort jeg får den kan jeg skrive litt om mine inntrykk.

Jeg bestilte denne på komplett.no. De hadde først 5 stk inne, og etter 3 dager bestilte jeg den siste i dag. Så den var tydeligvis populær. Veil pris på H/K SB15 er 4999 kr. Komplett hadde sommertilbud på -22%. Så om noen her inne har hørt denne lydplanken eller allerede har kjøpt den, hadde det vært fint å dele dette med forumets medlemmer
    Harman Kardon

Sitat Opprinnelig postet av Soundgarden
    Power
    Includes two-way, dual-driver left and right satellites, each with two 75mm midrange drivers and a 19mm-dome tweeter, video-shielded
    Wireless, 100-watt bass-reflex, powered subwoofer with a 250mm driver
    25W x 2 into 8 ohms, 20Hz – 20kHz, at <0.07% THD, with both channels driven simultaneously
    Surround-Sound Processing
    3D Virtual Speaker surround mode that creates a complete surround-sound experience without any extra speakers or wires
    Two-channel stereo for traditional stereo playback
    Connectivity
    One audio-only input to connect the SB-15’s stereo analogoutputs of your TV, DVD player or cable/satellite tuner
    One coaxial digital input to connect the SB-15’s digital output of your TV, DVD player or cable/satellite tuner
    Dimensions
    Dimensions (H x W x D) and weight
    center: 110mm x 920mm x 89mm, 3.6kg;
    subwoofer: 479mm x 340mm x 340mm, 15.0kg
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett bilder av den, så lurer jeg på;
    -er det virkelig god lyd av den?
    -garantert bedre enn TV høytalerne, men verdt prisen?

Du får poste her hvordan den er når du får den. så kansje det blir en sånn på soverommet

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bilder sier ingenting om lyden

I filmrommet i kjelleren har jeg et komplett 7.1 anlegg. Så å forvente noe slikt er urealistisk, selvsagt. Men jeg ble meget imponert av lydplanken til Arvani, og min far kjøpte seg denne. En slik lydplanke med sub fyller hele stua med lyd. Og det er trøkk i massevis. Da jeg hørte H/K SB15 ble jeg enda mer imponert. Lyden var klarere, mer dynamikk og med bedre bass.

Samme dag som jeg hørte på H/K SB15, hørte jeg også på Samsung C470/ C450 lydplanke. Disse kan ikke sammenlignes (selv om priser er omtrent den samme). Disse låter flatt, innestengt og livløst. Rett og slett ikke verdt prisen, i mine ører.

Harman Kardon tilhører et svært konsern, hvor JBL ligger inn under Harman Inc. Og lydplanken er i bunn og grunn fra JBL. Og det er vel ingen på markedet som kan mer kinolyd enn akkurat JBL.

Jeg skriver en liten omtale når de er kommet inn i stua
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da ankom SB15 i går. Da jeg pakket opp eskene, ble jeg positivt overrasket av det lekre finnishen. Lydplanken har runde former, og har diskret størrelse. Subwooferen er 10" og bare rålekker. Begge komponentene er i sort pianolakk, noe som også falt i smak hos kona.

Enkelt å koble opp, og den trådløse subben fant lydplanken umiddelbart.

Det jeg har hørt av lyden så langt er imponerende. I rent volum så spiller den i min stue så høyt at kona og jeg måtte rope til hverandre for å høre hva vi sa. Så ergo spiller den høyt nok. Lydplanken har snert og dynamikk, og surround-effekten er overbevisende god. Stemmene fremstår som klare og tydelige, og annen lyd forstyrrer ikke dialogene.

Sub sparker godt og går dypt, og var milevis bedre enn det jeg har hørt fra andre tilsvarende system. Systemet som kommer nærmest H/K SB15 er Arvani ErgoSound. Men denne subben er vesentlig mindre, og det var lett å høre. Men for all del, Arvani imponerer også. Nå fikk jeg SB15 til en lavere pris enn det Arvani koster, så dette var god valutta. Veil pris for Arvani er 4490 kr. Veil pris for H/K SB15 er 4999 kr.

Gir SB15 min varmeste anbefaling, for de som er interessert i god lyd uten å fylle stua med høyttalere og kabler. Dessuten drives begge komponentene med innebygde forsterkere, så noen receiver er ikke nødvendig. Koble til tv-tuner, tv eller BD-spiller og du er ready to go.

Karakter
    lyd: 6/6
    design: 6/6
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

for tips,lytteerfaring. Er bestillt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra valg

- Den har coaxial inngang, noe Arvani ErgoSund ikke har.
    - Tusenlapp billigere en Arvani. (komplett.no)
    - Litt bedre lyd enn Arvanien.
    - Den kan styres med fjernkontrollen til TVen. (?)...

Harman-Kardon SB 15 test - Review and specs for Harman-Kardon SB 15
    (Another tip, the entire kit can be configured to be controlled by TV remote control. It will be possible to turn it off, change source, and of course adjust the volume without changing the control box.)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    for tips,lytteerfaring. Er bestillt
    Bare hyggelig. Blir spennende å høre dine erfaringer når den ankommer deg.

Eneste som var litt ulempe for min del var at det ikke var optisk inngang. Jeg har koblet Altibox-tuneren og BD-spilleren til tven med HDMI. Planen var da å koble en optisk kabel fra tv til lydplanken. Dermed hadde jeg fått all lyd som gikk gjennom tven rutet rett i planken. Men planken hadde til min store overraskelse coax. Har tenkt og tenkt, og ser ingen annen utvei da å bestille en optisk til coax konverter. Det er en liten boks, men ulempen er at denne må kobles til strøm. Da blir det enda flere ledninger.

Men det er vel eneste muligheten. Min Samsung C7705 plasma har alt av inn- og utganger, men ikke coax etter hva jeg kan se.

Forslag?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal

bruke den på en Panasonic 37" på stua. Kjøpe også en SB Duet på Elkjøp til 1495.-som skal brukes i samme oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Da ankom SB15 i går. Da jeg pakket opp eskene, ble jeg positivt overrasket av det lekre finnishen. Lydplanken har runde former, og har diskret størrelse. Subwooferen er 10" og bare rålekker. Begge komponentene er i sort pianolakk, noe som også falt i smak hos kona.

Enkelt å koble opp, og den trådløse subben fant lydplanken umiddelbart.

Det jeg har hørt av lyden så langt er imponerende. I rent volum så spiller den i min stue så høyt at kona og jeg måtte rope til hverandre for å høre hva vi sa. Så ergo spiller den høyt nok. Lydplanken har snert og dynamikk, og surround-effekten er overbevisende god. Stemmene fremstår som klare og tydelige, og annen lyd forstyrrer ikke dialogene.

Sub sparker godt og går dypt, og var milevis bedre enn det jeg har hørt fra andre tilsvarende system. Systemet som kommer nærmest H/K SB15 er Arvani ErgoSound. Men denne subben er vesentlig mindre, og det var lett å høre. Men for all del, Arvani imponerer også. Nå fikk jeg SB15 til en lavere pris enn det Arvani koster, så dette var god valutta. Veil pris for Arvani er 4490 kr. Veil pris for H/K SB15 er 4999 kr.

Gir SB15 min varmeste anbefaling, for de som er interessert i god lyd uten å fylle stua med høyttalere og kabler. Dessuten drives begge komponentene med innebygde forsterkere, så noen receiver er ikke nødvendig. Koble til tv-tuner, tv eller BD-spiller og du er ready to go.

Karakter
    lyd: 6/6
    design: 6/6
    Nice

Jeg får vel også bestille meg en slik en.

Du prater om surround, er det slik at du får følelse at det er det, eller hører det virkelig slik ut?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Nice

Jeg får vel også bestille meg en slik en.

Du prater om surround, er det slik at du får følelse at det er det, eller hører det virkelig slik ut?
    Det er to innstillinger for lyd. Det ene er stereo og den andre er noe H/K kaller 3D Surround. På stereo hører man at lyden kommer rett fra planken og lyden blir litt mono aktig. Med 3D Surround så prosesseres lyden til surround effekt. Det er jo ingen bakhøyttalere, så det. Lir ikke helt det samme som ekte 5.1 og 7.1, men lydbildet blir utrolig bredt og høyt. Hvordan det hele blir gjort vet jeg ikke, men det er imponerende. Testet litt mer på filmen Dark Knight og det blir utrolig rått. Jeg te ker tilbake på mine tidligere surroundanlegg, og på hvor mange høyttalere og kabler jeg fylte stua med. Dette låter faktisk bedre. Det spiller utrolig høyt og dynamisk og med filmlyd som de aller fleste blir mer enn godt fornøyd med. Som sagt tidligere har jeg lyttet til en del andre merker med tilsvarende system, og de kan ikke sammenlignes

Før jeg fikk SB15 tenkte jeg at jeg til nød kunne se film i stua, siden jeg har et 7.1-anlegg i kinorommet. Nå ser jeg like gjerne film i stua, og det hadde jeg ikke ventet
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt andre høytalere som skal gi en viss surround lyd, tror faktisk det var fra Bose. Et 2.1 anlegg hvis jeg ikke husker helt feil.

Og det ble jeg mindre inponert over.

Da er SB15 bestilt, hvis det ikke duger etter mine ører, sender jeg regninga videre til deg :razz: ops:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venter

spent jeg også. Håper SVS-man slipper å få så mange regninger

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å f..... Ja, den ække så bra, da

Har du en normal stor stue, blir dere nok fornøyd. Men selvsagt må man ta størrelsen i betraktning. Det kan ikke måle seg i trøkk og dynamikk med f.eks mitt 7.1 SVS-oppsett. Selvfølgelig ikke. Håper dere blir like fornøyd som meg, da
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det det man kaller å ro seg ut av det ? :-o

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Er det det man kaller å ro seg ut av det ? :-o
    Jepp. Når det snakkes om regresskrav, så

De er bra!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da

er lydplanken hentet på pickup point Tiller. Oppmontering etter jobb ikveld.
    Bestillt lørdag-levert tirsdag:-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at de må spilles inn noe. Jeg satte på NRK mp3 over natta, og lyden var bedre dagen etter.

Grattis!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja

innspilling må til.

Takk,takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    innspilling må til.

Takk,takk
    'Spent å høre hva du synes. Har enda ikke fått min (Bor i Nord).
    Post her erfaringer du får da

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja

kommer med intrykk etterhvert.
    Akkurat nå er det bare tv.n som henger på veggen. Tanken min er å feste planken fast i underkant av tv.I og med at vi har to sitteposisjoner i stua er det viktig at planken følger tv-bevegelsen.Må vel prøve å modifisere det festet på en eller annen måte.

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •