Harman Kardon SB15 Soundbar (lydplanke m/sub) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 145
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det e jo flott det..

intet lyd fra Soundgarden..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiffupperlip
    Det e jo flott det..

intet lyd fra Soundgarden..
    -kjøpt på Soundgarden i sandnes...[/quote]

Hei, ville bare først kommentere at det er Soundgarden Forus du har vært i dialog med, ikke Sandnes (meg:wink. Synes det er riktig å påpeke da du velger å dele din opplevelse på dette forumet.

Ellers så forstår jeg at de prøver å finne ut av mulig løsning (hvis det finnes), og at de (og vi alle som opplever dette) venter tilbakemelding fra importør ang dette problemet. Håper du hører fra de nå snart, ellers er det jo bare å ta turen ut til de på Forus eller selvsagt ta opp telefonen og purre8).

Mvh

Frank
    butikksjef Soundgarden Sandnes

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Routeren påvirkes forsåvidt ikke hos meg heller, for den står langt unna, men alt av trådløst utstyr tilknyttet TV'en påvirkes ettersom både SB15 og nevnte utstyr naturlig nok står i nærheten av TV'en (og hverandre)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det hørtes mistenkelig ut. Har du også forsøkt med analog inngangene? Virker de? Har du gått inn på Philips sin meny og sett om det eventuelt må settes på optisk lydutgang el?

For jeg går ut fra at du har lagt merke til de belyste knappene på toppen av lydplanken. Ser du på knappen helt til høyre skifter den mellom fargene hvit og blå når den trykkes på. Er den hvit så er det analoge innganger som er valgt. Lyser den blått så er det digitalutgangen/ optisk som er aktivert.

Forsøk dette og funker det ikke da, så må du reklamere på den

Også lydproblemer på min SB15.

Jeg har montert HK SB15 og eneste lyden som kommer ut fra høytaleren er "during". Koblet via audio utgangen bak på tv`en. Det er en LG 37 med eks antall utganger, HDMi etc) bak men regner med at audio ut er det korrekte? Er ingen coaxial utgang (så om den funker på lydplanken for jeg ikke prøvd)

Har forøvrig prøvd diverse andre utganger bak på tv`en med samme resultat. Har koblet bort lyden fra selve tv`en uten at dette hjalp noe på duringen.
    For å sjekke at høytaleren virket koblet jeg til en Ipod og det kom lyd, dog var den heller dårlig. Har en liten turvariant av en JBL Ipod dock, som spiller fletta av den lyden som kom fra min SB 15.

Koker ned til to ting:
    1. Hvorfor kun durelyd ut av høytaler via tv?
    2. Er lyden så dårlig eller er det noe feil. Vil tro det siste da flere har skrytt av lydnivået her ine blant annet.

Hjelp!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Soundgarden forus i dag sa de at flere kunder har hatt samme problem. Alle kunder blir oppfordret til å endre kanaler på trådløs ruter.

Info fra importør var trådløse nettverk som var problemet...
    -2.4ghz båndet. ich habe d-link dir 655.

Jeg spurte selger om jeg kunne bytte inn sb15 lydplanken i en surroundpakke, ble et problem for dem da de måtte selge planken brukt med tap..

De skulle kontakte med mandag.

Sitat Opprinnelig postet av mrtn
    Kjøpte nylig SB15 soundbar m/sub for 2490kr hos netshop.no. Bra pris og bra produkt bortsett fra at sub'en lager trøbbel for det trådløse nettverket mitt Har et D-Link DAP-1522 trådløst aksesspunkt i stuen som jeg blant annet har koblet en gammel XBox til (med kabel). Aksesspunktet er satt i såkalt bridge-mode, slik at de kabeltilkoblede enhetene da kan kommunisere med resten av nettverket trådløst. Dette funket fint inntil SB15 kom i hus. Jeg har prøvd alle de 4 wireless code'ene som kan brukes mellom soundbaren og sub'en, og jeg har også prøvd å endre kanaler på routeren (D-Link DIR-655) men resultatet er det samme uansett...så lenge sub'en er på så funker det ikke å streame musikk/film/bilder lenger via det trådløse nettet (det går bra kun med lydplanken påslått). Noen som har opplevd det samme eller har noen tips? Jeg vurderer å kjøpe ny router (D-Link DIR-855) som i tillegg til å bruke 2,4GHz båndet også kan bruke 5GHz båndet, men jeg vet ikke om det vil hjelpe noe? Er litt kjedelig å bruke 1400kr, tid og krefter på ny router for så å finne ut at det ikke hjalp noe allikevel Noen som vet hva slags frekvenser wireless code 1-4 representerer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe denne lydplanken da jeg har begrenset budsjett, så står litt mellom denne og Arvani Ergosound II sin. Viktigst for meg er at jeg må kunne koble til musikk helst gjennom en minijack, og at lyden automatisk kommer på når jeg bruker xboxen eller kobler pcen til tv'en.
    Jeg har ikke så mye peiling på dette selv, og har forsøkt å lese meg litt opp, men fint om noen kunne gitt meg en liten forklaring på om dette er mulig.
    På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble kontaktet av Soundgarden forus. De ville tilby meg gavekort pålydende 1995,- kr i deres butikk, om jeg leverte sb15 planken tilbake.

Det gjorde jeg omgående. kjøper meg et hkts 60.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av largim
    Vurderer å kjøpe denne lydplanken da jeg har begrenset budsjett, så står litt mellom denne og Arvani Ergosound II sin. Viktigst for meg er at jeg må kunne koble til musikk helst gjennom en minijack, og at lyden automatisk kommer på når jeg bruker xboxen eller kobler pcen til tv'en.
    Jeg har ikke så mye peiling på dette selv, og har forsøkt å lese meg litt opp, men fint om noen kunne gitt meg en liten forklaring på om dette er mulig.
    På forhånd takk
    Fordelen med Harman Kardon soundbar'en er at den er litt billigere, at den kan læres opp til å reagere på TV'ens fjernkontroll (av/på/volum/mute) og at den skrur seg på (av) automatisk når den (ikke) oppdager signaler på den analoge inngangen. Ulempene er at denne soundbar'en kan påvirke det trådløse nettverket ditt, dersom du har det, ettersom kommunikasjonen mellom soundbar'en og subwooferen går i frekvensbånd (se innlegg om dette tidligere i tråden), samt at man av og til kan oppleve spraking/knitring i soundbar'en.

Arvani Ergosound II gir etter min mening bedre lyd, men det dumme er at den ikke slår seg på/av automatisk og at man bruke en egen medfølgende fjernkontroll for å skru av, på og kontrollere volumet. I tillegg til at dette kan oppleves tungvindt er heller ikke fjernkontrollen spesielt god. En fordel for deg, ut i fra det du nevner, er allikevel at denne planken har minijack, hvilket ikke HK'en har

Jeg har forøvrig begge planker i hus (vi har riktignok en Arvani Ergosound I) og min mening er desverre at ingen av de er helt perfekte. Lydmessig er jeg godt fornøyd med begge utifra hva man kan forvente av slike systemer kontra ordentlige surround-anlegg. Arvanien er nok hakket bedre vil jeg si, men HK'en kan oppleves mer praktisk i og med at man ikke trenger noen ekstra fjernkontroll. Kjøp den du synes høres greiest ut, ta vare på all embalasje og benytt deg av angre/-returrett dersom du ikke skulle være fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er folk fornøyd med fjernkontroll-løsningen på hk sb15? Jeg bruker tvfjernkontrollen til å styre lyden men føler jeg må trykke ørti ganger for å få noe hørbar forskjell på lydnivået. Og det er ingen måte å vite hvilket nivå man er på til enhver tid. Gjør det vanskelig å normalisere mellom forskjellige kilder. En annen ting er at fra kilder som ikke har egen lydnivåkontroll, så er laveste nivå på planken ganske høyt. Når jeg sender xboxlyden til planken så er laveste lydnivå omtrent passelig til vanlig bruk. Trykker jeg ned en gang fra det nivået så er det ingen lyd. Det finnes ingenting mellom passe høyt og mute. Plagsomt når jeg ønsker dempet lydnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hang nettopp planken opp på veggen med de medfølgende brakettene. Det er ikke plass til kablene som stikker rett ut på baksiden. Veldig god løsning. Hvis jeg lager en heftig nittigraders knekk på strømledningen rett bak strømpluggen så går det kanskje med nød og neppe, helt til ledningen går i strykker på grunn av mishandlingen. Koaxkabelen kan jeg bare glemme. Må sette en vinkelplugg på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant til slutt ut at denne planken ikke kan brukes i min stue. Den blir forstyrret av trådløse nett, noe som gjør at det blir forstyrrelser i lyden med gjevne mellomrom. Det skjer kun når linken mellom planken og subben er oppe. Kobler jeg dem fra hverandre så forsvinner forstyrrelsene. Byttet kanal på planke/sub, og skrudd av mitt eget trådløse nett, men ingenting hjelper. Det bor tross alt andre mennesker rundt meg, og jeg kan ikke forlange at alle naboer skal skru av sine trådløse nett for at denne møkkeplanken skal funke.

Det jeg gjorde var at jeg tok med meg røkkelet til mine foreldre. De har ikke like mange naboer like tett på seg. Der ser det faktisk ut som forstyrrelsene er borte. MEN der er problemet at lyden som kommer ut av tven på den optiske utgangen tydeligvis er av feil format? Jeg kan ikke finne noe sted hvilke lydformater denne møkkaplanken takler? Såvidt jeg har forstått så kan tven outputte dd 5.1, eller pcm. Planken gir null lyd på begge. Dette er uten tvil det mest køddete produktet jeg har vært borti noen sinne. Hvis noen vil ha den så går den utrolig billig. Toppen av h'en i logoen på planken er ramlet av, så det ser ut som det står narman/kardon, men ellers er det ikke mye å utsette på den. Bortsett fra at det er søppel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på denne, men så også at det var kommet en arvtaker i form av SB16. Har ikke bestemt meg for noe som helst, og har også kikket litt på Bose sin Cinemate 1CR. Det første jeg tenker om denne planken er at sub'en er litt vel stor kanskje? Bose sitt koster det dobbelte (gjør ikke noe hvis lyden står i stil, men jeg tviler.)

Lydplanker er noe jeg har minimalt med erfaring med, og finner for lite gode tester av. Noen som har et stalltips på ei god planke med sub, gjerne 6,5-8" sub? Også litt viktig at den ser pen ut og kan henges på veggen. Trenger kun én optisk inngang, ev. hdmi...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med Blu-ray og Dolby

Jeg har koblet min Blu-ray spiller til TV'en via coax, går så en coax til SB15. Problemet er at det kommer en pipelyd, så ingenting når jeg spiller Blu-ray, spesielt når det er Dolby 7.2 lyd.

Jeg må skru lyden over på analog for å spille Blu-ray.

Men om lyden er DTS på Blu-rayen så kan jeg fint spille lyden digitalt. Er dette noe andre har opplevd med SB15?

Er det min blu-ray som kødder? SB15 spiller Dolby Digital fra Get dekoderen tror jeg, og DTS går altså fint.

Har du som jobber på Soundgarden i Sandnes noe tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er planken som ikke takler lydformatene. Jeg har hatt min sb15 på service nå fordi den hadde flust av problemer. De byttet hovedmodulen, og satt inn en sb16 istedenfor. Men den takler fortsatt ikke signalet som philips-tven den er koblet til sender ut (digital lyd fra rikstv, dvbt internt i tven). Når det byttes til den digitale tvlyden så lager planken en fæl pipelyd, og så blir det stille. Jeg har prøvd å finne ut hvilke digitale lydformater planken tar, men fant ingen god oversikt. Inntrykket mitt er at det er svært få.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg sliter med at planke og sub kutter ut etter få minutter.
    Når jeg skrur av sub'en oppfører selve planken seg eksemplarisk.

Har kjøpt inn en coax-boks etter å ha lest denne tråden, uten at det har løst problemet..

Noen ideer?
    Ser at forstyrrelser på det trådløse nettet kanskje kan være et problem?

Denne feilen startet etter vi flyttet, før det fungerte den utmerket i ett år..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har solgt philips 7665 og kjøpt philips 8007. På den forrige philipsen brukte jeg coaksial utgang , det er ikke det på den nye, men det er en utgang som ser ut som høretelefon utgang, og bruker så rca kontaktene på lydplanken. Men får ikke til noen ting!! Ikke til å bruke tv fjernkontrollen på planken ikke lyd i den! HJELP!!!

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre fått problemer med min H/K SB15. Når man slår den på kommer det bare "radiostøy" og knatring. Det har ingenting med de andre produktene den er koblet til for den lager støy selv om alt er koblet fra tv og tuner. Den får heller ikke kontakt med sub. Går vel utfra at denne bare kan returneres. Problemet er at jeg har kjøpt denne hos netshop som er nedlagt og kvitteringen finner jeg ikke.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Har dessverre fått problemer med min H/K SB15. Når man slår den på kommer det bare "radiostøy" og knatring. Det har ingenting med de andre produktene den er koblet til for den lager støy selv om alt er koblet fra tv og tuner. Den får heller ikke kontakt med sub. Går vel utfra at denne bare kan returneres. Problemet er at jeg har kjøpt denne hos netshop som er nedlagt og kvitteringen finner jeg ikke.
    Kjøpte samme til muttern ei tid tilbake, og den fikk samme problemer, der var hele hovedkortet fucka. Bytte ut hele greia på 30dagern til Elkjøp da jeg ble i tvil om kvaliteten på den. Lydkvaliteten var bra, men fikk heller ikke helt dreisen på fjernkontroll programmeringa da den var veldig følsom (måtte sikte skikkelig .

Netshop, da er du fucked uansett tror jeg. Den er nok ikke kjøpt gjennom NEBY, eller hvem som tar inn HK nå.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kjøpte samme til muttern ei tid tilbake, og den fikk samme problemer, der var hele hovedkortet fucka. Bytte ut hele greia på 30dagern til Elkjøp da jeg ble i tvil om kvaliteten på den. Lydkvaliteten var bra, men fikk heller ikke helt dreisen på fjernkontroll programmeringa da den var veldig følsom (måtte sikte skikkelig .

Netshop, da er du fucked uansett tror jeg. Den er nok ikke kjøpt gjennom NEBY, eller hvem som tar inn HK nå.
    Ja, tenker det blir problem. Men ser de har oppgitt kontakttlf så jeg får se om det finnes mulighet i morgen

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordanvman kommer i kontakt med Harman Nordics norske kundeservice? Trodde det var Neby som var importør, noe som hadde gjort ting litt enklere, men der tok jeg feil. Har ca en mnd igjen av garantien og vil kvitte meg med sb-15 før den tid

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •