Harman Kardon SB15 Soundbar (lydplanke m/sub) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 145
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alt ser fint ut! Synes bare prinsipielt at det er litt feil å sende en åpnet pakke uten å informere kunden. For å snu på flisa, du går på elkjop og skal kjøpe noe. De sier de har en på lager som har vært retunert fra en kunde. Esken og alt er inntakt, du har full garanti. Du må selvfølgelig betale full pris. Synes du det hadde vært helt ok?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BadSanta
    Alt ser fint ut! Synes bare prinsipielt at det er litt feil å sende en åpnet pakke uten å informere kunden. For å snu på flisa, du går på elkjop og skal kjøpe noe. De sier de har en på lager som har vært retunert fra en kunde. Esken og alt er inntakt, du har full garanti. Du må selvfølgelig betale full pris. Synes du det hadde vært helt ok?
    At en eske har vært åpnet ser jeg ikke på som et stort problem, og så lenge alt medfølger, lakk er strøkent, samt garantier medfølger så har jeg ingen problem med å betale full pris. Hadde dette vært et produkt på kampanje, som SB15 hos Soundgarden foreksempel, så hadde jeg allerede fått noen tusenlapper i rabatt.

Riktignok KUN hvis det var en vare jeg skulle ha IDAG, er det noe jeg kan vente på så hadde jeg spurt om de kunne bestille en 100% ny til meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som får "ødelagt" det trådløse nettverket i nærheten av SB15. Når den står på så faller hastigheten på nettet fra ca 8 mbit til 0,5 mbit. Høytaler/sub skal vel ikke blokkere nettet på denne måten? Har prøvd å bytte kanalene på sub/høyttaler uten at dette hjelper. Når jeg skrur høyttaler av er nettet perfekt.....når den er på så er det helt jævlig. Hvis jeg går ned en etasje så er nettet perfekt igjen. Håper på hjelp her. Hvis ikke så vurderer jeg å pælme hele dritten på dynga......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket noe til det selv, men kjedelig hvis det er sånn da..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da

har jeg endelig plukket opp min sb15.
    Sliter litt med tilkoblingsmulighetene da jeg ikke har digital utgang på TVen.
    Det er en eldre 42" LCD LG, som jeg helst ikke vil bytte ut.

Målet 1 med lydplanken var å koble pc'en fra minijack til rca, noe som fungerte bra helt til jeg nådde de stille partiene i en film. Da mistet jeg lyden flere ganger under filmen og måtte skru av og på flere ganger (som flere her har oppdsget og som vi har fått en forklaring på).

Er det mulig å koble fra minijack til coax-utgangen som ikke har slik autofunksjons som slår av ved stille partier?
    Finnes det en switch/hub som gjør at jeg kan splitte coaxuttaket til to, siden den andre porten er ubrukelig?

Går det ann å koble fra rca til coax?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har jeg skippet tanken med å koble pc'en direkte og bruker heller ps3'en med ps3 media server. Funker fint det.

Nå er målet å få koblet Tven (eneste lyd-ut mulighet er to rca) til coaxial.
    Hvordan? Hva trenger jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kjøpte meg en Harman Kardon SB15 Soundbar med Sub fra Soundgarden.
    Koblet den opp og alt var god stemning til den begynte å oppføre seg merkelig.
    Problemet er at lyden når jeg ser film/spiller/hører på musikk fra enten BlueRay spiller, Xbox 360 eller via PC dummer seg. La oss si jeg hører på musikk. Lyden spiller helt fint på korrekt volum. Men med gjevne intervaller
    går volumet ned ganske merkbart (men ikke til 0) også opp igjen. Alt forespiller seg noe sånt som dette:

| Volum fint | Volum ned merkbart | Volum fint | Volum ned merkbart | osv.
    <----8sec----> <----1.5sec----> <----8sec----> <----1.5sec---->

Det har og skjedd at lydplanken har sluttet å levere lyd når jeg ser på film. (Som andre og har nevnt i tråden. Men jeg bruker digitale innganger).
    Dette løses ved at jeg skifter source til en annen og tilbake (Bare skifter TV kanal). Da er lyden i orden igjen.

Hva jeg har prøvd:

Anlegget var normalt koblet opp mot en Philips TV ved Coax. Problemet startet på denne TVen.
    Prøvde så og koble anlegget opp mot en Samsung TV ved Optisk ut og kobling over til Coax inn til anlegget.
    Begge TVene er rimelig nye. Det vil si MAX 3år, trolig 2år gamle.

Kjempe irriterende problem. De gangene jeg har fått sett en hel film uten problemet er lyden veldig fin. Håper noen kan komme med noe hjelp/tips!

Mvh
    Simon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å få lyd i planken med optisk fra tven gjennom en optisk til koax-konverter. Men foreløpig får jeg ingen verdens ting ut av planken. Er det bare sånn at lyden kommer med en gang når det funker? Vet ikke helt hvor jeg skal begynne å feilsøke. Når jeg bruker analogutgangen på tven til planken så funker det fint. Jeg har prøvd å bytte kabler, og jeg har prøvd å bruke den optiske utgangen på både tuneren og dvdspilleren, men det er null respons på planken. Jeg er litt skeptisk til den konverter-boksen, men det er jo flere her som får det til å funke med en sånn en? Ser helt lik ut som den som noen har linket til hos brahandel.no tidligere i tråden her. Kjøpte den riktignok på ebay en del billigere, men i og med at boksen er identisk så kommer den nok fra samme fabrikken vil jeg tro. Skal teste imorgen fra noen kilder som har koax-utgang, for å utelukke at konverteren er problemet. Hvis det er like dødt fortsatt så vet jeg ikke helt hva mer jeg kan prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question SB15 problemer

SB15 oppmontert i stua, med 42" Panasonic TV. Meget fin lyd, men opplever også at lyden faller helt bort med ca 15-20 min mellomrom. Har koblet med analog stereokabel, da Panasonicen ikke har coax utgang. Når lyden forsvinner kommer den straks tilbake når jeg justerer litt opp på lyden (fjernkontrollen til dekoderen) Men det er jo utrolig irriterende. Ser at flere har løst problemet med digital kabel, men da må jeg ha toslink kabel, coaxkabel og toslink/coax konverter. Er i utgangspunktet prinsipielt ikke interessert i å bruke 600 kr i kabler for å få den til å funke. Har derfor to spørsmål:

1) Er det noen som har fått klarhet i hvorfor lyden kutter på analog inngang til tider, og er det noen triks for å motvirke dette?

2) Er det virkelig så stor forskjell i lyden på analog og digital kabling? (Lokal Expert butikk sa at "det er kjempeforskjell", mens lokal Elkjøp butikk sa at "om du er lydtekniker vil du k a n s k j e merke forskjell"......)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Problem løst med SB15

Krøp til korset idag og handlet toslink-kabel, coax-kabel og toslink til coax konverteringsboks. Koblet opp digitalt og nå funker alt som det skal, uten irriterende bortfall av lyd. Når det gjelder lydkvalitet i forhold til analog kabel er det kanskje litt klarere lyd. (Jeg velger ihvertfall å innbille meg det, all den tid jeg brukte 800 kr på kabler og konverteringsboks :-D )

Kjøpte denne konverteringsboksen toslink-->coax:PC Express / CYPRESS Konverter Audio Toslink <> Coax S/PDIF TosLink <> S/PDIF Coax

Ellers synes jeg hele SB15 systemet spiller overraskende bra i forhold til pris og at det bare er to komponenter. Er godt fornøyd med kjøpet (til slutt....etter å ha fått digital kabling) og kan anbefale systemet. Ser at komplett nå selger det til 2495:
    Komplett.no - Harman Kardon SB15 soundbar

Om noen lurer på noe med oppkobling, erfaringer etc med denne er det bare å sende en mail: trygvecowboy@hotmail.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min planke hos mpx for en måneds tid siden, da kostet den 1990 kr. Men jeg har ikke fått lyd i den via digital-inngangen enda. Ikke fått somlet meg til å teste fra en kilde som har coax ut, men med først optisk via konverter til coax var det helt dødt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet med coax rett fra dvdspilleren min nå, og det funker fint. Ser ut som optisk-koax-adapteret er dødt. Kjedelig. Så forøvrig at Elkjøp selger Arvani Ergosound med sub til 1990 kr nå. Det må vel være et røverkjøp. Hvis noen vil kjøpe min SB15 for 2000 kr så kjøper jeg heller en Arvani med optisk inn

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Trenger råd om kjøp av lydplanke...

Hei!
    Jeg har lenge vurdert å kjøpe lydplanke. Måtte bare få ferdig kjellerstua først. Den er nå ferdig, og planen var egentlig å kjøpe Arvani Ergosound, men etter å ha lest denne tråden ble jeg usikker. Harman Kardon SB15 virker veldig bra, og den selges i skrivende stund for 2495,- på komplett. Samtidig virker det som om de fleste i denne tråden har hatt en del trøbbel med koblinger, lyd som faller ut osv. Jeg har en tre år gammel Samsung Plasma TV.

Jeg er ikke så god på de ulike inngangene/utgangene når det gjelder lyd, men jeg ønsker at alle mine enheter (PS3, mac mini) skal få lyd gjennom lydplanken. Vil dette funke med både SB15 og Arvani med TVen som vist over?

På forhånd takk for hjelpen! :-D

Edit: Hvilken av lydplankene er best egnet i forhold til lydutgangene på TVen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile lydplanke

avantien mye mere bruker vennelig enn hk sin :wink: siden den har ink fjernkontroll

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett at Lefdal og Elkjøp har hatt arvani-lydplanke til salgs nå i det sist. Jeg var sikker på at jeg så at det var versjonen med sub de solgte til 1990 kr for noen uker siden. Men nå selger de den uten sub til den prisen. Har jeg sett feil tidligere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer Sb 15 -trådløst Nettverk

Opplever det samme. sb 15

-kjøpt på Soundgarden i sandnes.

-har hatt den på reperasjon, helt død.

-fikk den tilbake, virket ikke trådløse sub.

-fraktet tilbake til soundgarden igjen, linket sub.

-subwoofer har hele tiden vært ustabil, slått seg av og på i hytt og helv..

-Sjekket SPEEDOMETER PÅ ITAVISEN.NO , hastigheten er NEDE I 30- 40% Når lydplanken og sub er PÅ.

-Skrur den av og hastighet er NORMAL.

-Har INFORMERT Soundgarden om problemet, jeg har fått nok av dette produktet. -fikk beskjed om å skifte kanaler på på D-link ruteren.

-soundgarden skulle sende mail til Harman/kardon og ringe meg....

-jeg venter og venter....

Sitat Opprinnelig postet av codeman1974
    Er det noen her som får "ødelagt" det trådløse nettverket i nærheten av SB15. Når den står på så faller hastigheten på nettet fra ca 8 mbit til 0,5 mbit. Høytaler/sub skal vel ikke blokkere nettet på denne måten? Har prøvd å bytte kanalene på sub/høyttaler uten at dette hjelper. Når jeg skrur høyttaler av er nettet perfekt.....når den er på så er det helt jævlig. Hvis jeg går ned en etasje så er nettet perfekt igjen. Håper på hjelp her. Hvis ikke så vurderer jeg å pælme hele dritten på dynga......

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SB15 og trådløst nettverk - sub'en lager trøbbel - Tips?

Kjøpte nylig SB15 soundbar m/sub for 2490kr hos netshop.no. Bra pris og bra produkt bortsett fra at sub'en lager trøbbel for det trådløse nettverket mitt Har et D-Link DAP-1522 trådløst aksesspunkt i stuen som jeg blant annet har koblet en gammel XBox til (med kabel). Aksesspunktet er satt i såkalt bridge-mode, slik at de kabeltilkoblede enhetene da kan kommunisere med resten av nettverket trådløst. Dette funket fint inntil SB15 kom i hus. Jeg har prøvd alle de 4 wireless code'ene som kan brukes mellom soundbaren og sub'en, og jeg har også prøvd å endre kanaler på routeren (D-Link DIR-655) men resultatet er det samme uansett...så lenge sub'en er på så funker det ikke å streame musikk/film/bilder lenger via det trådløse nettet (det går bra kun med lydplanken påslått). Noen som har opplevd det samme eller har noen tips? Jeg vurderer å kjøpe ny router (D-Link DIR-855) som i tillegg til å bruke 2,4GHz båndet også kan bruke 5GHz båndet, men jeg vet ikke om det vil hjelpe noe? Er litt kjedelig å bruke 1400kr, tid og krefter på ny router for så å finne ut at det ikke hjalp noe allikevel Noen som vet hva slags frekvenser wireless code 1-4 representerer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette "innlegget", altså #118, ble opprettet ved en feiltakelse, men jeg finner ikke noe sted å slette det igjen (kun endre det)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sb 15 problem

jeg har en router D-link dir-655. ranket på 4.plass, på prisjakt.no

Oppfordrer alle som har handlet sb 15 om å måle sitt trådløse nettverk.

(soundgarden har ikke enda svart meg.......)

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB-15 påvirker ikke nettverket hos meg i det hele tatt, tiltross for at sub'en står rett ved siden av routeren (en Apple TimeCapsule) og lydplanken står ca. 5 meter unna. Får full hastighet (inntil 60 Mbit/s) både opp og ned uavhengig av om SB-15 er påslått eller ikke.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •