Harman Kardon SB15 Soundbar (lydplanke m/sub) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 145
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det bare jeg som sliter med å få programmert fjernkontrollen??

Jeg har en samsung tv-fjernkontroll som jeg tenkte jeg skulle programmere for å så legge over på en logitech harmony 300. Men jeg får ikke dette til å funke....

Trykker ned power og source knappen til det begynner å blinke.....så trykker jeg ned power knappen i ca 1 sek....når den begynner å blinke så trykker jeg 4 ganger ca 1 sek hver gang på power knappen til tv-fjernkontrollen men dette gir meg ikke noe resultat.....har prøvd det samme med source knappen, volumknappene uten å lykke.....

Kan noen gi meg råd hva jeg gjør galt??

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du gjør det riktig. Har erfart samme problem noen ganger, men det gikk seg til når jeg holdt fjernkontrollen litt lenger vekk fra planken (dvs. 30-40 cm unna istedet for helt inntil).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Høres ut som om du gjør det riktig. Har erfart samme problem noen ganger, men det gikk seg til når jeg holdt fjernkontrollen litt lenger vekk fra planken (dvs. 30-40 cm unna istedet for helt inntil).
    Etter litt forsking så satt det som et skudd......gjorde feilen at jeg ventet for lenge før jeg trøkte på fjernkontrollen....men nå funker det...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild
    Takk! Er veldig godt fornøyd med tv og lydplanke! Det jeg har merket i dag er at når jeg kjører blu ray er at det kommer en pipelyd når jeg stopper og starter midt i filmen.
    Hei, jeg har samme problem, og jeg tror at problemet er med Dolby Digital, altså ac3 lyd. Om innholdet på DVD eller Blu-ray er dolby digital, så får jeg en digital pipelyd, og så hører jeg ikke lyden fra meny eller film. Derimot virker DTS helt fingt.

Dette gjelder når jeg spiller lyden fra blu-ray via hdmi til TV og så via coax til SB15. Analogt går helt fint!

Noen andre som har problemer med Dobly Digital lyd, som går direkte via coax til SB15, hører dere noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Husk at de må spilles inn noe. Jeg satte på NRK mp3 over natta, og lyden var bedre dagen etter.

Grattis!
    spilles inn? betyr det man skal unngå høy lyd, brå drønn etc de første "milene"?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, heller omvendt - at høyttalere har godt av å få kjørt seg noen timer/dager før de låter som de skal. Er noe med at membranoppheng og slikt skal mykes opp litt.

Edit: ligger forresten en SB15 på AVtorget nå (ikke meg som selger). Startpris på 1500, så en eller annen gjør et godt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne en mnd tid nå og er ikke fornøyd. Plastisk lyd og mellomtonen er noe dårlig. Til musikk er den heller ikke det store og mangler den sprø/crispy delen i lydbildet. Surrondeffekten er dårlig. Skulle jeg hatt ny i dag ville jeg sjekket Phillips nærmere, eller valgt ett mindre minianlegg. Trodde HK skulle levere noe bedre enn dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeast
    Har hatt denne en mnd tid nå og er ikke fornøyd. Plastisk lyd og mellomtonen er noe dårlig. Til musikk er den heller ikke det store og mangler den sprø/crispy delen i lydbildet. Surrondeffekten er dårlig. Skulle jeg hatt ny i dag ville jeg sjekket Phillips nærmere, eller valgt ett mindre minianlegg. Trodde HK skulle levere noe bedre enn dette.
    Jeg hadde en philips først som jeg returnerte på angrfrist. Lyden i bs 15 er vesentlig bedre og særlig subwooferen er mye større både i utseende og lyd. jeg tror nok du skal en del høyere opp i pris for få noe bedre enn sb 15. Men det er klart det finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har dere koblet denne rett til TVn?
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...ng-led-tv.html

Hvor langt unna har dere satt subben? Holder forbindelsen seg stabil mellom planke og subb?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hvordan kobler dere..

Jeg har koblet min til bluray spiller digitalt med coax og analogt til tv tuneren-forbindelsen mellom planke og sub fungerer helt supert,aldri hatt noe problemer med signalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonniii
    Bak på planken er det en bryter som heter "trim", der kan du stille fra 1-3. Ved og ha den på 1, vil den begynne på et lavere nivå enn på det laveste på nivå 3 . Håoer det var forståelig
    Trim-jusgteringen er ikke i nærheten nok til å kompensere lydstyrken fra BD-spilleren.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at HK har en ny modell på hjemmesidene sine som heter SB16. Ser ved første øyekast helt lik ut som SB15 men har i tillegg optisk inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å bruke denne sammen med en surroundreceiver og allerede eksisterende fronthøytalere?

Er det mulig å bruke soundbaren kun som senter, bak og sub? Evt, hvordan lar dette seg gjøre?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Ser at HK har en ny modell på hjemmesidene sine som heter SB16. Ser ved første øyekast helt lik ut som SB15 men har i tillegg optisk inngang.
    NICE, men ser rimelig like ut ja . Kan også være at den SB16 er tilpasset EU sitt <1watt i standby krav også... ellers må jeg si jeg er imponert over SB15 som jeg kjøpte til muttern.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonniii
    Jeg har koblet min til bluray spiller digitalt med coax og analogt til tv tuneren-forbindelsen mellom planke og sub fungerer helt supert,aldri hatt noe problemer med signalet.
    Hva med lydnivåforskjell mellom BD-spiller og TV-tuner? Opplever du stor forskjell og hvordan korrigerer du ev. for dette?
    Hvordan justerer du forresten volumet når du spiller BD? Med lydkontrollen i planken?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet coax fra TV til SB 15.
    Har problem med at planken muter ned bare det er en kort pause i lyden. Så da mister jeg første ordet når f.eks. værdamene starter å skravle:-?
    Andre som har det slikt?
    Får ikke svar fra Harman-Neby.no
    Spurte dem bl.a. om hvordan jeg kan utjevne volumforskjell mellom TV og BD-spiller.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coco-bill
    Har koblet coax fra TV til SB 15.
    Har problem med at planken muter ned bare det er en kort pause i lyden. Så da mister jeg første ordet når f.eks. værdamene starter å skravle:-?
    Andre som har det slikt?
    Har ikke hørt om det problemet før - sikker på at det er planken som muter lyden, og ikke kilden?

Ellers, ny god omtale av SB16 her: Audioholics

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til de som venter på et godt tilbud; komplett.no selger denne til 2495,- nå, investerte i en sjøl nettopp. Komplett.no - Harman Kardon SB15 soundbar
    13 igjen på lager!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min sb15 i dag. Første som slo meg var at esken til soundbaren muligens hade vært åpnet før.. Det var brukt i overkant mye bre gjennomsiktig tape over åpningen, og det var mye rynker og slik på tapen..
    Åpnet esken fint, og der ligger soundbaren tilsynelatende ny, men posen med sånn fuktighetsmiddel eller hva det er var tapet med valig smal gjennomsiktig tape på posen til soundbaren. Disse pleier vanligvis å slenge i esken.. Posen rundt soundbaren var også tapet med samme tape over enden. Dette er også etter min erfaring unormalt.
    Tenker at jeg har fått en som er estimert eller noe. Selv om jeg kjøpte denne på salg, ønsker jeg selvfølgelig å få en ny. Om den er brukt synes jeg at jeg kan få en kompensasjon.

Tror du den er ny og ubrukt, eller er den åpnet før? Hadde deres samme "mistenklige" tape på seg..?

Vennlig hilsen Basil Mus

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BadSanta
    Fikk min sb15 i dag. Første som slo meg var at esken til soundbaren muligens hade vært åpnet før.. Det var brukt i overkant mye bre gjennomsiktig tape over åpningen, og det var mye rynker og slik på tapen..
    Åpnet esken fint, og der ligger soundbaren tilsynelatende ny, men posen med sånn fuktighetsmiddel eller hva det er var tapet med valig smal gjennomsiktig tape på posen til soundbaren. Disse pleier vanligvis å slenge i esken.. Posen rundt soundbaren var også tapet med samme tape over enden. Dette er også etter min erfaring unormalt.
    Tenker at jeg har fått en som er estimert eller noe. Selv om jeg kjøpte denne på salg, ønsker jeg selvfølgelig å få en ny. Om den er brukt synes jeg at jeg kan få en kompensasjon.

Tror du den er ny og ubrukt, eller er den åpnet før? Hadde deres samme "mistenklige" tape på seg..?

Vennlig hilsen Basil Mus
    Spiller dette noen rolle hvis lydplanken er strøken i lakk, fungerer helt fint, alt av garantier/reklamasjonstid følger med, og alt av kabler/tilbehør ligger i esken?
    Hvis man bestiller en ny bil kan man ikke forvente en kilometerstand på 0 meter, og totalt urørt av menneskehender.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •