Harman Kardon SB15 Soundbar (lydplanke m/sub) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 145
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veldig høy lyd

Har koblet min SB15 via TV'en. Har også koblet min LG Blu-Ray-spiller via TV'en.
    Når jeg spiller av musikk-DVD, så er til og med minste lydstyrketrinn på planken alt for høyt :shock:
    Noe tips om hva jeg kan gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bak på planken er det en bryter som heter "trim", der kan du stille fra 1-3. Ved og ha den på 1, vil den begynne på et lavere nivå enn på det laveste på nivå 3 . Håoer det var forståelig

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonniii
    Bak på planken er det en bryter som heter "trim", der kan du stille fra 1-3. Ved og ha den på 1, vil den begynne på et lavere nivå enn på det laveste på nivå 3 . Håoer det var forståelig
    Selvfølgelig! Glemte den ops:
    Skal få testet dette i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har denne til 2995 hos soundgarden, så jeg returnerer philips planken på angrefrist.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er philips returnert, prisen på sb 15 hos soundgarden ble endret til 3495 nå.men den kostet 2995 frem til rundt kl 8.00

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyden detter ut

Merket tillfeldigvis nå at hvis jeg skrur opp lyden på dekoderen ca tre ganger så høyt når lyden på planken kutter ut, så kommer den tilbake med en gang..hva kan det komme av?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg forsøkte å si deg tidligere i denne tråden; på analog-inngangen er det en auto av/på funksjon som kobler ut dersom den ikke får noe signal. Dette er ikke en null-én funksjon, men er avhengig av at signalstyrken går over en gitt terskelverdi. Dette er akkurat som på de fleste subwoofere som har en Auto-On funksjon.

I filmer og i musikk kan det være stille partier som gjør at signalstyrken faller under terskelverdien. Mao, planken tror at den ikke får noe signal selvom kilden står på og spiller av det den skal. Det kan også være at din spesifikke planke har en defekt på denne føleren og at terskelverdien er for høy, slik at det skal enda mer signalstyrke til enn vanlig for at føleren skal slå ut.

Når du tredobler lydstyrken på kilden (dvs. dekoderen) så øker du altså signalstyrken tilsvarende slik at denne kommer seg over terskelverdien igjen og planken skrur seg på.

På coax-inngangen skal det ikke være noen slik Auto-On/Off føler, etter hva jeg har forstått. Dersom du plages av drop-outs på denne inngangen er det noe annet som er på ferde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, jeg venter på denne planken, det er lite bilder av den, hvordan ser fjernkontrollen ut og er det noe display på planken?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild
    hei, jeg venter på denne planken, det er lite bilder av den, hvordan ser fjernkontrollen ut og er det noe display på planken?
    Det er ikke fjernkontroll. Og den ser veldig bra ut.. ikke display heller, bare noe lys rundt de diverse knottene på toppen.

Fjernkontroll: Du kan lære soundbaren din eksisterende fjernkontroll!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!
    Her en link til svensk bruksanvisning!
    http://www.harmankardon.com/resources/Brands/harmankardon/Products/ProductRelatedDocuments/en-US/OwnersManual/Owner's%20Manual%20-%20SB%2015%20(Swedish).pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er planken i hus, Det ser veldig bra ut! Gedigent i forhold til andre jeg har sett, særlig den store høytaleren er gedigen!
    Et spørsmål! min tv er en philips 42 plf 7665. panasonic blu ray er koblet til med hdmi, grundig pvr-rikstv er koblet til med hdmi. Og sb 15 er koblet til tv med digital koaksial. betyr det at all lyd som kommer inn i tv kommer ut til sb 15?
    Jeg har fått til programmering av knappene, men ett problem , det som er med philips er at når jeg slår av høytalerene på tv så virker ikke lyd knappene på fjernkontrollen. Så for å styre lyd styrken på sb 15 med tv fjernkonrollen må jeg ha på høytalerene på tv. Er det mulig å unngå det?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med godt kjøp!

Har selv samme Philips TV som deg koblet opp til samme H/K SB15 lydplanke.

Når du har koblet opp slik går all lyden fra kildene via HDMI til TVen og ut fra TV til lydplanken via coax-kabelen. Nivået på den coax-utgangen er konstant uansett hvilket volum TVen ellers får beskjed om.

I TV-menyen under Easy Link kan du slå av TV-høyttalerne. TV-fjernkontrollen sender da fortsatt ut signalene on Volum+ og Volum-, men TVen forblir taus. Om du har programmert inn de to knappene på lydplanken, så reagerer altså lydplanken med å justere sitt volum, mens TVen forblir taus. Derimot må man leve med at TVen hver gang flasher en melding om at høyttalerne er skrudd av i menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Gratulerer med godt kjøp!

Har selv samme Philips TV som deg koblet opp til samme H/K SB15 lydplanke.

Når du har koblet opp slik går all lyden fra kildene via HDMI til TVen og ut fra TV til lydplanken via coax-kabelen. Nivået på den coax-utgangen er konstant uansett hvilket volum TVen ellers får beskjed om.

I TV-menyen under Easy Link kan du slå av TV-høyttalerne. TV-fjernkontrollen sender da fortsatt ut signalene on Volum+ og Volum-, men TVen forblir taus. Om du har programmert inn de to knappene på lydplanken, så reagerer altså lydplanken med å justere sitt volum, mens TVen forblir taus. Derimot må man leve med at TVen hver gang flasher en melding om at høyttalerne er skrudd av i menyen.
    Takk! Er veldig godt fornøyd med tv og lydplanke! Det jeg har merket i dag er at når jeg kjører blu ray er at det kommer en pipelyd når jeg stopper og starter midt i filmen.
    Jeg har også en harmony 785 fjernkontroll som jeg kan programmere , vis jeg gidder, har aldri vært helt
    fornøyd med den.
    En ting som er fint med den tv er at du kan slå av bilde, hvis du spiller musikk cd.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv samme Philips TV som deg koblet opp til samme H/K SB15 lydplanke. I TV-menyen under Easy Link kan du slå av TV-høyttalerne. TV-fjernkontrollen sender da fortsatt ut signalene on Volum+ og Volum-, men TVen forblir taus. Om du har programmert inn de to knappene på lydplanken, så reagerer altså lydplanken med å justere sitt volum, mens TVen forblir taus. Derimot må man leve med at TVen hver gang flasher en melding om at høyttalerne er skrudd av i menyen.
    Jeg fant en løsning på dette også. Det var bare å programmere lydplanken til å reagere på VolumOpp og VolumNed fra en annen urelatert komponent (jeg valgte en eldre Samsung TV som står i en annen etasje), og så legge inn de samme volumknappene på Harmony-kontrollen (dvs. jeg lærte de inn som egne kommandoer for en av de eksisterende komponentene). Derved kan jeg altså skru av lyden på TVen i TV-menyen, og endre volum på lydplanken via de to innlærte volumkommandoene, uten at TVen flasher den info-meldingen hver gang.

Edit: har nå tre anlegg i tre etasjer, som styres vha. tre ulike Harmony-kontroller (600, 700 og One). Var helt umulig for familien å navigere uten disse fjernkontrollene. Hvis man bare bruker litt tid til å sette disse opp skikkelig, så blir de nesten uunnværlige.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, jeg har også en harmony kontroll som jeg har tenkt å prøve. I dag bruker jeg grundig pvr fjernkonrollen til tv. har prøvd å styre pvr og tv med harmony uten den store sukseen, det er mye å styre på pvr så å få inn alle ting på harmony er litt av en jobb!!!
    En annen ting, jeg lurer på å henge sb15 på veggen, men digital koaksial ledningen er så stiv at den "bryter" i stykker kontakten på planken. finnes det en vinkel sak å sette på?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på "Vinklet RCA" så kommer det opp masse alternativer, f.eks.: link og link2

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på "Vinklet RCA" så kommer det opp masse alternativer, f.eks.: link
    Kjempefint! Takk, da løser det seg!
    En ting til, jeg har prøvd å koble sb15 til det røde og hvite lydutaket på tv , men får ikke lyd ut?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til, jeg har prøvd å koble sb15 til det røde og hvite lydutaket på tv , men får ikke lyd ut?
    Ikke godt å si. Kanskje utgangen på TVen ikke er aktivert eller at TVen ikke konverterer lyd fra HDMI-inn til analog-ut. Eller, kanskje du ikke hadde valgt riktig inngang på lydplanken, eller at analog-signalet var så svakt at Auto-On funksjonen på planken ikke aktiverte seg, eller at analog-utgangen har variabelt volum og var skrudd helt ned. Du får evt. finlese manualene. Uansett, why worry så lenge coax-forbindelsen fungerer helt fint?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint! Takk, da løser det seg!
    Du kan koble den røde og hvite rett på dekoderen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å si. Kanskje utgangen på TVen ikke er aktivert eller at TVen ikke konverterer lyd fra HDMI-inn til analog-ut. Eller, kanskje du ikke hadde valgt riktig inngang på lydplanken, eller at analog-signalet var så svakt at Auto-On funksjonen på planken ikke aktiverte seg, eller at analog-utgangen har variabelt volum og var skrudd helt ned. Du får evt. finlese manualene. Uansett, why worry så lenge coax-forbindelsen fungerer helt fint?
    Jeg tenkte på å bruke den gule og hvite til jeg får tilsendt rca vinkel. Nå henger planken på veggen , jeg måtte legge imellom klosser på 18mm. for å få såpass avstand til veggen at jeg fikk plass til den tykke digital koaksial .

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •