Harman Kardon SB15 Soundbar (lydplanke m/sub) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 145
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fjosman: Takk for ett sinnsykt godt tips. Sitter på jobb nå og har ikke fått testa dette, men det skulle ikke forundre meg mye om dette kan være grunn til problemet mitt. Har nemlig GET PVR og jeg synes å huske at jeg satte lyden på maks på denne en gang i tiden siden Boston Accoustics planka mi takla dette helt fint. Skal prøve når jeg kommer hjem og skriver tilbakemeldingen her i morgen!

Synd at tilbudet kom litt for sent for din del

Til dere som vurderer dette som musikkanlegg med tilkobling til Spotify: Har dere tatt en titt på spillerserien til SONOS? Har selv dette og har tilgode å se noe like sexy (Squeezebox can't hold a candle...)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Første post her på forumet.

Jeg vurderer også SB15 siden denne er på et så godt tilbud, men er usikker på tilkoblingsmulighetene.

Hva er meningene her om SB15 vs HT-CT350 fra Sony med tanke på lydopplevelsen? Ser at HT-CT350 har en god del flere tilkoblingsmuligheter som gjør den ganske attraktiv.

Har for tiden kun en gammel CRT-TV (Kjøpe ny etterhvert ) med ps3 tilkoblet, og er på utkikk etter et rimelig oppsett til jeg er ferdig med studiene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem med min at lyden bare kutter ut. Hvis jeg kobler den i fra eller skrur den av og på, så blir det bra igjen. Men dette skjer alfor ofte til at man kan se en hel film feks. Noen som har tips? Eller er det bare å levere den tilbake?

Edit: Det kjennes også ut som den blir "veldig" varm når jeg tar på den på baksiden. Dere andre som har disse, blir deres også ganske varme?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjosmann: Du hadde helt rett mtp lyden fra GET boksen, det ordnet seg når jeg skrudde ned lyden på GET boksen.

Problemet mitt nå er at det er sinnsykt stor forskjell på 360'en og film/TV lyden, noe som er litt rart siden all lyd kommer fra den optiske utgangen på TV'en. Det finnes heller ikke så vidt jeg vet noe oppsett for default lyd fra 360'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LiveLarger
    Har et problem med min at lyden bare kutter ut. Hvis jeg kobler den i fra eller skrur den av og på, så blir det bra igjen. Men dette skjer alfor ofte til at man kan se en hel film feks. Noen som har tips? Eller er det bare å levere den tilbake?

Edit: Det kjennes også ut som den blir "veldig" varm når jeg tar på den på baksiden. Dere andre som har disse, blir deres også ganske varme?
    Har det samme hos meg!
    Kutter lyden som blir borte kanskje 2-3 minutter, og så kommer den tilbake av seg selv.
    Tar ut analogt fra en Philips 9704. Kanskje det er TV'en som kutter lyden?
    (sjekket nå nettopp: lyden hadde vært borte kanskje 10 min, så jeg slo av og på SB15. Da var alt straks i orden. Hadde ikke rørt TV'en, så da er vel ikke den mistenkt lenger)
    Må få tak i en coax-kabel for å teste den utgangen.

Edit: sendte epost til produsenten, og fikk til svar at den antakelig går i st/ by, og at jeg må prøve med coax-kabel.
    Ang. temperatur - kjente nå nettopp på vår, og den er ikke særlig varm. Men så er det bare et program med sjabbing på normal styrke som kjører nå :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering:

Har nå vært på Elkjipern og kjøpt meg en "coax digital-lydkabel". Og nå fungerer alt perfekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rookie_NO
    Fjosmann: Du hadde helt rett mtp lyden fra GET boksen, det ordnet seg når jeg skrudde ned lyden på GET boksen.

Problemet mitt nå er at det er sinnsykt stor forskjell på 360'en og film/TV lyden, noe som er litt rart siden all lyd kommer fra den optiske utgangen på TV'en. Det finnes heller ikke så vidt jeg vet noe oppsett for default lyd fra 360'en.
    Hei Rookie, godt det ordna seg, jeg holdt på å lever tilbake hele greia, da jeg oppdaga dette sjøl.

Jeg har også all lyd ut fra TV, dog via coaxial utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har problemer med Dolby Digital med SB15 min.

Når jeg spiller av Blue-ray og DVD går lyden via HDMI til TV'en og så via coaxial til SB15. Jeg har skrudd på downmix til PCM i blue-ray spilleren, men
    det ser ut til å kun være via den analoge rca-utgangen (kjipern).

Mener å huske at jeg prøvde direkte coaxial fra Blue-rayen til SB15 og det funka heller ikke da. DTS-lyd funker derimot fint, men ikke Dolby Digital (ac3).

Bummer altså....noe som vet mer om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian K
    Hei. Første post her på forumet.

Jeg vurderer også SB15 siden denne er på et så godt tilbud, men er usikker på tilkoblingsmulighetene.

Hva er meningene her om SB15 vs HT-CT350 fra Sony med tanke på lydopplevelsen? Ser at HT-CT350 har en god del flere tilkoblingsmuligheter som gjør den ganske attraktiv.

Har for tiden kun en gammel CRT-TV (Kjøpe ny etterhvert ) med ps3 tilkoblet, og er på utkikk etter et rimelig oppsett til jeg er ferdig med studiene.
    Kan ikke svare på lyden her, men jeg er fornøyd med min SB15, men syns at tilkoblingsmulighetene er unødvendig strippa ned. Den har kun 1 digital coax inngang og en analog rca inngang, thats it! Den er nok primært laga som kun til TV, men de fleste av oss vil jo spille ALT vi har på ett anlegg :-)

Min løsning var å få tak i en rca kobler med gul videokobling også (billig cals ohlson) og det funker helt fint. Her kan jeg få på flere kilder på, og den
    gule rca koblingen kan du bruke til digitale coaxial kilder ( de må være 75 ohm
    og det tror jeg de gule er)

Vet ikke så mye om HT-CT350, men virker bra den, godt med tilkoblinger i hvertfall, og 3 HDMI. Men den har ikke trådløs sub, det er jo litt viktig for enkelte. Lyden er dog det springende punkt, finns kanskje satt opp på et Sony center?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kjøpte akkurat en Harman Kardon SB15
    Harman Kardon - SB15

Har denne TV'n, LG 47SL9500: LG 47SL9500 Television - 47" LED TV With single layer Seamless design, 4 HDMI, Bluetooth, USB connectivity and energy saving recommended certification - LG Electronics UK

Jeg har kun Toslink Optisk Ut og har da kjøpt denne CYPRESS Konverter Audio Toslink <> Coax S/PDIF TosLink <> S/PDIF Coax (DCT-2) PC Express / CYPRESS Konverter Audio Toslink <> Coax S/PDIF TosLink <> S/PDIF Coax

Jeg har en PVR boks fra HomeBase og PS3 på HDMI til TV'n.. Går dette greit tror dere?

Prøvde å kjøre den på denne Onkyo TX-SR507 5.1-Channel A/V Surround Home Theatre Receiver. PVR og PS3 på HDMI Inn og TV på HDMI Out. H/K på RCA (m/ PCM). Det funka ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering her: Siden TVen bare hadde toslink ut kjøpte jeg en toslink -> coax konverter og nå fungerer alt fint. :-D

Lydkvaliteten ble også av en annen verden en det jeg hadde med analog inngang. Påtagene mye bedre en den burde bli bare fordi jeg har skiftet fra analog til digital inngang.

Når to stykker av de få som har postet her har opplevd problemer med den analoge ingangen på dette settet og det med helt forskjellige TVer, så er det fristende å trekke konklusjonen at denne ingangen kan ha kvalitets issues.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering her: Siden TVen bare hadde toslink ut kjøpte jeg en toslink -> coax konverter og nå fungerer alt fint. :-D

Lydkvaliteten ble også av en annen verden en det jeg hadde med analog inngang. Påtagene mye bedre en den burde bli bare fordi jeg har skiftet fra analog til digital inngang.

Når to stykker av de få som har postet her har opplevd problemer med den analoge ingangen på dette settet og det med helt forskjellige TVer, så er det fristende å trekke konklusjonen at denne ingangen kan ha kvalitets issues.
    Hvor får man kjøpt en "toslink -> coax konverter" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jvchm100
    Hvor får man kjøpt en "toslink -> coax konverter" ?
    Du får dem en lang rekke steder. Feks her:

Digital Audio Converter, (Toslink til Coax)

og her:

PC Express / REAL CABLE Digital Audio Converter Optisk Toslink <> Coax SPDIF

Om den dårlige lyden via analog inngang skyldes høytalere eller tv'en vet jeg ikke. Symptomatisk var det ellers likt det med en annen skrev her om at lyden kuttet med ujevne mellomrom. Det fungerer uansett perfekt for meg nå, så det er ikke noe jeg dveler ved.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatteren kjøpte seg en slik. Lyden var som ventet, helt grei, litt bedre en original tv lyd, surround funksjon var faktisk også helt grei. Dog imponerer den trådløse subwooferen STORT, fyller 80-90 kvadrat stue med stor takhøyde som bare det. Meget god og balansert på lave og middels volumer, dog litt anstrengt på høye volum. Hvis man bare ser på lyden er dette mer en bra nok til å koste 2999kr

EDIT: fikk programert fjernkontroll, trodde alle knapper skulle tas samtidig, men man måtte vist ta en og en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyden kutter ut?

Har nettopp kjøpt meg en slik planke jeg også,men også hos meg detter lyden ut innimellom og kommer tilbake etter to-tre minutter av seg selv. Dette skjer kun ved bruk av den analoge inngangen,noen som vet hvorfor det skjer? Rimelig plagsomt da det ikke går og se en hel film uten at lyden detter ut en eller flere ganger...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at lyden detter ut på den analoge inngangen må ha å gjøre med at den har auto av/på-slag på den inngangen, dvs. at den skal skru seg av eller på ettersom den mottar lydsignal.

Kjøpte selv en slik HK SB15 lydplanke for noen uker siden og den fungerer utmerket! Installasjonen gikk helt etter boka, den lærte seg enkelt kommandoene fra fjernkontrollen til TVen, og det er null drop-outs på koaks-inngangen. Lever absolutt opp til forventningene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke det til og stemme helt, den kutter ut midt i en film med ca 15-20 min mellomrom og kan gjøre det samme en til to ganger iløpet av en sang, og da burde den jo fått signal hele tiden. Har koblet direkte til bluray spilleren med coax,men det skulle jo vært mulig og brukt den analoge inngangen også..

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, poenget mitt var at den auto av/på funksjonen kanskje ikke fungerer helt bra, dvs. at den kanskje er for kresen på inngangssignalet. På koaks-inngangen er det ingen slik funksjon og det er kanskje derfor ingen av oss heller har rapportert om drop-outs på den inngangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,men den får jo signal hele tiden,så lenge kilden den er koblet til står på..skal jo kunne bruke begge utgangene,ved f.eks en film,så får den jo signal sålenge filmen går. Lite vits med en analog inngang hvis den ikke er brukandes..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som den har samme problemet her med coax inngangen også, så får ta en telefon til forhandleren i morgen...

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •