Høytalere til Onkyo TX-608B - budsjett 5-15k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til Onkyo TX-608B - budsjett 5-15k

Ettersom jeg ikke har peiling på høytalere stiller jeg spørsmålet til folket på forumet som sannsynligvis (forhåpentligvis) besitter kunnskaper om hvilke høytalere som være en godt match for min nye reciever.

Har sett på Jamo sine S6xx og lurer på om jeg slipper subkasse med slike høytalere. Det ville iallefall økt WAF til nye høyder. Klarer meg med stereo foreløpig, men skulle også gjerne hatt en senter innenfor rammen. Forslag til 2 billigere bakhøytalere tar jeg også gjerne.

Jeg ser jo det ligger diverse pakker med Jamo 606 etc på forskjellige nettbuttikker - er dette noe å gå for?

Hifiklubben har Dali og Vega, hvor Dali ikke kommer i sort(? WAF again...).
    Vega har angivelig en synlig rød ring, noe som igjen ikke faller i smak.

Min erfaring så langt er at man kjøper anlegg som singel og insisterer på at det er det kjæreste man eier når man flytter sammen...

Hadde vært flott om noen kunne tatt fri fra solen (eventuelt bodde i Bergen), og tok seg tid til å gi en tilbakemelding på mine spørsmål. Bor forøvrig selv i Bergen, og kan fastslå at det regnet i morges.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville absoulutt gått for en HT pakke fra XTZ, feks denne: XTZ 99/93 Surroundsystem Stereo/Surroundpakker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Disse HT er velspillende og er utrolig bra til prisen. Her får du med to subber, en på hver side. Og vil tro at disse vil låte veldig bra til din forsterker

Har ikke hørt disse selv, men får mye bra kritikk, og mange prater godt om dem her på forumet.

Du har også den største pakken til 18k, men det ble vel kansje for dyrt.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er villig til å kjøpe brukt,så kanskje dette hadde vert noe?
    Testvinnerne Monitor Audio RS6 og RSLCR selges! - FINN Torget

Dette er utrolig gode høytalere,med høy "waf"
    Hatt disse selv,og dem spiller veldig bra,plus at dem krever ikke så kraftig forsterker for å blomstre!
    De leverer bra med bass også,så de klarer å levere bra uten sub til musikk!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo også knalltilud på Klipsch flere steder, men hvor bra de er sammen med "lille" 608 vet jeg ikke.
    Etter hva jeg har lest meg til bør vel 608 ha noen lettdrevne ht. Dynavoice F-6 med evt en kraftigere senter kan vel være et like godt alternativ som dyrere ht med tanke på forsterker kraft.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne gjerne kjøpt brukt, men da i grei kjøreavstand fra Bergen. Budsjettet ligger ikke så høyt at det er fornuftig å kjøre i til østlandet for å spare noen kroner.

Hørte med Hifi-klubben i dag. Der anbefalte de Dali sine Consept 6 høytalere. Fikk dessverre ikke hørt dem, ettersom de bygger om til "neste sesong" over sommeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •