Høytalere til Onkyo 808, vurderer Dalik Ikon 6 MKII - Klipsch RF-63 - bruktmarked

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til Onkyo 808, vurderer Dalik Ikon 6 MKII - Klipsch RF-63 - bruktmarked

Hei,

Jeg har kjøpt meg ny forsterker en Onkyo 808. Mine gamle Dali 104 er modne for oppgradering og jeg sonderer markedet for erstatning. På sikt har jeg tenkt å bygge et surrond system, men til å begynne med tenkte jeg å kjøpe to front høytalere, evnetuellt også en senterhøytaler. Jeg kommer til å bruke anlegget til både musikk og tv/film. Av musikk går det mest i pop og rock. Jeg har sett for meg en rundt 10.000 til fronthøytalere. Jeg har vurdert Dali Ikon 6 MKII (10.000) og Klispch RF-63 (13.000). Har noen meninger om hvilken av disse som passer best til Onkyo 808 og mitt bruk? Er det evt. andre høytalere i samme prisklasse jeg heller burde kjøpe?

Jeg har også kikket på bruktmarkedet, men synes det er litt vanskelig å vite hva som er gode kjøp for meg. Er det noen som har noen tips om hva man skal se etter når man kjøper brukt og har den receiver/bruksområde jeg har?

På forhånd takk for hjelpen

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er ihvertfall veldig populært til film/kino, og spiller som jeg vet bra på rock!
    Men det kan kanskje være flere alternativer og bedre match til forsterkeren din.
    Jeg tror egentlig begge ht er gode kandidater!

Mvh Sandlien

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt RF-63, men de sies å være de beste av RF serien på musikk.
    Ville nok valgt klipsch over Ikon!
    Hadde det vært Mentor istedenfor, så hadde det nok vært mer smaksak.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-63 er en fantastisk høyttaler! MEn til den reciveren er det nok Ikon 6mk2 du burde kjøpe!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM6 har jeg hørt men dog i kombo med denon som var fantastisk på rock også er CM-serien veldig delikate å se på:-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oydna
    Hei,

Jeg har kjøpt meg ny forsterker en Onkyo 808. Mine gamle Dali 104 er modne for oppgradering og jeg sonderer markedet for erstatning. På sikt har jeg tenkt å bygge et surrond system, men til å begynne med tenkte jeg å kjøpe to front høytalere, evnetuellt også en senterhøytaler. Jeg kommer til å bruke anlegget til både musikk og tv/film. Av musikk går det mest i pop og rock. Jeg har sett for meg en rundt 10.000 til fronthøytalere. Jeg har vurdert Dali Ikon 6 MKII (10.000) og Klispch RF-63 (13.000). Har noen meninger om hvilken av disse som passer best til Onkyo 808 og mitt bruk? Er det evt. andre høytalere i samme prisklasse jeg heller burde kjøpe?

Jeg har også kikket på bruktmarkedet, men synes det er litt vanskelig å vite hva som er gode kjøp for meg. Er det noen som har noen tips om hva man skal se etter når man kjøper brukt og har den receiver/bruksområde jeg har?

På forhånd takk for hjelpen
    Hva med disse da?
    Testvinnerne Monitor Audio RS6 og RSLCR selges! - FINN Torget
    Veldig gode høytalere,som har vunnet en rekke tester,og som ikke er så tunge å drive heller!
    I tillegg så ser dem jo veldig bra ut
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •