Jamo S606 HCS3 erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo S606 HCS3 erfaringer?

Noen som kan si noe om Jamo S606 HCS3?
    Vurderer de kontra Dynavoice M65 Ex.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det er en stund siden du skrev innlegget, men lurer du enda på noe?
    Jeg har den høyttalerpakken selv, så da kan jeg sikkert svare på noe.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å forelle hva dine erfaringer med dette settet er. Det kan jo og være andre enn trådstarter som lurer på dette settet. Og brukererfaringer er jo kjekt å få med seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som bjarne82 skriver så hadde det vært fint om du kunne skrevet om dine erfaringer med høyttalerne. Det er egentlig det jeg er ute etter, hva andre synes om denne pakken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seddler
    Som bjarne82 skriver så hadde det vært fint om du kunne skrevet om dine erfaringer med høyttalerne. Det er egentlig det jeg er ute etter, hva andre synes om denne pakken.
    har ett lit spm... lurer bare på om ka jeg burde satse på... ska jeg kjøpe jamo s606 med svs pc12-nsd eller klipsch rf82 og rc62 utn subb?? setter veldig pris på svart jeg liker at det kommer trøkk i filmer spesielt Transformers :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audun94
    har ett lit spm... lurer bare på om ka jeg burde satse på... ska jeg kjøpe jamo s606 med svs pc12-nsd eller klipsch rf82 og rc62 utn subb?? setter veldig pris på svart jeg liker at det kommer trøkk i filmer spesielt Transformers :P
    Mente at jeg sku kjøpe subwoofer litt senere hvis jeg går for Klipsch.... :-D
    ps: ikke se på navnet, bruker broren min sin Acount...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har bare hatt dette anlegget i noen måneder, men har hatt god mulighet til å teste det ut med både film, musikk og spill. Vet ikke hvor mye jeg skal gå i dybden, men kan ta det sånn halv-grundig. Så er det bare å komme med spørsmål om det er noe konkret du lurer på.

Utseendet
    Jeg kan begynne med å si at utseendemessig er Jamo-høyttalerne nydelige. Jeg har mine i black-gloss som er sort tre med pianolakk. Disse er vanskelige å få tak i, og forskjellige fra black-ash. Dark-apple er også veldig stilige.
    Fronthøyttalerne er også veldig smale for slike høyttalere å være. 8" elementet er plassert på siden, slik at høyttalerne ikke blir så veldig brede. Det følger også med spikes, som er en fin detalj.

Musikk
    Jeg har hørt disse med mye forskjellig musikk. Alt fra hard rock og metal, til jazz og klassisk musikk. Og de tar alt sammen på strak arm. På "heavy" musikk så gir de nok trøkk, men leverer samtidig en klar lyd, slik at instrumenter og stemmer kommer klart fram. Jazz og klassisk er nydelig å høre på disse høyttalerne. Stemmene er fyldige og klare, diskanten er ikke for skarp og mellomtonene kommer klart fram.
    De leverer også godt med volum og trykk dersom det skulle være ønsket. Jeg har enda ikke funnet noe i musikksamlingen min som går for dypt for disse, men dersom en er veldig tilhenger av tekno/trance og liker overdimensjonert bass så er nok en sub å anbefale. Men utenom det er det ikke noe savn til musikk.

Film
    De gir mye underholdning under film. Senteren er overraskende bra til å være i denne prisklassen. Den gjengir stemmer klart og tydelig, og klarer seg bra både i de øvre og nedre toneleiene. En må nok stille inn litt på forsterkeren slik at ikke fronthøyttalerne dominerer lydbildet for mye, men dette gjøres automatisk av de fleste forsterkere i dag ved hjelp av en medfølgende mikrofon.
    Pakken leverer også godt med trykk når det er behov for det. Den klarer å riste godt i både oss og stuen. Men for å få de aller mørkeste tonene, og det ekstra trøkket i brystet under eksplosjoner, så trenger du nok egen sub. Men jeg har så langt klart meg utmerket godt uten, og spesielt i et mindre rom så vil de klare seg bra alene.

Konklusjon
    Alt i alt så er jeg, som de fleste kanskje har forstått, veldig, veldig fornøyd med denne pakken. Den leverer på alle områder, og overraskende bra i denne prisklassen. Jeg har hørt anlegg som koster 3 ganger så mye, som ikke spiller like bra som denne pakken. Absolutt å anbefale!

Kan jo til slutt legge til at denne pakken ble testet i bladet hjemmekino, og fikk terningkast 6. De skrev bl.a:
    "Jamo spiller både musikk og film så vi knapt er i stand til å tro det i denne prisklassen. Vi lar oss imponere av høyt engasjement og høy underholdningsfaktor. Det finnes heller ikke en eneste komplett pakkeløsning i universet som kan matche dette!" - Hjemmekino 04/2010

Det ligger også ganske mange erfaringer på nettet, men få av disse er norske. Det forundrer meg egentlig veldig. Dynavoice blir på mange forum løftet opp som det ultimate billig-alternativet. Men de som har hørt både både Jamo og Dynavoice sier at Jamo er klart best hver gang. Jeg har ikke hørt Dynavoice selv, så akkurat det kan jeg ikke uttale meg om personlig.
    Jamo er i utgangspunktet et Dansk merke, men er eid av Klipsch.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •