En rekke spørsmål om å lage egen høytaler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post En rekke spørsmål om å lage egen høytaler!

Hei!
    jeg er akkuratt ny på dette forumet, og det er sikkert en tråd eller to om de spørsmålene jeg har, men jeg har ikke funnet noe som svarer på alt jeg vil ha svar på (nå har jeg ikke tittet igjennom alle trådene her).

Men jeg har planer om å lage meg et par egne høytalere, fordi det slompine headsetet jeg har nå er ikke all verden Og jeg kan trygt si at jeg er en nybegynner innenfor audio og slik og ja, jeg har tenk tanken om å bare kjøpe meg ferdige høytaler og hele pakka. Men jeg syns ikke det er like morro som å lage noe selv, som forhåpentligvis funker til slutt

Jeg har vært å rota fram 2 MGR F-2010W elementer, med 180w og 8ohm (impedans)
    Jeg vet ikke om de her er noe bra eller ikke, men jeg er heller ikke ute etter det aller beste på markedet, for jeg skal nok bare høre på musikk. Og jeg er fornøyd bare jeg hører hva som blir spilt men liker også at det er litt "trøkk" da
    Men som sagt, jeg har ikke så stor peiling på dette, og aner ikke om de er noe brae eller ikke.

Jeg lurer også på om det har noe å si hva slags delefilter man bruker? eller om man bare kan bruke hva som helst? for har noen diskanter, men aner dessverre ingenting om de, så jeg lurte på om det fantes noen til en billig penge og om det har noe å si på delefiltret i forhold til bass og diskant elementet man bruker? også i forhold til den forsterkeren man evt. bruker? :?

Jeg har også noen spørsmål til selve kassa til høytaleren. Jeg lurer på om det er noe spesielt man snekrer sammen kassa med? i kantene liksom, for at det skal bli tett nok, det samme gjelder der jeg skal feste elementene, om det er noe man må bruke? eller om det bare er å spikre det sammen:-o