SR607 + NS-555++ eller PSB Alpha 5.1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question SR607 + NS-555++ eller PSB Alpha 5.1?

Hei

Jeg har aldri hatt et surround anlegg. Men har bestemt meg for å investere i et nå. Leste for en stund tilbake at man er tjent med å bruke omtrent like mye på lyd som har brukt på bilde.

Nå er min tv noen år gammel men jeg brukte da en 7000kr på den. Så tenkte at når jeg nå skal kjøpe lydanlegg så skal jeg legge meg rundt det. Vil bruke anlegget både til musikk og spill så vel som hovedfunksjonen som blir film/serier osv.

Har allerede kjøpt meg en SR607, fikk den for 2000kr. Og jeg har hele tiden tenkt at jeg skal handle meg et system bestående av 5 yamaha høtalere. Men så ser jeg det at hos Komplett nå så kjører de tilbud på 2 mindre systemer, Harman Kardon HKTS7og PSB Alpha HT1

For meg som da en 23år gammel guttunge som bruker godt med tid i sofaen etter jobb i ukedagene. Så tenkte jeg at det kanskje var greit å kjøpe Yamahaene med en gang, så har jeg det i noen år fremover. Legger meg vel mellom 7k og 10k neste gang jeg kjøper meg tv og, som ikke blir så alt for lenge til.

Hører veldig mye bra om Yamahaene ( da spesielt NS-555 og 777, men noen sier at Center høytaleren blir litt i svakeste laget), og ser det er mange som er fornøyd med Harman systemet på komplett.no.

Hva ville forumet lærde brukere anbefale? Kan vel legge til at fruen var veldig fornøyd med hvordan Yamahaene så ut, og jeg er veldig enig. (hoho, en sjanse til å ha store høyttalere i Stua, og den bør jeg kanskje ta.)

Det er ikke så mye et pengeproblem som et "får jeg så mye mer tilbake for pengene mine i forhold til disse andre små systemene som er på tilbud" - problem.

Noen kyndige audiophile som har noen bedre forslag til oppsett (jeg har da allerede kjøpt Onkyoen) så er jeg åpne ører.

Takk for svar på forhånd,
    /Kultom 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter på jobb å ser litt mer etter tilbud da.

Fant disse nå i løpet av lunsj:

KEF KHT-2005.3 til 5899kr

HKTS30BQ (ikke tilbud men innenfor prisnivå)

Ser at begge disse også får ros på teh interwebz. Harman HKTS30 settet så jo rimelig pent ut og, sikkert godkjent av fruen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg ville gått for de Yamaha du har linket til. Jeg har lite peiling på hjemmekino egentli men jeg føler at etter å ha lest en stund her inn epå forumet så har man best utbytte av gulvstående fronter i et sånt type "stueanlegg" du er ute etter. Jeg har ikke ghørt de Yamaha, men tror nok de er bra nok i massevis. ER selv fan av Harman Kardon sine satelitt høyttalere, men jeg føler som sagt at gulvstående fronter får man mer utbytte av.

Har den SR 607 selv med Dynavoice F-6 som fronter. Det spiller veldig bra, men jeg kommer til å gå opp til Dynavoice M65 istedet. SJekk ut Surround.no der er det veldig mye bra til en rimelig penge som også ser bra ut.

Dette var ihvertfall mitt syn uten å ha veldig peilingpå hjemmekino. Håper det hjelper deg litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!

Oppgraderte mitt audio-system i fjor på denne tiden.

Endte da opp med Onkyo 607, NS-777 fronter, NS-C444 center, NS-SW700 sub og NS-P125 bak.

Bakhøyttalerne er "grei nok", men vurderer å bytte de med NS-333.

Er meget fornøyd med det oppsettet jeg har! Brukes til musikk, film/tv og PS3 spilling. Svært pen lyd i disse! Brukte dog en del tid før jeg fant den riktige lyden, så du får regne med en del justering før du er fornøyd (men det gjelder jo uansett merke).

Både 607'en og 777'ene har jo mulighet for bi-wiring og jeg har benyttet dette fra dag en, så vet ikke hvordan lyden ville være uten dette.

777'ene er muligens litt fattige i bassen, så sub'en kommer godt til rette.

Eneste aberet er at man med høyglanspollerte høyttalere fort ser støv, så det blir gjerne støvtørking av disse annenhver uke ;-)

Jeg kjøpte alt fra Netonnet.no. Ser at de nå selger komplette surround-pakkeløsninger med nevnte Yamaha høyttalere.

Så min erfaring er at Yamaha går svært godt sammen med Onkyo 607.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •