Cv Clsc 15 Vs Xls 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer CV-BASS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cv Clsc 15 Vs Xls 15

Hei,

Jeg har idag et par CLSC 15,og lurer på og kjøpe meg et par XLS 15=)
    Det jeg lurer på er om XLS 15 ere en bedre høytaler? Hvem er mest bass i?
    Hvordan er det med kassene,er XLS mer avstivet?
    Ville høre positivt og negativt med begge =)

takker på forhånd

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedenfor å lage masse "tulletråder" hvorfor ikke fortsette på di du har laget før og bare forandre overskriften? eller spørre i cv tråden?

Av det jeg har lest er xls mye bedre HT på alt.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Istedenfor å lage masse "tulletråder" hvorfor ikke fortsette på di du har laget før og bare forandre overskriften? eller spørre i cv tråden?

Av det jeg har lest er xls mye bedre HT på alt.
    ok...Men hvordan er de iforhold til bass VS CLSC 15? Har lest at XLS 15 går til 38,mens CLSC 15 til 26..Er ikke det en veeeldig stor forkjsell?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-BASS
    ok...Men hvordan er de iforhold til bass VS CLSC 15? Har lest at XLS 15 går til 38,mens CLSC 15 til 26..Er ikke det en veeeldig stor forkjsell?
    XLS 12 går etter hva jeg har erfart ikke så lavt som f.eks CLS12. Men du verden for et basstrøkk XLS 12 har iforhold, samtidig som den spiller vannvittig mye bedre! Tipper det samme er med XLS 15 vs CLSC 15, hvor sistnevnte mest sannsyneligvis er tunet til å gå dypere i bassen, mens XLS da spiller endel høyere, samt renere (pga nytt delefilter same elementer over hele fjøla!).

XLS er i mine ører et skikkelig Comeback av CV! Og jeg syns det er den beste serien dems. AL-serien er nok den mest korrekte, men i "CV stil" er XLS en skikkelig råtass!!

VE serien booomer dog enda mer, samt kan virke mer imponerende i bassen pga dette!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen dramatiske endringer noen vei er jeg redd, de som sier noe annet hauser opp detaljer. Blir litt som å spørre om en bil går fortere etter at serien har fått en facelift.

Har testet XLS, hadde både CLSC og CLS og det er ikke noen dramatiske forskjelder. Det står ingenting om når 26hz ble målt heller så det kan ha vert ved -12db eller noe så ikke legg så mye i det.
    Kabinettene er noen yders få centimeter forskjellige, en ny rød ring rundt mellomtonen, litt mer plast i front og kanskje en liten oppgradering av delfilteret.

Er du intressert i mer bass, da kjøper du deg en subb som kan henge med i svingene, eller oppgraderer forsterker parken! for det vil sannsynligvis gi deg mulighet for langt større oppgraderinger av lyden og bassen enn å gå fra CLSC til XLS.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    XLS 12 går etter hva jeg har erfart ikke så lavt som f.eks CLS12. Men du verden for et basstrøkk XLS 12 har iforhold, samtidig som den spiller vannvittig mye bedre! Tipper det samme er med XLS 15 vs CLSC 15, hvor sistnevnte mest sannsyneligvis er tunet til å gå dypere i bassen, mens XLS da spiller endel høyere, samt renere (pga nytt delefilter same elementer over hele fjøla!).

XLS er i mine ører et skikkelig Comeback av CV! Og jeg syns det er den beste serien dems. AL-serien er nok den mest korrekte, men i "CV stil" er XLS en skikkelig råtass!!

VE serien booomer dog enda mer, samt kan virke mer imponerende i bassen pga dette!
    Virkelig skorob, "vannvittig mye bedre" 8)
    På tide å begynne å teste noe annet enn å begrave seg i småvariasjoner i forskjellige CV høytalere?
    Det er vel tilnermet umulig å snakke om forskjeldene mellom disse høytalerene uten å teste dem direkte mothverandre i samme rom med samme utstyret osv.
    Selv da burde man ha en blindetest for å ikke inbilde seg ting og selv da egner det seg bare til å se om det er forskjelder ikke nødvendigvis til å finne svakheter.

Jeg har ikke gjort dette, men jeg har hatt høytalerene på samme elektronikken og jeg kan si at opplevelsen er omtrent den samme, dette er ikke en ny serie.
    Classic serien med nytt utseende, det er alt.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    På tide å begynne å teste noe annet enn å begrave seg i småvariasjoner i forskjellige CV høytalere?
    Det er vel tilnermet umulig å snakke om forskjeldene mellom disse høytalerene uten å teste dem direkte mothverandre i samme rom med samme utstyret osv.
    Selv da burde man ha en blindetest for å ikke inbilde seg ting og selv da egner det seg bare til å se om det er forskjelder ikke nødvendigvis til å finne svakheter.

Jeg har ikke gjort dette, men jeg har hatt høytalerene på samme elektronikken og jeg kan si at opplevelsen er omtrent den samme, dette er ikke en ny serie.
    Hmm...Så XLS er ikke verd de ekstra lappene?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...Så XLS er ikke verd de ekstra lappene?
    Spør du meg så er svaret klart og tydelig nei.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg så er svaret klart og tydelig nei.
    Hmm,,,:S Er bare det at eg vill kjøpe nytt,ser at CLSC 15 mine har noen hakk her og der,og sånt liker eg ikke:P Men eg trodde XLS var den største oppgraderingen fra CV lydmessig(iforhold til CLS og CLSC)Er det ikke nye mellomtoner og diskanter?Samt bassen har fått sitt eget kammer?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,,,:S Er bare det at eg vill kjøpe nytt,ser at CLSC 15 mine har noen hakk her og der,og sånt liker eg ikke:P Men eg trodde XLS var den største oppgraderingen fra CV lydmessig(iforhold til CLS og CLSC)Er det ikke nye mellomtoner og diskanter?Samt bassen har fått sitt eget kammer?
    Hehe, nei det er ikke noen oppgradering å snakke om, samme elementer og det heile, bare litt farge på mellomtone opphenget og modifikasjoner på delfilteret.
    Om du bare vil ha noe nytt for at det skal se nytt ut så blir det jo en annen sak, trodde du lurte på om det var verd en oppgradering fra et lydmessig standpunkt jeg.

Annbefaler å teste noe nytt jeg, klipsch eller noe.
    skader ikke med noen nye erfaringer heller, og det er gode tilbud på klipsch om dagen. 30% eller mer på RF serien
    Dersom du skal ha deg noen nye høytalere mener jeg.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei det er ikke noen oppgradering å snakke om, samme elementer og det heile, bare litt farge på mellomtone opphenget og modifikasjoner på delfilteret.
    Om du bare vil ha noe nytt for at det skal se nytt ut så blir det jo en annen sak, trodde du lurte på om det var verd en oppgradering fra et lydmessig standpunkt jeg.

Annbefaler å teste noe nytt jeg, klipsch eller noe.
    skader ikke med noen nye erfaringer heller, og det er gode tilbud på klipsch om dagen. 30% eller mer på RF serien
    Dersom du skal ha deg noen nye høytalere mener jeg.
    Akkurat..Hmm..Ja,men eg hører egentlig BARE på hiphop/techno og rock,og eg tror ikke foreksempel RF-82 vil takle så mye..at det er lett før de sprenger + at det er jo ikke så mye bass i rf-82 VS 15". Det er en liten stund til jeg skal ha nye (konfirmasjonen,om våren)så har god tid til og bestemme meg. Hvordan ville RF-82 spilt sammen med crownen min XTI 2000? Har tenkt på dali og..Hvem har mest bass og best lyd av dali VS klipsch(tenker på lektor,RF-serien,IKON,)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Då var RCA-XLR kabelen til Crownen min komt har ikke forforsterker så koblet opp til min pioneer dv 410v dvd-spiller,og HELSIKKEN så bra lyd det ble,noe jeg ikke hadde forventet uten forforsterker. Det er en helt VANVITTIG BASS her D

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat..Hmm..Ja,men eg hører egentlig BARE på hiphop/techno og rock,og eg tror ikke foreksempel RF-82 vil takle så mye..at det er lett før de sprenger + at det er jo ikke så mye bass i rf-82 VS 15". Det er en liten stund til jeg skal ha nye (konfirmasjonen,om våren)så har god tid til og bestemme meg. Hvordan ville RF-82 spilt sammen med crownen min XTI 2000? Har tenkt på dali og..Hvem har mest bass og best lyd av dali VS klipsch(tenker på lektor,RF-serien,IKON,)
    Klipsch kan levere mye bass og kan spille synnsykt høyt så jeg anbefaler at du sjekker på det merket også. Ikke vær begymret.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Klipsch kan levere mye bass og kan spille synnsykt høyt så jeg anbefaler at du sjekker på det merket også. Ikke vær begymret.
    Hmm..ok.. Er igrunnen forelsket i CV så..:P Vi får se...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den typen musikk du nevner der passer like godt på Klipsch som på CV, har som nevnt hatt flere forskjellige typer CV samt mange andre høytalere.
    Kan ikke si jeg har hørt så mye om at Klipsch "sprenge" lett, nå har jeg RF-7 her og de har hvertfall ikke lett for å sprenge, i rent volum parkerer de virkelig CV 215!
    De har ikke den voldsomme bassen du har på CV 215, vet ikke hvordan det er med singel 15 fra cv, men jeg var vant med en ganske stor peak med bass, er ikke sikker på ved vilke frekvens den lå men var vel rundt 35 - 40hz. Med Klipschene jeg har nå er det altså litt mer korrekt, ikke lite bass men det er mindre pondus og mer snert.
    Vanskelig å forklare egentlig, men der CV kunne bli litt for buldrete er det mer kontrollert med RF-7. Om man trenger å spille høyere enn det CVene klarer er jo en annen sak. RF-7 spiller virkelig farlig høyt om det er hva man ønsker.

RF-82 kan nok overaske deg stort, men skjønner godt at du kan ønske å fortsette med cv. Behold de CVene du har nå, finn et godt tilbud på RF-82 og test dem mot hverandre

Jeg har aldri egentlig likt dali lyden noe serlig, så for meg var aldri dali et alternativ. JBL kunne vert et alternativ, men syns egentlig ikke de er så bra før man kommer opp i Array serien og det er jo noe helt annet når man ser på pris. Hvor holder du til henn i landet forresten?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den typen musikk du nevner der passer like godt på Klipsch som på CV, har som nevnt hatt flere forskjellige typer CV samt mange andre høytalere.
    Kan ikke si jeg har hørt så mye om at Klipsch "sprenge" lett, nå har jeg RF-7 her og de har hvertfall ikke lett for å sprenge, i rent volum parkerer de virkelig CV 215!
    De har ikke den voldsomme bassen du har på CV 215, vet ikke hvordan det er med singel 15 fra cv, men jeg var vant med en ganske stor peak med bass, er ikke sikker på ved vilke frekvens den lå men var vel rundt 35 - 40hz. Med Klipschene jeg har nå er det altså litt mer korrekt, ikke lite bass men det er mindre pondus og mer snert.
    Vanskelig å forklare egentlig, men der CV kunne bli litt for buldrete er det mer kontrollert med RF-7. Om man trenger å spille høyere enn det CVene klarer er jo en annen sak. RF-7 spiller virkelig farlig høyt om det er hva man ønsker.

RF-82 kan nok overaske deg stort, men skjønner godt at du kan ønske å fortsette med cv. Behold de CVene du har nå, finn et godt tilbud på RF-82 og test dem mot hverandre

Jeg har aldri egentlig likt dali lyden noe serlig, så for meg var aldri dali et alternativ. JBL kunne vert et alternativ, men syns egentlig ikke de er så bra før man kommer opp i Array serien og det er jo noe helt annet når man ser på pris. Hvor holder du til henn i landet forresten?
    Ja,KLIPSCH er nok litt strammere bass i,men jeg vet at RF-82 ikke kan måle seg med 15" når det kommer til lydtrykk,og det er det jeg liker Jeg holder til i Bergen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CLSC/CLS syns jeg spilte alt for skarpt når man dro på. Det skjer ikke med de nye. Samt at de nye ruller av mye før.

CLS 215 spiller jo helt annerledes. Men syns også 12" versionen spiller mye roligere i toppen, dog ruller den av noe kjapt.

Men men, din oppfattning og min oppfattning er tydeligvis forskjellig . Beste er om kjøper selv drar å hører på.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du liker RF-7, så er RF-82 en helt anna høyttaler som ikke kan måle seg. RF-5,7,63 og 83 er i en helt anna liga enn RF serien under dette!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Då var RCA-XLR kabelen til Crownen min komt har ikke forforsterker så koblet opp til min pioneer dv 410v dvd-spiller,og HELSIKKEN så bra lyd det ble,noe jeg ikke hadde forventet uten forforsterker. Det er en helt VANVITTIG BASS her D
    Velkommen i gjengen. 8)

Behold de høyttalerne du har. xls er ikke så forskjellig at det er verd mellomlegget. Bruk heller mellomlegget på dac
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Velkommen i gjengen. 8)

Behold de høyttalerne du har. xls er ikke så forskjellig at det er verd mellomlegget. Bruk heller mellomlegget på dac
    Takk
    Ja,beholder nok disse,vanvittig bass i de ihvertfall!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •