Rauna of Sweden høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rauna of Sweden høytalere

Hei dere!

For 5 år siden fikk jeg et par høytalere av min farfar av merke "Rauna of Sweden", Ymer. De har gjort jobben sin i studentleiligheten, og nå er det på tide å flytte ut.

I den sammenhengen så vurderte jeg om jeg skulle la de stå igjen for en billig penge til nestemann som skal bo her, eller om jeg skulle ta de med. Etter en rask google runde, fant jeg ut at merket i seg selv var ganske eksklusivt. I tilegg fant jeg en norsk tråd hvor det står at de en gang i tiden kostet 20.000 kr per høytaler, noe jeg tviler litt på.

Uansett, jeg håpet dere kunne hjelpe meg å ta en liten vurdering på om dette er høytalere som er verdt å ta vare på, i stedet for å selge de på bruktmarkedet? Noen som kan ha en ca anelse på verdi?

Høytalerne er helt identisk med denne:

http://avforum.no/forum/attachments/...0122008317.jpg

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broderen har hatt sånne (de ser ihvertfall identiske ut) og han betalte IKKE 20.000kr for de. Lurer på om det var snakk om noen hundrelapper for endel år siden. Lurer på om han ikke har de stående i kjelleren ennå. Han er IKKE sjefen i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ok. Da tror jeg han var heldig på et loppemarked eller lignende, for det er et meget dyrt merke ser det ut til. Fant hjemmesiden deres nå:

Rauna of Sweden

Uansett, da er det sikkert ikke noe å hoppe i taket for. Takk for tilbakemeldingen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske poulære høyttalere. Men dine ser ikke ut til å direkte være konstruert av gururen selv Bo Hansson. Ombyggings deler finnes og disse begynner etterhvert å bli samleobjekter som Aldri kommer igjen.
    Merket har eget forum og meget behjelpelig utvikler/guru ovennevnte Hansson.
    Joa, han tjener penger på dette men er vel ansett innen miljøet.

Rauna :: Index

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raskere enn meg du. Mine var meget gode på raunas egne innspillinger og MEGET gode på vokal musikk. Deilig frie for skarpe S`er. Er i ferd med å fikse opp mine etter et lite uhell med diskanten i mine. men i motsetning til de fleste andre vintage høyttalere er her konstruktøren involvert i oppgaven. (gull verdt)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.er rauna-fan,og jeg mener at du ikke må selge dem.ta heller og oppgrader de med nye elementer/filtre,og du har noe som er meget så bra.tipper nypris for ymer lå på mellom 8000-10.000 pr par.njord kostet 8000 nye,så ligger sikkert på noe runt der.er vanskelig og kreve mye for de i sliten tilstand.p.g.a at det er mye jobb for å få de strøkne.slitene men i brukstand så tipper jeg rundt 2000.slitne,men oppgraderte no rundt 4-5000.
    har selv njord og leira i sort piano/høyglans og er meget fornøyd med de.kobble de opp imot elektronikk de forjener og du har noe som spiller fletta av myyyyye annet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •