Høyttalere til Denon pma 2000 og dcd 1500?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Denon pma 2000 og dcd 1500?

Jeg er i gang med å skaffe meg mitt første hifi-anlegg. Jeg har kjøpt Denon pma-2000AE og DCD-1500AE (brukt).

De høyttalerne jeg vurderer er PSB Imagine T.
    Kompakt tøffing - Lyd og Bilde

B&W CM7 eller DM684
    Monitor Audio RX 6
    System Audio Mantra 60

Jeg lurer på om noen av dere med erfaring med Denon utstyr vet hva som passer best sammen. Som nicket mitt antyder så blir det mest power metal, men også en del av andre subgenre innen metall.
    Er også litt usikker på om Mantra 60 blir for stort. Skal flytte inn på 40 kvm ettroms i et år, men etter det så vet jeg ikke størrelsen, så det er greit å ha noe som ikke krever alt for store rom.

Når det kommer til utseende så synes jeg Imagine T ser best ut (testen sier at de også er veldig plasseringsvennelige) etterfulgt av Mantra 60.

Noen hjelpende tips til parring? Vurderer både brukt og nytt, men helst i mørk trefarge.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha gått for høyttalere med større basselement. De små elementene gir ikke allverdens trykk og fyldighet i bassen uten at jeg har hørt de du nevnet. Har 4x6" i hver fronthøyttaler selv og spiller mye metal, men må innrømme at det ikke blir mye driv uten sub'ene. Men det er meningen min.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde denon pma 2000r på paradigm monitor 7 og 9 og savna ikke subb på metal. ble overrasket over hvor bra dette spilte med tanke på prisen på ht. syns monitor 7 spilte finere og bedre enn 9 på musikk faktisk. monitor 7 har 2x 6-5 bass/ mellomtone og folk lurte på hvor subben var. beste hadde vært om du fikk hørt ht med forsterkeren og cdene dine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •