Hva er rett høyttaler til Denon AVR-3806? ( DALI IKON 6 MK2 vs B&W CM7)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er rett høyttaler til Denon AVR-3806? ( DALI IKON 6 MK2 vs B&W CM7)

Heihei godtfolk :-D

Skal kjøpe meg nye hjemmekinohøyttalere. Har vært på HiFi-Klubben og hørt på diverse, men vanskelig og bestemme seg når jeg ikke har fått testet de med den eksakte forsterkeren (Denon AVR-3806, 7 x 120 W) som skal brukes.

De aktuelle er kuttet ned til : DALI IKON 6 Mk2 og B&W CM7. ( Skal begge kjøres sammen med DALI IKON SUB MK2)

Har lest mye på forumet angående hvilken kraft som trengs for å drive blant annet B&W 683 og 684 men de på HiFi klubben mente at dette ikke gjaldt i like stor grad for B&W CM7.

Hadde derfor satt stor pris på tilbakemeldinger, erfaringer, eller meninger angående hva som ville passet best til denne forsterkeren.

Om noen har noen meninger om hvilken høyttaler som i seg selv er best, hadde jeg satt pris på tilbakemeldinger om dette også!

(Hører mye på dance og trance musikk, men selvsagt også annet musikk)

Takker så mye på forhånd :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt på Ikon 6 mk2?

Jeg var og testlyttet den tidligere i uken og i min oppfatning vil den være en dårlig match for musikksmaken du nevner.
    Ikon 6 mk2 er noe av det beste jeg har hørt til den prisen (og mye dyrere) på akustisk musikk, men på elektronisk musikk og elektrisk rock & metal høres den ganske middelmådig og innelukket ut.
    Skal ikke utelukke at de ekstremt gode egenskapene på akustisk musikk farget oppfattelsen min av andre typer, men personlig hadde jeg ikke holdt ut å få så bra opplevelser på bare deler av musikksamlingen!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rvv

Jeg var og testlyttet den tidligere i uken og i min oppfatning vil den være en dårlig match for musikksmaken du nevner.
    Der tar du helt feil. Jeg hører på veldig mye av det samme ( +++ ). Ikon6 mk1 duger til denne bruken, og da duger mk2 også. Ville riktig nok kjøpt meg en effektforsterker. crown xti1000 er billig og bra. Ville også faktisk vurdert en CV subb. Ligger mange hfa18SX på brukten til 6k. Du kan jo titte innom min hjemmekino for å se hva jeg mener. Du vil få veldig god bass og veldig god diskant. Forsterkeren jeg har er denon 2808.

Vet ikke om du har kjøpt ikon subben, men jeg syntes både mk1 og mk2 ikke er verd prisen de har sittet på den. Den er bra på lav musikk/film, men klarer ikke følge på høyere lyd.

Mitt tips er:
    ikon 6 + effektforsterker
    CV subb

Kombien er bedre enn ren CV, pga MYE bedre diskant.

Det beste fra to verdener
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •