High end utstyr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    La oss si dere hadde vunnet 49kr i Lotto, hva slags high end hadde dere kjøpt? Disse kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Hva betyr dette?
    Det betyr at jeg synes det låter dårlig. Har hørt de på både Mark Levinson og Lexicon oppsett, ikke noe for mine ører ivertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Nå er det mye av dette som koster langt over 100k

Selv hadde jeg valg disse:

Klipsch Jubilee

Klipsch Jubilee - Google Search
    Ganske bra utseende og finish. Se hvor fint det er der limen har trukket inn i treverket der "hyllene" er plassert

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Det betyr at jeg synes det låter dårlig. Har hørt de på både Mark Levinson og Lexicon oppsett, ikke noe for mine ører ivertfall.

Jeg hørte dem sammen med ML på Ärken messa og det var noe av det beste jeg har hørt. Langt ifra tamt for da hadde jeg blitt skuffa.

Revelene har vel fått glitrende tester i bl.a Stereophile. Men når jeg tenker meg om så koster de vel omtrent det dobbelte av 100k :???: .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte dem sammen med ML på Ärken messa og det var noe av det beste jeg har hørt. Langt ifra tamt for da hadde jeg blitt skuffa.

Revelene har vel fått glitrende tester i bl.a Stereophile. Men når jeg tenker meg om så koster de vel omtrent det dobbelte av 100k :???: .
    Ja, de koster rundt 200k eller mer. Men de krever enorme forsterkere for å drive de. En bekjent har serien under, studio tror jeg de heter. Hans to monster av noen ML monoblokker klarer ikke å drive de. De slår seg av og må ha en pause på en halvtime og da spiller han ikke grisehøyt heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamo Reference 909

Finnes det ikke er lyd uttrykk som sier "Flate/tynne høytallere gir flat lyd?" Altså lite bass, trykk".

Nå er 2 stk 15" elementer ganske så stort, men hadde man valgt 2 stk 12" elementer i større kasse, hadde det gitt ganske så likt lyd, vil jeg tro.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    907 har 2x12"

R 907 Floorstanding Speaker - Description

Du er klar over at dette ikke er en normal apekiste?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    La oss si dere hadde vunnet 49kr i Lotto, hva slags high end hadde dere kjøpt? Disse kanskje?
    Kan jeg tolke dette som et skriftelig tilbud?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Ja, de koster rundt 200k eller mer. Men de krever enorme forsterkere for å drive de. En bekjent har serien under, studio tror jeg de heter. Hans to monster av noen ML monoblokker klarer ikke å drive de. De slår seg av og må ha en pause på en halvtime og da spiller han ikke grisehøyt heller.
    86.4dB
    Impedance 6Ω (Nominal), 3.7Ω (Minimum)

Ja, det hadde vært bedre med noen som krever mindre effekt og rimeligere forsterker.

Jeg vet ikke hvilke som er best rundt 100k, men skulle gjerne hatt ML Summit. Eller Audio Physic Avanti 5.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vet ikke hvilke som er best rundt 100k, men skulle gjerne hatt ML Summit. Eller Audio Physic Avanti 5.

Hvis man ser nøye på bildet, ser det bare ut som det er bare et subwolfer element.

Forstår ikke vitsen, med å ha så høyt gitter, om ikke gitteret lager diskanten ved hjelp av strøm eller noe magnetisk, men selv forstår jeg ikke hvorfor det skulle være bedre en f.eks B&W Nautilus 802.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LMH1

Hvis man ser nøye på bildet, ser det bare ut som det er bare et subwolfer element.

Forstår ikke vitsen, med å ha så høyt gitter, om ikke gitteret lager diskanten ved hjelp av strøm eller noe magnetisk, men selv forstår jeg ikke hvorfor det skulle være bedre en f.eks B&W Nautilus 802.
    Ja, du har helt rett. Det er egentlig en overpriset basshøyttaler. Merkelig at den er så dyr egentlig, for hvis du ser på basskassa har de ikke klart å kappe platene rett engang. Men det som gjør denne så kul er at den har integrert elektrisk håndkletørker...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "You ain't got a clue", LMH1! :razz:
    Dvs, du er jo inne på noe, tro det eller ei!

"Gitteret" som du kaller det, er faktisk en av de mest sofistikerte konstruksjonene i vår høyttalerverden, og som du er inne på - de tar seg av mellomtone- og diskantområdet.
    Dette kalles elektrostatpaneler, og blir av ganske mange oppfattet som en ultimat løsning hva musikkgjengivelse angår.
    Har man hørt en elektrostathøyttaler i riktige omgivelser, og med "riktig" forsterkeri, så vil man som regel lete en stund for å finne noe bedre.

Ellers virker det jo som om du er relativt "fersk" i gamet, og har drømmer om ting du ikke har så mye forstand på?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LMH1

Les og lær :roll:
    What are electrostats? | MartinLogan
    History of Electrostatic Speakers
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, du har helt rett. Det er egentlig en overpriset basshøyttaler. Merkelig at den er så dyr egentlig, for hvis du ser på basskassa har de ikke klart å kappe platene rett engang. Men det som gjør denne så kul er at den har integrert elektrisk håndkletørker...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    86.4dB
    Impedance 6Ω (Nominal), 3.7Ω (Minimum)

Ja, det hadde vært bedre med noen som krever mindre effekt og rimeligere forsterker.

Jeg gikk fra Avanti 5 til Summit. Begge er svært gode, men også svært ulike i måten å spille musikk på. Umulig å sammenligne lydmessig for å si hvem som er best.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Tull og tøys, ikke hør på ham.

Gitteret brukes til å drepe myggen. Det er høy spenning i dette, og når myggen kommer nær gitteret så blir det slått ut i koma og detter ned på gulvet. Kassa fungerer som myggsamler ved at elementet beveger seg og danner ett vakum mot gulvet slik at myggen suges inn. Med disse i stua så har du et myggfritt miljø i en omkrets av 20m rundt huset.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gitteret brukes til å drepe myggen. Det er høy spenning i dette, og når myggen kommer nær gitteret så blir det slått ut i koma og detter ned på gulvet. Kassa fungerer som myggsamler ved at elementet beveger seg og danner ett vakum mot gulvet slik at myggen suges inn. Med disse i stua så har du et myggfritt miljø i en omkrets av 20m rundt huset.
    Syns jeg leste om at dem kunne ta noen fluer også, mulig det var andre insekter også men det husker jeg ikke i farta gitt.
    Google er min venn.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Syns jeg leste om at dem kunne ta noen fluer også, mulig det var andre insekter også men det husker jeg ikke i farta gitt.
    Google er min venn.
    Nei, fluene er altfor store til å komme gjennom hullene i gitteret. Funker nok best mot mygg og knott. Ja, forutsatt at man har fjernet håndkleet etter at det er tørket, selvsagt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jada.
    Og flere av dem har attpåtil en åpning bak, hvor støvsugerslangen kan stikkes inn for å tømme kassa!
    Kjekt å vite!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100k er egentlig ikke så veldig mye når man foruten høyttalere skal ha forsterker og kilde.
    Jeg har ikke hørt noen av kanditatene jeg tenker på, men de hadde nå uansett stått veldig høyt på listen min. En klar fordel med disse høyttalerne er at de har begge en løsning som gjør at de evner å frigjøre seg fra rommet. Mange høyttalere spiller altfor mye rommet etter min mening.

- Emerald Physics CS2.3
    Dipoler i bassen og waveguide med kontrollert spredning i mellomtone og diskant. Koster ca. 50k hos Audiofoni.
    CS2.3

- Gedlee høyttalere. Store statvihøyttalere og flere subwoofere til å ta seg av bassen. Korreksjon brukes til subwoferne og høyttalerne har kontrollert spredning.
    Loudspeakers

Tror jeg hadde valgt Bryston som forsterker og DAC (F.eks Lavry DA10) koblet til Squeezebox/PC.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •