Høytallelementer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 161
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Det som er fordelen med et Logitech anlegg med lyd fra laptoppen er at "ALT" låter "OK" og man slipper å irritere seg på dårlig innspilling.Tar man f.eks mine eks B&W 803 N så luket jeg ut 75% av cd-samlinga fordi de var så kresne på musikk og innspillinga.Dette har jeg skrevet om før,men aldri fått noen kommentar.Ingen som er LITT enige engang eller ingen som tør å innrømme det?
    Testet B&W-ene mot Dali Concept 8 til 8.000 kr.De er som natt og dag.Men jeg er ikke redd for å innrømme at Dali-ene var VESENTLIG gøyere å spille f.eks Metallica på enn B&W-ene.Og på Dali-ene gikk det også an å høre på brente cd-er med dårlig kvalitet.Det kan man glemme på B&W-ene.
    Noen vil også få større glede av et stativhøyttaler-anlegg til 100.000 enn et Cerwin Vega anlegg til 20.000 og motsatt.Hva som er mest riktig er vel smak og behag.Jeg hadde valgt det første om det også hadde kostet 20.000.
    Til trådstarter:Gjennom 15 år har jeg hatt utallige høyttalere og de største var Cerwin Vega 1515,div "high-end" høyttalere opptil 55.000,men jeg er mest fornøyd med de jeg har nå som også er de minste jeg har eid.For å ikke legge ut for mye om det hovedbegrunner jeg det med allround-egenskaper, og at de låter klart best på lavere volum enn de store og bassrytmer kommer bedre fram på lavere volum siden jeg spiller mye lavere nå enn før.
    Jeg tror jeg har gitt deg seriøse svar tidligere,men skjønner at folk reagerer.

Når anlegget er virkelig bra vil nesten alt låte veldig bra over anlegget. Ikke bare vil innspillingene høres bra ut, men både hardrock og taffelmusikk funker som fy, er gøy å høre på og får totalt ulik karakter over anlegget.

Det du beskriver er veldig typisk for en litt for slank klangbalanse, og det er ikke helt uvanlig på nevnte høyttalere. Det er svært vanskelig å finne elektronikk som kompenserer fullt ut for dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Når anlegget er virkelig bra vil nesten alt låte veldig bra over anlegget. Ikke bare vil innspillingene høres bra ut, men både hardrock og taffelmusikk funker som fy, er gøy å høre på og får totalt ulik karakter over anlegget.

Det du beskriver er veldig typisk for en litt for slank klangbalanse, og det er ikke helt uvanlig på nevnte høyttalere. Det er svært vanskelig å finne elektronikk som kompenserer fullt ut for dette.
    Jeg ble anbefalt å kjøpe en GAMMEL (10 år +) EC AW250 for den var visst litt myk og grøtete i lyden.Jeg tok steget og byttet ut høyttalerene,subben og effektforsterkeren siden det også var svært vanskelig å skaffe senteren.Jeg har ikke angret 1 sekund og cd-samlinga ble plutselig mye større igjen :-) Før orket jeg 30 min med musikk før jeg ble lei,nå kan jeg spille i timesvis på alt mulig.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Nå må jeg bare svare litt til TS:

LMH1:

Du har fått 10-20 svar om hva Hi-end er/betyr. Til og med jeg har svart på det...

Du kan ikke bruke youtube for å gi god lyd. Jeg forstår at det spraker i logitech høyttalerene dine. Som tools sier:Men du henger deg jo helt opp i begrepet high-end LMH1

Hvis du mener hi-end er mye watt og store elementer så kan du godt få en demo av mine hornsubber ( koster ca 4.5k å lage) Mye effekt, men hi-end, nei.

Et godt eksempel på hi-end er B&W 800. Brukes som referanse i flere lydstudioer (Abbey ++ mener jeg).

Dere som mener at folk som er nybegynnere ikke får hjelp:
    Raskt søk på avforum: "nybegynner:
    http://avforum.no/forum/satellitt/20...ybegynner.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...-surround.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...-surround.html
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...83-vs-xxx.html
    http://avforum.no/forum/vinyl/59742-...ybegynner.html
    http://avforum.no/forum/kabler/89659...er-kabler.html

Dette var tråder jeg fant på 1-2 mins.

Dette svaret var bare generelt til deg. Ang denne tråden så kommer det ann på bruken. Mye lettere å gi et konkret element hvis du nevner hva det skal brukes til etc.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Kit GX-12 MKII - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Her har du et byggesett du kan bryne deg på... vist du er litt kreativ med kasse konstruksjonen kan dette spille godt. et 3veis 3" highend element eksisterer ikke for å få noe serlig lyd i så små elementer må du ha mangen av dem å de må ha bra slaglengde samt være godt tunet til å spille bass, System Audio er de eneste jeg vet om som har fått grei bassgjengivelse med små elementer...
    Hva kaller dere Kit GX-12 MKII? Er det "Low end" høytallere?

Eller kan det bare kalles for DIY eller PA høytallere?

Slik at høytallerene er såppas som tilsvarende som:
    på lydkvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående hva elementet skal brukes til.

Så er det vel opplakt? Om vi snakker om "High end"?

Da skal vel elementet klare alt, og gi perfekte toner uansett brukt?

Er det slik at "High end" i korte trekk er:
    [LIST][*]Element som gir perfekte naturtro lyder?
    Et omvent eksempel på det, hvis en gitar spiler som enten elbass eller elgitar med feil tonenivå/uekte lyd så betyr det at ikke elementet kan defineres som "High end".[*]Elementene er veldig pene, kassen er bygget med topp standard, f.eks:

som er dempet for dårlig, lyd og forhindret mot overtrykk?[*]Prisene er som regel så høye at fleste ikke har råd eller lyst på å kjøpe "High end".[*]High end funger dårlig på konserter, og diskotek, siden elementene er beregnet på å gi mere ekte lyd enn, kraftfull loudness og med skrikende diskanter?[*]Hver høytallere kasser er kontrunstruert på minste mm, slik at hvis en millimeter treflis mangler blir lyden anderledes.[*]Høytallerene må spilles inn helst i 48 timer før lyden blir optimal?
    [LIST]

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LMH1
    Hva kaller dere Kit GX-12 MKII? Er det "Low end" høytallere?

Eller kan det bare kalles for DIY eller PA høytallere?

Slik at høytallerene er såppas som tilsvarende som:
    på lydkvalitet?
    "Low End" = det kjipeste man kan få tak i for penger, eksempel logitec 2.1 system til under 1000 lappen.
    "DIY" står for Do It Yourself, direkte oversatt Gjør det selv
    "PA" er betegnelsen "Public Adress" systemer som blir brukt til offentlig fremføring av lydstykker
    "HiFi" kan betegne anlegg som kan spille mer enn 80db uten å "vrenge"
    "High End" betegner et anlegg som kan gjengi en promp på akkurat samme måten som den kom ut av rævhålet til naboen, helt 100% identisk!

Nå evakuerer jeg denne tråden. sorry LMH1 jeg kan ikke hjelpe deg.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det en liten høyttaler du skal lage eller en stor gulvstående? Hvis det siste så ville jeg valgt 6-12" på bass elementene. Akkurat hvilke overlater jeg til noen andre.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    er det en liten høyttaler du skal lage eller en stor gulvstående? Hvis det siste så ville jeg valgt 6-12" på bass elementene. Akkurat hvilke overlater jeg til noen andre.
    Foreløpig har jeg ikke bestemt meg, helst så småe som mulig, uten at høytallerne høres bare ut som diskant/mellomtone.

Tror jeg må minst opp i et 8" element.

Vet ikke hva av disse som bør holde?
    CADENCE CVL8-500-4 500W RMS
    CADENCE ZRS12-600-D4 600W RMS 4+4 ohm

Tror dere. at prisen er verdt det? Eller er dette et godt eksempel på at watt har ikke noe å si? Må man ha et slutttrinn eller Zachry D-250

Syns ikke dere det er greiere å kjøpe en bass, som virkelig klaret et jordkjelv, uten å være større en et 12" men å ha par 15" elementer som bruker utrolig stor plass?
    Til en slik bass, bør man vel bruke Piezo diskant, eller hadde dere valgt noe annet? f.eks Domediskant?

Så kan man f.eks bruke 2 stk 4'' højttaler SPH-102KEP som mellomtone, som virkelig gir hele rekkeviden av høytallerne.

Hvis dere skulle i så fall lage et 2.1 sett (Tilsvarende logitech) som skal gi "High end lyd" bare selvbygd, hvordan ville dere gjøre det? Helst med innebygd forsterker:

f.eks Zachry DSW-400 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning ?

Hva tror dere om en slik høytaller, hvordan ville dere gått frem, å bygge noe slik, med riktig delefilter/forsterker i alle høytallerne, slik at man kan bedre tilpasse volumet på hver av høytallerne?

Er http://www.discoworld.no/shop/product_info.php?products_id=6502
    gode på mellomtone? Eller er det bare en etterligning av "High end" element, som neppe spiller og flytter på seg, like bra som:
    YouTube - ‪BW Signature Diamond‬‎

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    "PA" er betegnelsen "Public Adress" systemer som blir brukt til offentlig fremføring av lydstykker
    Jeg som trodde "PA" står for "Power audio"

Som er en slags konserthøytallere, omtrent som dette:

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lukter troll lang vei her.....

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    høyst trolig... han har ikke skrevet i noen av de andre trådene siden midten av juli mest sannsynlig pga at ikke de tok like mye fyr...

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tragisk alt sammen:P skjønner virkelig ikke hva han vil frem til...

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    tragisk alt sammen:P skjønner virkelig ikke hva han vil frem til...
    Det tror jeg desverre ikke han vet selv heller:???:

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Det tror jeg desverre ikke han vet selv heller:???:
    sant så sant:P ser lissom ikke helt sammenhengen her

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra lesingen i tråden har jeg vel forøvrig konkludert med troll ,siden det ene spørsmålet overtar for et annet helt på villspor. (no offence om det faktisk er reelle spørsmål)

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men underholdene, det er det
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i'm out

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt opplagt du bare interesserer deg for PA og bilstereo.
    Hvorfor utvider du ikke din horisont noe? Denne nettside omtaler ikke jalla produkter og latterlige bilstereo elementer, men ordentlig hifi med artikler, omtaler og tester:Stereophile: Home Page eller simpelthen kjøpe bladet Fidelity i nermeste Narvesen.
    Leser du ikke engelsk kan du starte med et kurs.
    Et veldig veldig bra 2.1 system kan du kjøpe fra Dynaudio, og ja, hallelujah, jeg vil kalde det highend! Er det high end koster det, det håper jeg du har fått med deg, men det betyr jo IKKE at det er verdiløst om du skal selge det. Da har du et kvalitetsprodukt du faktisk kan selge igjen.
    Dynaudio - Authentic Fidelity
    På hifisentralen.no var der et sett tilsalgs for 4K, virkelig et kupp av de store, men, det er solgt.
    AVI ADM9.1 active loudspeakers
    Ellers, aktive minihøyttalere er der jo masser av, kjøp noen av de, å bygge selv når du ikke har peiling blir bare penger ut vinduet.

Desuten, Mistral i Kina lager noen kopier av B&W høyttalere til en brøkdel prisen, du kan jo kjøpe de, du har postet en del bilder av de store B&W så jeg tenker du liker de, men ikke prisen.
    Hi-End Loudspeaker-Saggita Series-Loudspeakers
    Mistral SAG-350 - FINN Torget
    Men ikke kom og spør da om en 1000,- forsterker til de da....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Nå trenger man vel ikke å være troll for å stille mange spørsmål?

Dere alle, måtte starte fra bunnen av, også? Med mindre dere er selvlært men det tror jeg få av dere er.

Syns virkelig alle de som sier negativt om trådstarter, bør heller hjelpe noe andre.

Kan heller starte en ny tråd, men vet ikke om det samme skjer også havnet på feil ut, som denne tråden.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LMH1
    Nå trenger man vel ikke å være troll for å stille mange spørsmål?

Dere alle, måtte starte fra bunnen av, også? Med mindre dere er selvlært men det tror jeg få av dere er.

Syns virkelig alle de som sier negativt om trådstarter, bør heller hjelpe noe andre.

Kan heller starte en ny tråd, men vet ikke om det samme skjer også havnet på feil ut, som denne tråden.
    hør på Niels Nielsen. Han hadde noen kloke ord til deg. Litt vanskelig å forstå hva du mener i disse settingene dine.

Mener du at vi bør gå å hjelpe noen andre? Hvorfor snakker du om deg selv i 3 person?

Grunnen til at mange tror du er troll er at du bare kaster mer ved på bålet, og ikke svarer til de som har svart deg. Du svarer kun til de som mener noe annet. Det får tråden til å spore helt av. Som trådstarter er det jo faktisk din jobb å finne ut av det du lurer på. Vi som poster svar prøver jo faktisk bare å hjelpe. Emnetittelen og 1 innlegget er meget viktig å få så informativ som mulig. Slik at vi som poster vet nøyaktig hva vi skal svare på.

Eks:
    Har xxx høyttaler. Har xxx forsterker. Jeg skal ha en 2 kanals effektforsterker. Hvilken effektforsterker passer til dette? Vanskeligere trenger det ikke være. Da vil du få mange svar.

Hadde du f.eks postet:

Hei
    Jeg skal lage noen hi-end høyttalere. Prisklasse xxx for alt. Noen som kan komme med noen gode tips til elementer eller sider som gir tips.

I stedet for å poste 3-5 bilder og spørre hva som er best etc...

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •