Høytallelementer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 161
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja det er ett eller annet med innleggene som får meg til å tro at de bare er lagt ut på spøk

Kanakas: Hvis du ser på måten de er lagt ut og tilfeldigvis prsterer vedkommende å legge ut tilsvarende.
    Hadde det vært en uforstående person og ikke minst idiot, så tror jeg ikke vedkommende hadde vært i stand til å legge ut bilder.
    Mest interessant er at han har klart å lete opp en masse bassmelomtoner med faseplugg.
    Lite skrivefeil og nesten på grensen til infantil spørsmålsbruk får det hele til å virke som en eneste stor spøk

Oddo i 2.?
    Tror ikke han er idiot... det er veldig lett for enkelte å feiltolke alle de utrolig sære ord å uttrykkene som blir brukt å hytt å dynevær innen denne sporten.. at folk blir forvirret overasker meg veldig lite... han har med høy sannsynlighet missforstått den felles tolkningen på hva "high-end" egentlig er, jeg selv har enda ikke funnet noe konkret som skiller "high-end" utstyr fra utstyr vi andre dødelige har råd å kjøpe oss, eneste jeg kan si med sikkerhet er at "high-end" må opp i en viss prisklasse før det får lov å kalles High-End, det er også veldig mange som refererer til pris når "high-end" blir omtalt, noe jeg synes er helt uvesentlig egentlig... hvorfor er dyrt bra? å hvorfor er dyrere bedre? :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det må være noen som bare prøver å ha det morsomt. Er nok bare kødd.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg tror det må være noen som bare prøver å ha det morsomt. Er nok bare kødd.
    Det er jo også en mulighet. Men synes allikevel at svarene som blir gitt ikke trenger å være missledende... er jo tross alt andre som leser også

Trekker tilbake den dum i hodet komentaren lengre nede...

Good Night. Kanakas out :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt. Hva ialle dager er dette da? Behandler dere alle nye medlemmer på dette viset? Allerede i første svar kommer en av dere med en slibrig kommentar.. Ser det er kun ÈN (!) av dere som i det minste orker å gjøre et forsøk på å svare på det trådstarter lurer på.

Ikke alle som kommer inn på dette forumet er eksperter slik som mange av føler dere er.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei KongKlykken.
    Hvis du tar deg litt tid og ser på 3-4 andre innleggene til trådstarter så skjønner du fort at her er det enten ren og skjær idioti ute og går eller så er det bare tull og oppspinn alt sammen.
    Les disse trådene så skjønner du raskt hvorfor så mange har svart denne brukeren litt kverulerende.
    Også kan du lese alle de andre trådene startet av nykommere som lurer på noe og se hvordan svar de får.
    99% av alle spørsmål her inne blir besvart ordentlig av flere medlemmer og er til stor hjelp for de som lurer.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det ikke noe forum regler på dette forumet?
    Som går under kategorien: God folkeskikk & høfflighet? Eller er det mange som ikke kan følge de?

Trenger det å være tull, alt jeg lager av tråder? Tror ikke mange hadde stilt dette spørsmålet som en spøk.

Hvis dere vil, kan dere bare fortsette med uhøfflige/dårlige svar, men da vil nok en del nye brukere begynne å lure, på hva slags forum dette er.

Spessiel takk til Kongklykken, og kanakas som virker å være de som er villige å svare på en grei måte.

Fremdeles har jeg ikke fått svar på hva som kan kalles "High end" høytallere, da snakker vi blandt det beste man kan få tak i, med topp lyd uavhengig størrelse og watt.

Som noen av dere mener om at watt ikke har noe å si:

Da kunne vi kalt "Logitech Z2300" for High end, så sant man ikke setter bassen på fult, som kan gi bromling og vibrasjoner som høres som dårlig lyd.

Eneste jeg kan si om Logitech Z2300 ikke kan defineres som high end, er effekt fordelingen (bare 40 watt på mellomtone elementet) mot 160 watt bass er ugjevn fordeling, og ingen diskant på toppen. Men prisen gjør logitech lønnsomt alikevell, mere en god nok høytallere ellers.

Jeg klarer ikke ved en 20/40 watt (teroretisk ut fra forsterkeren) klare å merke forskjellen på Logitech Z2300 sammenlignet med B&W høytaller når vet jeg lite annet at forsterkeren er NAD hos hifiklubben der jeg hørte B&W, ved ca like lav effekt. Så sant man ikke setter bassen opp for høyt, slik at bassen høres mere som et 5" element (ca 20% volum effekt av forsterkerens verdi).

Hvis noen av dere klarer å høre tydlige forskjeller, som antalkelig få klarer?
    Hvis dere ikke kan gi et godt svar på dette, virker det ut som jeg har rett i at High end trenger ikke å være bedre, hvis vi ikke tar hensyn til watt og maks effekt.

Jeg håper det er vertfall en som kan gi fornuftig og høffelig svar på dette.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defo
    +/- 10 db... sweet
    Det er ikke slik man leser en frekvenskurve for et råelement.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg skjønner at du kanskje føler deg litt latterliggjort LMH1, men grunnen til bølgen av useriøse svar var nok at du opprettet tre tråder på kort tid som alle handlet om nesten det samme, og det fremstod som et forsøk på å rakke ned på begrepet "High-End" uten å egentlig ha noen formening eller ydmykhet om hva begrepet innebærer, samt mangel på respekt for de som faktisk bruker timevis foran et topptrimmet og nøye sammensatt anlegg for å oppleve magemasserende dynamikk og samtidig kunne avdekke de små mikrodetaljene.

Jeg tilhører ikke high-end-menigheten, men etter en tid med anlegget i det samme akustikkbehandlede rommet og med de samme komponentene, merker jeg at det er ting jeg synes mangler eller ønsker å endre på. Vi snakker om opplevelse og humør, ikke om bass eller watt. Mitt anlegg er langt fra det som kalles high-end men også et godt stykke unna Logitech-pakker. Du er selvsagt hjertelig velkommen på både kaffe og kake hvis du ønsker å sammenligne Logitech-anlegget mot mitt, og jeg garanterer at du hører forskjell. Hvis ikke skal jeg personlig spandere bussbilletten og en time hos en audiolog

High-end handler om matching og små detaljer, ikke nødvendigvis pris, watt eller membranareal. Når du henviser til et Logitech-anlegg til 795,- og i samme åndedrag trekker inn high-end-begrepet, så virker det litt pussig, og forklarer nok også de uhøytidelige kommentarene. At du ikke hører forskjell på Logitech-anlegget og NAD/B&W-pakken virker rett og slett merkelig Da ville jeg spørre om du faktisk ønsker å høre forskjell?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LMH1
    Finnes det ikke noe forum regler på dette forumet?
    Som går under kategorien: God folkeskikk & høfflighet? Eller er det mange som ikke kan følge de?

Trenger det å være tull, alt jeg lager av tråder? Tror ikke mange hadde stilt dette spørsmålet som en spøk.

Hvis dere vil, kan dere bare fortsette med uhøfflige/dårlige svar, men da vil nok en del nye brukere begynne å lure, på hva slags forum dette er.

Spessiel takk til Kongklykken, og kanakas som virker å være de som er villige å svare på en grei måte.

Fremdeles har jeg ikke fått svar på hva som kan kalles "High end" høytallere, da snakker vi blandt det beste man kan få tak i, med topp lyd uavhengig størrelse og watt.

Som noen av dere mener om at watt ikke har noe å si:

Da kunne vi kalt "Logitech Z2300" for High end, så sant man ikke setter bassen på fult, som kan gi bromling og vibrasjoner som høres som dårlig lyd.

Eneste jeg kan si om Logitech Z2300 ikke kan defineres som high end, er effekt fordelingen (bare 40 watt på mellomtone elementet) mot 160 watt bass er ugjevn fordeling, og ingen diskant på toppen. Men prisen gjør logitech lønnsomt alikevell, mere en god nok høytallere ellers.

Jeg klarer ikke ved en 20/40 watt (teroretisk ut fra forsterkeren) klare å merke forskjellen på Logitech Z2300 sammenlignet med B&W høytaller når vet jeg lite annet at forsterkeren er NAD hos hifiklubben der jeg hørte B&W, ved ca like lav effekt. Så sant man ikke setter bassen opp for høyt, slik at bassen høres mere som et 5" element (ca 20% volum effekt av forsterkerens verdi).

Hvis noen av dere klarer å høre tydlige forskjeller, som antalkelig få klarer?
    Hvis dere ikke kan gi et godt svar på dette, virker det ut som jeg har rett i at High end trenger ikke å være bedre, hvis vi ikke tar hensyn til watt og maks effekt.

Jeg håper det er vertfall en som kan gi fornuftig og høffelig svar på dette.
    Watt har ikke alltid like mye å si pga alle de "lure" måtene å måle det på (som peak effekt 1 kanal av gangen i 4ohm på en bestemt frekvens eller kontinuerlig effekt med 2 kanaler samtidig i 8ohm på alle frekvenser) det å måle max watt på en høyttaler blir ofte veldig missvisende pga en høyttaler tåler som regel veldig mye mer watt enn enn dagligdags HiFi forsterker klarer å gi, eksempel.. i mine høyttalere dali ikon 8 så er det anbefalt 40-250w som vil dekke stort sett hele spekteret av respektable forsterkere som kan kjøpes, det at det er anbefalt max 250w vil ikke si at høyttalerne ikke tåler mer.. jeg har spillt dem på 2 monoblokker som skal yte 500w rms 8ohm hver uten tegn til at høyttalerne skal ta skade av det.. watt ser jeg på som et salgstall mer enn en indikasjon på kvalitet, det finnes forsterkere på under 100 watt som spiller flettene av stereoforsterkeren min på 200wrms. High End tror jeg ikke noen kan sette fingeren på hvor skille går, jeg har fått et intrykk av at det som mest karakteriserer et High End anlegg er at det er skreddersydd til å spille en bestemt type musikk (skreddersydd til eierens smak), jeg har hørt på anlegg som har blitt betegnet som High End å synes det hørtes utrolig leit ut å spille min type musikk på det, å det vet jeg ikke er pga det er noe dårlig anlegg men pga det er tunet til å spille en helt an sjanger å fremheve andre lyder/toner enn de jeg setter pris på, det er en ganske dårlig sammenligning å ta for seg et pc satelitt system opp mot en nad+b&w kombo, vist du har muligheten kan du kjøpe logitec systemet å høre musikk på det ca 2-3 uker å ta med deg musikken på nermeste hifisjappe å høre forskjelden selv, den er stor selv på de minste å mest rimelige HiFi anlegg. Håper dette er behjelpelig

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jor mer du gir

Jo mer gir forumet tilbake

Det finnes så mange ulike elementer, til ulik bruk og ikke minst hva de passer best til.

Har du mulighet til å utdype hva du ser for deg? Ønsker å du å bygge høytalere fra bunnen av? Oppgradere et nåværende kabinett?

Er du fast bestemt på størrelse (volum) og formfaktor, og har du alt en forsterker som skal drive høytalerne, eller er dette noe du også ønsker veiledning på?

Har du satt noe budsjett for prosjektet?

Det er vanskelig å gi råd på en bestemt del av en høytaler, eller for den del et oppsett, uten å kjenne bedre til helhetsbildet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Vi snakker om opplevelse og humør, ikke om bass eller watt. Mitt anlegg er langt fra det som kalles high-end men også et godt stykke unna Logitech-pakker. Du er selvsagt hjertelig velkommen på både kaffe og kake hvis du ønsker å sammenligne Logitech-anlegget mot mitt, og jeg garanterer at du hører forskjell. Hvis ikke skal jeg personlig spandere bussbilletten og en time hos en audiolog

High-end handler om matching og små detaljer, ikke nødvendigvis pris, watt eller membranareal. Når du henviser til et Logitech-anlegg til 795,- og i samme åndedrag trekker inn high-end-begrepet, så virker det litt pussig, og forklarer nok også de uhøytidelige kommentarene. At du ikke hører forskjell på Logitech-anlegget og NAD/B&W-pakken virker rett og slett merkelig Da ville jeg spørre om du faktisk ønsker å høre forskjell?
    Ja jeg prøver å høre forskjell, men det kan jo være enten støy, fra andre kilder eller at jeg bare hører på musikk i 3-6 minutter i butikk, det er vanskelig på den tiden å få en godt intrykk, sammenlignet med 1 times musikk med logitech høytallere. Og DIY høytaller jeg selv har bygget.

Men ja merker en forskjell på noe, for det første PA høytallere, som kanskje kan være under den kategorien som logitech er? jeg liker best fordi:

• Høytalleren gir kraftig Piezo diskant med bass som spiller fra seg slik at den høres litt mere konsert/diskotek lyd ut. Slik at høytalleren spiller som en større høytaller en man ville tro, f.eks at en 8" element spiller som 12".
    • Lav pris
    • Er som regel enkelt å bygge (For de som har litt erfaring).
    • Valgmulighet, man kan tilpasse kassen etter egen ønske.
    • Vet ikke om jeg er dårlig på å merke lyd forskjeller, men jeg klarer ikke høre at en ny høytaller spiller dårligere en gammel høytaller, selv om jeg har et element som er nytt på den ene siden og gammelt på den andre siden.

Etter min erfaring så syns jeg diskanten på dyrere høytaller "High end" ikke gir fra seg så mye lyd "Man kan kalle diskant lyden for dempet mellomtone" Lyden blir nok litt fyldigere en Piezo, men man må nesten inntil høytalleren for å høre så mye diskant, der tar som regel bassen over. Nå har jeg hatt Piezo snart 5 år, fra jeg bygget min første høytaller, ved hjelp av faren min, selv liker jeg Piezo uten demping, slik at høytalleren gir fra seg best mulig lyd. Da trenger jeg bare å spille 1/8 dels av forsterkereffekten som jeg bruker 3 stk 8" elementer som bass, egentlig skulle jeg hatt mellomtone, men det hadde jeg neppe hørt noe til, da er det bedre å droppe delefilet som gjør bassen til mellomtone/bass. Slik jeg får lyd fra skarp diskant, til den dypeste bassen.

Mulig dere vil mene at "Piezo" gir både for skarpe toner, og lyden blir lite fyldig, uten om minst 2 stk 8". Hadde aldri klart å spilt ved bruk av bare Piezo diskanter, siden da ville lyden bli for skarp.

Jeg vet like hvor mye av norges befolkning som er det vi kaller ekte "lyd entualister" men vil tippe maks 20% av befolkningen.

Resten 80% er interisert i lyd, men de klarer seg nok med en vanlig høytallersett f.eks Logitech, Creative, og andre billig sett fra Ljudia.

Vil dere kalle Tannberg forsterker og høytaller for "High end"? det var kanskje det på 1980 tallet, men i dag, så er nok mine selvbygde høytaller med MGR elemenet sikkert dobbelt så bra, hvis ikke 4 ganger så mye bedre.

Jeg er jo litt opptatt av lyd, selv klarer jeg ikke å spille musikk lenge på Laptop høytaller eller TV høytaller uten å syns lyden er nesten ubrukelig.

Men kan dere si det samme om Logitech Z2300? Er lyden der så dårlig at dere mener det er bare å hive høytallerene i søpla?

Hva vil dere mene om:

Er var disse høytallere "High end" for ca 10 år siden? Foreldrene mine hadde noe tilsvarene med gitter på elementene, vil si at med gitter ser høytallerne mere morderne ut, forstår ikke hvorfor produsentene bruker ofte stoff, som skjuler hva som gir lyden?

Har spilt slike høytallere, med litt tøff behandlig, som jeg tidligere har lånt fra foreldene mine, høytallerene holder de, med B&W merket, men lyden var ikke noe særlig å spille med Loudness, med bare 2 stk 5" elementer så ble lyden langt unna logitech er i dag. I dag får man bedre Logtech en hva B&W var på den tiden.

Hva mener dere om monstercable THX Certified?

Sammenlignet med:

Leste en gang på test av HDMI kabler at kablen der hadde lite å si, over 5 meter, merker man knapt forskjell, men vet ikke om det er sant.
    Eneste som kan være litt forskjell, på lyd, at lyden blir litt dempet på tynnere kabler og at kablen kan blir lettere skadet/brukket.

Verste er å få rust/støv på kabelpluggene som kan få susing og knitring som er kjedelig.

Hadde dere klart å høre forskjell på en MP3 låt på 320 bits/s mot 128 bits/s?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Du er selvsagt hjertelig velkommen på både kaffe og kake hvis du ønsker å sammenligne Logitech-anlegget mot mitt, og jeg garanterer at du hører forskjell. Hvis ikke skal jeg personlig spandere bussbilletten og en time hos en audiolog

Da ville jeg spørre om du faktisk ønsker å høre forskjell?
    Kan du si om dette er et god/dårlig eksempel på "High end"?

YouTube - ‪bowers & wilkins 683 playing linkin park - given up‬‎

På mine logitech høytallere, høres lyden helt for dårlig, at man begynner å lure om enten microfonen eller høytallerne er noe galt med? Eller klarer ikke mine høytallere å gjengi korrekt High end lyd?

Men kan være hos deres "High end" høytallere, og forsterker, så låter:
    YouTube - ‪bowers & wilkins 683 playing linkin park - given up‬‎

som virkerlig "High end" musikk, eller hva mener dere?
    Desverre har jeg noen gamle Musical Encyclopaedia D93 høytaller som gir like dårlig lyd.

Har dere forslag til 3 veis elementer 3" High end (Mellomtone/bass) som spiller topp med Musical Encyclopaedia D93 som tåler tøffe tak sammen med Piezo diskanter.

Tenker på slike elementer:

YouTube - ‪BW Signature Diamond‬‎

Hva med:
    YouTube - ‪Wharfedale Diamond 9.6 + NAD = Perfect Bass.‬‎

Slår ikke bassen ugjevnt her? slik at man skulle nesten tro høytallerene har 2 forskjellig forsterkere?

Hva med:
    YouTube - ‪BW Signature Diamond‬‎
    Er en slik "high end" mellomtone meningen at skal bare spille høyt å flytte mye luft?
    Hvis dere har greie høytallere, uten for mye bass, så hører man ikke så mye annet en lav mellomtone som vibrer mye for lav lyd?

YouTube - ‪LIB On Tour Part 2: Kicker Solo X 18‬‎
    Er den serien det vi kan kalle "Electro voice"?

Jeg lurer også på, er det slik at man kan se på høytallerelementet når forsterkeren belaster elementet på fullt? Altså ved mye vibrasjoner på bass, uten lite trykk så betyr det enten så er forsterkeren dårlig eller elementet som er dårlig.

Kan dette være mulig på en "High end?"
    YouTube - ‪Blowing up yet another speaker! again‬‎
    YouTube - ‪Inifity Kappa on 230 volts - 2‬‎ Hvis man spiller alt for høyt? Eller er Highend beskyttet mot både overspenning og overbelastning?

Er dette fin oppskrift på "High end" deluxe høytaller?
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...bildetrad.html

Spiller kanskje like bra som:
    2 stk MGR-F2008W/4 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning med en ScanSpeak 9500 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Hva er bra med "Domediskant" i motsettning til Piezo diskanter? som tåler nesten dobbelte av effekten og langt billigere.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er så fint med troll, er at de lukter.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er fordelen med et Logitech anlegg med lyd fra laptoppen er at "ALT" låter "OK" og man slipper å irritere seg på dårlig innspilling.Tar man f.eks mine eks B&W 803 N så luket jeg ut 75% av cd-samlinga fordi de var så kresne på musikk og innspillinga.Dette har jeg skrevet om før,men aldri fått noen kommentar.Ingen som er LITT enige engang eller ingen som tør å innrømme det?
    Testet B&W-ene mot Dali Concept 8 til 8.000 kr.De er som natt og dag.Men jeg er ikke redd for å innrømme at Dali-ene var VESENTLIG gøyere å spille f.eks Metallica på enn B&W-ene.Og på Dali-ene gikk det også an å høre på brente cd-er med dårlig kvalitet.Det kan man glemme på B&W-ene.
    Noen vil også få større glede av et stativhøyttaler-anlegg til 100.000 enn et Cerwin Vega anlegg til 20.000 og motsatt.Hva som er mest riktig er vel smak og behag.Jeg hadde valgt det første om det også hadde kostet 20.000.
    Til trådstarter:Gjennom 15 år har jeg hatt utallige høyttalere og de største var Cerwin Vega 1515,div "high-end" høyttalere opptil 55.000,men jeg er mest fornøyd med de jeg har nå som også er de minste jeg har eid.For å ikke legge ut for mye om det hovedbegrunner jeg det med allround-egenskaper, og at de låter klart best på lavere volum enn de store og bassrytmer kommer bedre fram på lavere volum siden jeg spiller mye lavere nå enn før.
    Jeg tror jeg har gitt deg seriøse svar tidligere,men skjønner at folk reagerer.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du egentlig lurer på? Mange spørsmål, men lite med sammenheng/logikk
    Jeg står forsatt på at du bør lytte deg frem til hva som er high end eller ikke.

Ikke less på med 1000 B&W bilder og for mange Youtube videoer i spørsmålene/innleggene dine. Luk ut konkrete spørsmål, og bruk eventuelt de svarene du får til å til å søke deg frem til den infoen du trenger. (Google, søk i dette forumet, les andre tråder som omfatter temaet osv.......

Kan skjønne at en er nyskjerrig og stiller mange spørsmål, og det er ingenting galt med det. Men slik det er nå tror jeg du enten skremmer folk vekk fra trådene dine, eller du blir oppfattet som litt useriøs.

MVH Jonas O.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kit GX-12 MKII - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Her har du et byggesett du kan bryne deg på... vist du er litt kreativ med kasse konstruksjonen kan dette spille godt. et 3veis 3" highend element eksisterer ikke for å få noe serlig lyd i så små elementer må du ha mangen av dem å de må ha bra slaglengde samt være godt tunet til å spille bass, System Audio er de eneste jeg vet om som har fått grei bassgjengivelse med små elementer... se litt på dem å hvordan de er bygget. å bare for at ikke du skal irritere folk innpå her så har logitec ingenting til felles med b&w å den lyden som kommer fra youtube, spotify, mp3 ol er så dårlig at man kan ikke bruke det som referanse når man tester høyttalere.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du henger deg jo helt opp i begrepet high-end LMH1

Du kan ikke regne med å få god lyd ut av piezo-diskanter som du kobler opp sammen med juksebokhøyttalere og slenger på et par basser. Ok, det vil kanskje spille høyere enn Logitech-pakken men neppe særlig bedre.

Som de andre nevner her så blir innleggene dine ganske ustrukturerte og slenger i alle retninger, så det er ikke så merkelig at du får useriøse svar...

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt sinnsyk trolling her!