Hva vil dere anbefale av disse bygging måtene?

Vi sier selvfølgelig at alle kassene er enten i sponplate eller MDF board (har aldri bygget noe annet en sponplate). Elementene er de samme, i budsjettserien f.eks MGR F serien. Nå er det mest "bass" Vibrasjoner som er det viktigste, å bygge, (Mellomtone, diskant, er vel neppe kasen sin feil, om lyden der blir dårlig).

Er det slik at med en god bygge kontstruksjon kan både bassen og vibrasjonene blir opptil 50% bedre?

Hvis man bruker ull i kassen, blir lyden bedre, men mindre trøkk fra bassen?

Selv har jeg bygget noen høytaller, i budsjett klassen stort sett, men håper ettverhvert kunne oppgradere lyden, så jeg er litt usikker på disse konstruksjonene:

Nedereste delen (6,5" element) uten eikefiner. Men svart. Med 2 basrør.

Kassen er ikke mere avansert en det dere ser, uten delefilter eller noe i kassen, kun en plate som brukes som bassrør.

Det er sikkert noen lyd entualister, som liker høytaller som ser ut som:

Bower & Wilkins 800 Diamond Series Speakers

Men er disse høytallerene virkelig verdt 50 000 kr? Selv det uten forsterker og high end cd spiller?

Er det virkelig verdt å betale 2000 kr for cd spiller.
Selv har jeg vært innom Hi-Fi Klubben og hørt "High end" høytallere til en total verdi nærmere 100 000 kr, og de høytallerene spiller ikke så bra, at de er verd den høye summen. Merkelig velger disse "Selgerene" å koble opp billige "NAD" forsterker som ikke klarer å spille høytalleren på fult.