Sub til Klipsch RF82 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke hørt rsw 10d `n men har rt10d selv.. I mine øyne synes jeg SVS er en fantastisk filmsub og har et fantastisk trøkk.. Som musikkformidler synes jeg den henger noe etter. Og før jeg får svs klanen etter meg, JA jeg har hørt de ordentlig kalibrert. IMO synes jeg det er noen nyanser som mangler, veldig vanskelig å forklare, men bassen blir litt ensidig på en måte..

Har også hatt doble både 10 og 12 xtz og synes 10 eren her er en fantasiskt musikksubb! Går ikke like dypt som de andre men veldig kjapp! 12 eren fikk jeg ikke til å funke med klipsch..

Som eddy sier så er RSW djevelsk kjapp noe jeg lett kan se for meg. Skal du ha en stor stue fylt med bass så er det kanskje bedre å gå for flere subber.

For å gi deg enda flere muligheter så har du jo også velodyne! Meget potente subber!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt både 1 og 2 stk Klipsch RSW10d.
    Som eddie skriver, er denne subben utrolig hurtig og slå godt fra seg på musikk.
    Jeg savnet litt trøkk fra 30hz og ned, når jeg hadde dem i kinoen min (17kvm).

Pr. i dag har jeg eD P7-650 SF, disse er utrolig kjappe og i følge Kokken, som selv har PC13 Ultra, kjappere og en bedre musikkformidler enn SVS´n.
    eD´n spiller flatt til 16hz i mitt rom, mulig de spiller lengre ned også, men XTZ RoomAnalyzer stopper på 16hz.

eD´s P7s 650 er nok enda heftigere på musikk, da det er en lukket konstruksjon. De er også noe mer plasseringsvennlige.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Har selv hatt både 1 og 2 stk Klipsch RSW10d.
    Som eddie skriver, er denne subben utrolig hurtig og slå godt fra seg på musikk.
    Jeg savnet litt trøkk fra 30hz og ned, når jeg hadde dem i kinoen min (17kvm).

Pr. i dag har jeg eD P7-650 SF, disse er utrolig kjappe og i følge Kokken, som selv har PC13 Ultra, kjappere og en bedre musikkformidler enn SVS´n.
    eD´n spiller flatt til 16hz i mitt rom, mulig de spiller lengre ned også, men XTZ RoomAnalyzer stopper på 16hz.

eD´s P7s 650 er nok enda heftigere på musikk, da det er en lukket konstruksjon. De er også noe mer plasseringsvennlige.
    Har bare fått hørt lukkede eD modeller selv, både 13" og 18", sistnevnte er jo også et kupp til prisen, 9k eller noe slikt for 18" lukket subb! hørte to av disse på demo med deling på 80hz eller noe, der var det høytalerene som satte begrensningen hvertfall!

Har jo sett dine subber jeg Denonbuster da jeg var å hentet mine når de ble gjort klare for å sendes videre, godt å høre også du er fornøyd med eD.
    Var helt enormt å høre mine lukkede eD i kombinasjon med Klipsch RF-7, har desverre ikke noe XTZ RoomAnalyzer, men i et rom på over 60kvm spillte det formidabelt.
    De er forrøvrig kompakte ja, men når du får en sån liten plugg til å veie 60kg er det alikevel en utfording å flytte på aleine.

Tror ikke trådstarter blir missfornøyd med SVS, men tror nok du kunne blitt vel så fornøyd med eD
    Elemental Designs om du hadde plass til den da ofc ellers er det jo lukkede modeller som er tingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye bra, og valget blir enda vanskligere :P

Hvor får jeg kjøpt eD? Må det importeres selv, eller har dem en importør her i Norge?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har/hadde importør i norge,? jeg er ganske sikker på at jeg har sett en norsk nettside før, men klarer ikke å finne den nå:S men jeg lurer på om det er noe særlig å tjene på å importere ed? det tror jeg ikke, med mindre du går for toppmodellene?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn_H

Hvor får jeg kjøpt eD? Må det importeres selv, eller har dem en importør her i Norge?

Prøv her

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da henta jeg 1stk SVS PC13 ultra igår. Har prøvd den ut litt nå og må si at jeg ikke er heelt overbevist når det gjelder musikk. Film har jeg ikke prøvd enda, men merker den spiller kraftig dypt på de lave frekvensene i enkelte sanger!

Har prøvd å plassere den i alle hjørna i rommet + prøvd å justere fase eq osv, men får liksom ikke den bassen og lydtrykket jeg er ute. Mulig jeg er for kresen når det gjelder bass :P Den slår ikke så hard, virker mer "myk" og "rund"..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvis ikke jeg tar helt feil er det midgard som har de(snickers is her på forumet?)
    kjempeprodukter det og

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg beskriver du egentlig midtbass? Ellers må du vel få plotta inn en frekvensrespons kurve og en tegning av rommet. Da vil det være mye letter å få hjelp og riktig tips. Det som jeg selv opplevde var mangelen på punch, når jeg fikk mine PC-ultra. Det kommer vel mest av at man får ett helt annet trykk i bunnen og merker bare enda større behov for punh.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den slår ikke så hard, virker mer "myk" og "rund"..
    Den slår hardt på de frekvensene den er laget for. Tror nok også den harde bassen du savner ligger høyere i frekvens, altså over 80Hz som du antagligvis har delt SUB'en på og oppe der Klipschene dine spiller.

Har prøvd å plassere den i alle hjørna i rommet + prøvd å justere fase eq osv, men får liksom ikke den bassen og lydtrykket jeg er ute.
    Skal man få SUB'en til å samspille ordentlig med frontene er en db måler ett minimum. Man vil aldri få det bra til ved å bare prøver seg frem.

Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    For meg beskriver du egentlig midtbass? Ellers må du vel få plotta inn en frekvensrespons kurve og en tegning av rommet. Da vil det være mye letter å få hjelp og riktig tips. Det som jeg selv opplevde var mangelen på punch, når jeg fikk mine PC-ultra. Det kommer vel mest av at man får ett helt annet trykk i bunnen og merker bare enda større behov for punch.
    Veldig enig. Var etter jeg gikk fra MTS-01 til RF-7 jeg fikk det skikkelig trøkket man kjenner i brøstkassa. Ultra'ene mine sin jobb ligger endel dypere enn dette.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig at dette blir nenvt ja. Brystkassebassen ligger for de fleste over subbens arbeidsområde, med mindre man eksprimenterer mde høyere deling. (dette kan gjøres utrolig bra) Har man for høyt nivå i området <60hz vil det være vanskelig å få frem midbassen da dypbassen vil dominere for mye.

Hjørneplasering gir gjerne ikke det lydmessig beste resultatet selv om man får mer SPL i bunn.

Når det gjelder XTZ ville jeg faktisk valg 10" over 12" etter å ha eid begge. Jeg vet ikke hvorfor men de oppleves som kjappere og mer presise enn 12".

Hvorfor har ingen nevnt Rythmik her? Tror 15" deres kunne vært en fin sub til ditt bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på de høyere frekvensene jeg savner litt punch ja.

En annen ting er også at jeg syns ikke den klarer å følge klipschene i lyd nivå, den henger med ned greit ned til -10db men etter det så øker kun klipschene. Bassen forblir lik som på -10db. Er ikke det litt rart?

Burde helt klart fått meg en db måler og få testa litt

En annen ting er vel kanskje at klipschane fortjener litt mer effekt også. Blir drivi av en H/K AVR7000 og det er kanskje ikke nok for å trykke ut potensialet til RF82,

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er også at jeg syns ikke den klarer å følge klipschene i lyd nivå, den henger med ned greit ned til -10db men etter det så øker kun klipschene. Bassen forblir lik som på -10db. Er ikke det litt rart?
    Høres ut som SUB'en da jobber langt fra optimalt. Er antagligvis utfasing mellom SUB'en og fronter eller så er det dårlig plassering eventuelt ett vanskelig rom. Er lite av SUB'er der ute som klarer å følge Ultra'en sine nivåer.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Høres ut som SUB'en da jobber langt fra optimalt. Er antagligvis utfasing mellom SUB'en og fronter eller så er det dårlig plassering eventuelt ett vanskelig rom. Er lite av SUB'er der ute som klarer å følge Ultra'en sine nivåer.
    På musikk og?

Tok noen bass test toner nå og fra ca 50Hz og nedover trykker det skikkelig!
    Det er vel mellombassen eller slåbassen jeg savner da og da har jeg nok valgt feil bass ser det ut som. Kanskje jeg må benytte meg av returretten..

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På musikk og?
    Ja på musikk også. Er SUB'er som kanskje trøkker mer lengre opp i registeret, men det er nok av "slåbass" i høytalerene dine også. Beste for deg er nok kanskje å heller gå for en skikkelig effektforsterker slik at Klipschene får kjørt seg litt

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i ca hvilket frekvensområde ligger den harde slåbassen man hører på konserter osv?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    i ca hvilket frekvensområde ligger den harde slåbassen man hører på konserter osv?
    Fra rundt 50 Hz til 150 Hz vil jeg tro, uten å ha sjekket nøye.....

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På musikk og?

Tok noen bass test toner nå og fra ca 50Hz og nedover trykker det skikkelig!
    Det er vel mellombassen eller slåbassen jeg savner da og da har jeg nok valgt feil bass ser det ut som. Kanskje jeg må benytte meg av returretten..
    Tja om det er punch bass du savner så er det nok en MBM ( mid bass modul ) du skulle hatt. Men når det er sagt, viss du sammenligner med lyden i bilen din vil du aldri få i nærheten av samme "trykk" i stua di ( skal ihvertfall veldig mye til ) . Men du vil få mye "bedre" og korrekt lyd i stua enn du noen gang kan få i bilen din.

Hvilken elektronikk har du på klipschene dine ? Jeg er i utganspunktet ikke fan av sub til musikk da det kreves veldig mye arbeid for å få dette til skikkelig. Og
    jeg synes uansett det aldri blir 100% i overgangen sub/høytaller selv med subber til 30 000kr +. Selvfølgelig finnes det nok unntak her. Til film er jeg selfølgelig fan av sub

Klipsch RF serien har bare en gjennomsnittelig trykk i mellombassen. Spesielt viss du ikke har riktig elektronikk. Heritage serien til Klipsch har denne punch bassen så til de grader, men så var det prisen/utseende da . JBL LS og Array serien har også mer "punch" eller "mellom" bass en RF serien til Klipsch.

En annen ting som spiller en stor del inn her er rommet.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Nå skal det sies at jeg personlig liker RF serien til Klipsch veldig godt.

Men matches den med litt feil elektronikk kan det bli litt mye oppi toppen, som gjør at det føles ut som du må spille veldig høyt for å få fram mellombassen skikkelig. Har du elektronikk som demper diskanten litt får du "automatisk" mer mellombass frem for du kan spille høyere uten at det virker stressende for ørene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Tja om det er punch bass du savner så er det nok en MBM ( mid bass modul ) du skulle hatt. Men når det er sagt, viss du sammenligner med lyden i bilen din vil du aldri få i nærheten av samme "trykk" i stua di ( skal ihvertfall veldig mye til ) . Men du vil få mye "bedre" og korrekt lyd i stua enn du noen gang kan få i bilen din.

Hvilken elektronikk har du på klipschene dine ? Jeg er i utganspunktet ikke fan av sub til musikk da det kreves veldig mye arbeid for å få dette til skikkelig. Og
    jeg synes uansett det aldri blir 100% i overgangen sub/høytaller selv med subber til 30 000kr +. Selvfølgelig finnes det nok unntak her. Til film er jeg selfølgelig fan av sub

Klipsch RF serien har bare en gjennomsnittelig trykk i mellombassen. Spesielt viss du ikke har riktig elektronikk. Heritage serien til Klipsch har denne punch bassen så til de grader, men så var det prisen/utseende da . JBL LS og Array serien har også mer "punch" eller "mellom" bass en RF serien til Klipsch.

En annen ting som spiller en stor del inn her er rommet.
    Er nok noe i det du sier, blir helt no annet i bil. Har plassert subben midt på veggen ved siden av sofaen nå, og nå spiller den bedre. Ikke all musikk den spiller bra på, men det har nok noe med musikken og gjøre og ikke svs`en. Spiller for det meste fra spotify og det er vel heller ikke optimalt :P

Klipsch`ene blir drivi av en go gammal H/K AVR7000. Klarer å drive de ganske bra syns jeg, men er nok ikke optimalt.

Så på en film i går for første gang med subben, og der gjør den ihvertfall jobben sin! Film blei en annen opplevelse nå

Skulle nok også ha kalibrert den, men det har jeg ikke kunnskap nok til å gjøre. Har prøvd med litt fram med fasekontrollen, den står nå på 90 grader. Syns den spilte litt finere da etter øret mitt, men ikke sikkert den gjør det på papiret :P

Takker for alle som har tatt seg tid til å svare hittil

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •