Lydsignatur tilsvarende infinity kappa eller gjerne bedre..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydsignatur tilsvarende infinity kappa eller gjerne bedre..

Hei!
    Jeg fikk for et drøyt år tilbake og etter en lang kamp klart å få overtalt frua, et par infinity kappa 90 hjemme stua. De er 1,3 meter høye og ruver. Etter et helt år med klaging så er jeg lei, og må nesten begynne å se meg om etter nye høyttalere. Burde vel være mulig å finne noe som er er tilsvarende bra eller bedre som har et mindre volum.

Jeg har vært veldig fornøyd med lydsignaturen og vil prøve å finne noe med nognenlunde tilsvarende med 6,5" eller 8" ellementer. Bør ikke være noe nytt nødvendigvis..

Noen stalltips?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da helst i prisklasse mellom 6-10000 på bruktmarkedet..

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til Infinity Kappa 90 så godt. Men mulig JBL LS 80 eller 60 kan være noe. De har bra med bass og fylde. Ligger et par brukte LS 60 med en sub på finn.no
    JBL LS 60 og JBL LS 120P Subwoofer selges - FINN Torget

Tror nok uansett du skal slite med å finne mindre høyttalere som har trøkket som Infinity 90. Kan litt mindre høyttalere og et par små subwoofere være en løsning? Da har du f.eks Inifnity Primus 360 .
    Komplett.no - Infinity Primus 360 gulvhøyttaler
    Stereophile: Infinity Primus 360 loudspeaker

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Kjenner ikke til Infinity Kappa 90 så godt. Men mulig JBL LS 80 eller 60 kan være noe. De har bra med bass og fylde. Ligger et par brukte LS 60 med en sub på finn.no

Tror nok uansett du skal slite med å finne mindre høyttalere som har trøkket som Infinity 90. Kan litt mindre høyttalere og et par små subwoofere være en løsning? Da har du f.eks Inifnity Primus 360 .
    Hmmm JBL ja.. Kanskje det. For meg så blir det nesten å tenke litt "out of the box". Har vært innom audiovector litt annen morro uten å bli fornøyd med det tidligere.

Er det forsatt et uttrykk som heter "amerikansk lyd"? Husker det var et uttrykk som ble brukt før i tiden for varm og fyldig. Kan vel muligens være det som er min preferanse i allefall. Jeg innbiller meg det..

Jeg har tenkt til å sjekke ut Klipsch RF-82 og JBL LS 80. Noen som kanskje har noen erfaringer med begge deler og evt komme med noen anbefalninger. Hovedvekten her i hus ligger på musikk.

Jeg synes JBL høyttaler har vært litt i skyggen av feks RF serien til klipsch. Klipschene er jo relalitvt billige ifht JBL sin LS serie, og er det i så fall verdt å legge i det ekstra det koster for JBL`ene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso

Var innom soundgarden og hørte på JBL LS80.. De er vikelig ikke laget for mine ører. Synes lyden var hard og lite engasjenerende. Infinty Kappa 90 går dem høygang etter min mening, selv om de er gamle. Var også en tur innom Hi-fi messen i Horten forrige lørdag og har vel egentlig konkludert med at det vil bli fryktelig dyrt å få noe matcher de gamle kappaene.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selger du de etterhvert da?

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra kappa 7,1 til RF82 og er storfornøyd, ulempen er at også disse høyttalerene krever stor plass og må plasseres ett stykke fra bakvegg for å spille godt bassrefleks røret er også bak på rf høytallerene.
    skal du ha noe som tilsvarer infinity kappa 90, må du trolig opp på rf63, rf83 eller rf7 for å finne tilsvarende bass, og da er også disse høyttalerene store..
    En stor fordel til rf82 er at jeg ikke trenger så høyt lydnivå for at de skal spille bra, dette var etter min mening kappa høyttalerens svakhet, her måtte lydnivået ganske så høyt opp for at de skulle gi den fyldige og gode bassen som er i kappa høytalleren..

Dersom den minste RF82 skulle falle i smak, kan fint klare deg med sc-lx72 som spiller meget godt disse høyttalerene..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    selger du de etterhvert da?
    Neppe med det første.. Kamppaene låter rett og knallbra.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-82 og Rør skal gi deg en varm og fyldig lyd. Veit ikke åssen den blir kontra Kappa, men en demo vil svare på det for deg.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...lken-pris.html

hehehe...holdt ikke så lenge den godkjennelsen?

Hva får du til gjengjeld?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...lken-pris.html

hehehe...holdt ikke så lenge den godkjennelsen?

Hva får du til gjengjeld?
    Den gjorde ikke det gitt:roll: Og nå som de er i rett farge og greier..hehe. Hun har skjønt at jeg har gjort en iherdig innsats for å forsøke å finne ut av det, og blir vel sånn passe lei av at jeg engasjerer meg i stereo hele tiden, så nå har det blitt litt mer stille iallfall. Har lagt inn en del av hennes favoritter også på spotifyen også har jeg sett noe romatiske komedier som er heller kjedelige over et glass rød vin eller to, så nå er alt meget bedre:wink:

Har til om med fått lov til å dra subben ut i fra kroken bak sofaen og frem i frontrekka. Men dog med en duk og et par kubbelys oppå.. Utrolig hva man skal finne seg i for å få det som man vil..hehe

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvinnfolk er noe herk.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    RF-82 og Rør skal gi deg en varm og fyldig lyd. Veit ikke åssen den blir kontra Kappa, men en demo vil svare på det for deg.
    Ser ikke ut til at klarer å få byttet ut disse juvelene mine. De står fremdeles, selv etter en hel det testing.

Har kjøpt meg et par Klipsch RF-82, og i går var det klart for testing. Kona var ute shoppet.. Bra lyd trykk, men lydkvaliteten var det så som så med. Lite detaljert og nyansert. Og mellomtonen var tam. Nå koblet jeg til og fra i mellom kappenen og klipschen, og rf-82 rekker ikke kappaene til anklene engang. Klipschen skal selges igjen.

Ser ut som om kappaene blir stående til elementene morkner8)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Har kjøpt meg et par Klipsch RF-82, og i går var det klart for testing. Kona var ute shoppet.. Bra lyd trykk, men lydkvaliteten var det så som så med. Lite detaljert og nyansert. Og mellomtonen var tam.
    Nye? Klipsch trenger noen timer spilling før de løsner skikkelig

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ca 1 år, så de skal være ferdig innspilt. Tror rett og slett at kappa 90 er en bedre høyttaler. Må nok bruke mye penger om jeg skal finne noe tilsvarende..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ca 1 år, så de skal være ferdig innspilt. Tror rett og slett at kappa 90 er en bedre høyttaler. Må nok bruke mye penger om jeg skal finne noe tilsvarende..
    klipschene er bedre på endel andre parametre i mine øyne, men kappa har jo styrken nettopp i mellomtone og en meget varm spillestil. . Lett å like, og ikke rart det solgte i bøtter og spann på 90 tallet! klipschene er litt mer friske i toppen med horndriver og som du sier er ikke mellomtonen like "bra" som i kappaene imo..

Dynaudio eller system audio ligner litt den gamle infinity lyden imo!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    klipschene er bedre på endel andre parametre i mine øyne, men kappa har jo styrken nettopp i mellomtone og en meget varm spillestil. . Lett å like, og ikke rart det solgte i bøtter og spann på 90 tallet! klipschene er litt mer friske i toppen med horndriver og som du sier er ikke mellomtonen like "bra" som i kappaene imo..

Dynaudio eller system audio ligner litt den gamle infinity lyden imo!
    En kvalifisert uttallelse. System audio explorer er den høyttalerne jeg har hørt som er nærmest kappene. Men føler det blir litt "puslete" med de små elementene. Har hør endel dynaudio også, men fikk ikke samme opplevelsen av dem. Opplevde de som litt kjedelig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Vienna Acoustics? , syns de stort sett beskrives som meget behagelige musikkformidlere å høre på
    Ser det er noen på brukten fra tid til annen

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å oppgradere fruen

Det er noen år siden jeg hørte Infinity, men de var helt klart noe jeg kunne levd med..

Kanskje prøve noen slike..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kvalifisert uttallelse. System audio explorer er den høyttalerne jeg har hørt som er nærmest kappene. Men føler det blir litt "puslete" med de små elementene. Har hør endel dynaudio også, men fikk ikke samme opplevelsen av dem. Opplevde de som litt kjedelig.
    nåvel
    Er basert på mine erfaringer da. . Har hatt infinity reference 60 og sm155 samt hørt mye på kappa 9.2.

Jeg synes også "Infinity klangen" er veldig behagelig, og som sagt så passer den nok norske ører veldig bra

Jeg støtter også forslaget om Vienna her, uten å selv å ha hørt dem, og ikke minst Patos! sistnevnte spiller meget bra, med feit bass og relativt tilbakelent topp!

Jeg ville likevel råde deg til å prøve ut noen andre kilder og forsterkere på Klipsch om du har mulighet, dessuten med litt WAF godkjent demping er du langt på vei!

Johan

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •