Valgets kvaler for en nybegynner (Dali Ikon7 MK2 vs B&W DM683 vs xxx) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pulz
    Har snakket litt med kjent folk i dag som har testet ut MA, og første kommentaren fra de er at de krasjer med musikk stilen min.
    Hører på alt egentlig, alt i fra rock, r&b og noe hip hop tenker jeg. Noe som til tider kan innebære mye bass.
    Og at jeg heller burde satse klipsch.
    Er sannelig ikke lett dette
    Hei Pulz

Ser jo at du skriver i en av postene, at du hører egentlig på alt, rock, r&b og noe hip hop. Jeg også hører omtrent på alt, som du. Liker selv veldig godt god gammel rock ala Metallica, Guns N Roses, Def Leppard, Aerosmith, Europe osv..., ellers har jeg alltid likt rap musikk, Tupac, Snoop, MC Eith, typisk WestCoast. Hører også masse på typisk listepop, VG listen, og i det siste har det vært mye John Olav Nilsen & Gjengen + R&B, Akon, Rihanna, Chris Brown osv.....
    Som du ser, hører jeg som deg på omtrent alt, og greier ikke å se at en høyttaler som Monitor Audio RX skal krasje med musikksmaken din hvis den er noe ala min. Som sagt, synes Monitor Audio virklig er en god all-round høyttaler, og det mangler ikke noe bass her, hvis det er viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da forsvant RS6 foran henda på meg.
    Siden forsterker er på vei posten, så er jeg ganske ivrig på å bestille høytallerne.

Er ganske frista til å prøve meg med RF-82 fra klipsch, men disse har jo bakovervendt bassrør, som gjør at høytallerne må stå langt i ut fra veggen. Da tipper jeg min bedre halvdel sier nei. I tilegg til at disse er ganske store

Det samme gjelder vel også xtz 99.36, og trur jeg hadde foretrukket RF-82 framfor 99.36 ?

Da står jeg igjen med RX6, og mage følelsen min sier at dette er et bra valg. Men er usikker hvordan disse funker i film sammenheng, i alle tester er disse testa mot lyd. Og ikke film opplevelsen.

Noe som har prøvd rx6 til film?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da forsvant RS6 foran henda på meg.
    Siden forsterker er på vei posten, så er jeg ganske ivrig på å bestille høytallerne.

Er ganske frista til å prøve meg med RF-82 fra klipsch, men disse har jo bakovervendt bassrør, som gjør at høytallerne må stå langt i ut fra veggen. Da tipper jeg min bedre halvdel sier nei. I tilegg til at disse er ganske store

Det samme gjelder vel også xtz 99.36, og trur jeg hadde foretrukket RF-82 framfor 99.36 ?

Da står jeg igjen med RX6, og mage følelsen min sier at dette er et bra valg. Men er usikker hvordan disse funker i film sammenheng, i alle tester er disse testa mot lyd. Og ikke film opplevelsen.

Noe som har prøvd rx6 til film?
    Hei Pulz

Har hørt mange synes RX serien er meget gode på film, bladet hjemmekino testet jo RX serien for et par nummer siden og de fikk meget bra karakter, karakter 6. Nå skal man jo ta diverse tester med en klype salt, men de gir ofte en pekepinn, tror nok selv at RX vil gjøre seg bra på film.
    Det som også ofte går igjenn, er hvor godt høyttalerne i RX serien passer sammen med hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å prøve hørte litt mer på klipsch igjen i dag og var ikke 100% fornøyd med det jeg hørte. Mye bass men synes ikke resten var på plass.

Så tok en råsjangs og slo til på tilbudet på RX6 som var demo spilt på hifihuset, så sparer jeg meg en god del timer med innspilling

Så får vi satse på at det er riktig valg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å prøve hørte litt mer på klipsch igjen i dag og var ikke 100% fornøyd med det jeg hørte. Mye bass men synes ikke resten var på plass.

Så tok en råsjangs og slo til på tilbudet på RX6 som var demo spilt på hifihuset, så sparer jeg meg en god del timer med innspilling

Så får vi satse på at det er riktig valg
    Hei

Gratulerer med nye høyttalere, tror nok at du kommer til å bli fornøyd.
    RX6 fungerer godt etter mitt syn til musikken du nevnte, og som sagt fikk den også godt med skryt i bladet Hjemmekino, når de testet RX-serien, de også hadde RX6 som front, selvom de kunne brukt RX8.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •