Enda en tråd vedr. budsjetthøyttalere! :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøp brukt, så får du så utrulig mye bedre høyttaler og innspilte.

Her: 3000,-
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=65565&cat=12

ring, ring!

Og her: 4000,-

ring, ring!

Triangle høytalere billig
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utrolig bra linker Lovemusikk! De brukthøyttalerene du linker til er helt perfekte, men jeg er dessverre bosatt i Trondheim, så henting blir veldig vanskelig..
    Dersom du leser mitt første innlegg var det jo akkurat dynavoice m-65 jeg hadde tenkt å kjøpe i utgangspunktet, men jeg vurderer nå å gå litt opp i pris for å få en mer hifi høyttaler..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bs_tritonus
    Takk for utrolig bra linker Lovemusikk! De brukthøyttalerene du linker til er helt perfekte, men jeg er dessverre bosatt i Trondheim, så henting blir veldig vanskelig..
    Dersom du leser mitt første innlegg var det jo akkurat dynavoice m-65 jeg hadde tenkt å kjøpe i utgangspunktet, men jeg vurderer nå å gå litt opp i pris for å få en mer hifi høyttaler..
    Ja, trur det er lurt å gå opp i pris og finne noen brukte, er jo en helt annen pris på brukte.
    Og spiller jo så utrulig mye bedre uten den "billig" lyden med romlete bass osv.
    8)
    Berre å ringe dei.
    Eg kjøpte en Hegel på 25 kg ca, kostet 300 i frakt. :-D

Eller er det nytt du ser etter? og hva er max pris da?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser både etter nytt og brukt.. Tror jeg setter et tak på 6000kr, men meget gjerne billigere ettersom jeg har veldig mye annet å bruke penger på også!

Jeg er vel også som mange andre og er ute etter en høyttaler med et fint design. Jeg digger f.eks avrundede kabinetter og sånt.. Det kan gjerne være litt stort og tungt og for min del!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stiller meg bak forslag om XTZ, har ikke hørt disse, men jeg har ikke lest annet enn skryt om dem

Jeg har hørt den QLN høyttaleren du linket til, lovemusikk, men jeg syns ikke den kan sammenlignes med mye annet som har blitt anbefalt her.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Jeg stiller meg bak forslag om XTZ, har ikke hørt disse, men jeg har ikke lest annet enn skryt om dem

Jeg har hørt den QLN høyttaleren du linket til, lovemusikk, men jeg syns ikke den kan sammenlignes med mye annet som har blitt anbefalt her.
    Som eg skreiv, qln var grei, men det på rørforsterker som ga mye bedre høytalere enn Onkyo.

Nei, sats på brukt du..
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ender nok opp med å rote meg helt bort slik jeg leter nå.. hehe

Men hva med denne.. Noe info om den?
    http://www.websitefolder.net/golyden...130&iPageID=26

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ender nok opp med å rote meg helt bort slik jeg leter nå.. hehe

Men hva med denne.. Noe info om den?
    http://www.websitefolder.net/golyden...130&iPageID=26
    Hehe.. aner ikke..har ikke hørt dei.

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    ================================================
    på tilbud og kupp? trur det ja.. ring dei :-)

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audiovector K3

Test i lydog bilde. Audiovector K3 Signature Gulvhøyttaler - Lyd og Bilde

Audiovector er ivertfall gode høyttalere. Dette er jo dødsbillig..koster jo godt over 10-12 til vandlig... og her kun 4000
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noen fine der og ja..

Det er ingen som har nevnt klipsch enda.. Hva med denne?
    FINN.no - Mulighetenes marked

Her er den Heco-høyttaleren litt billigere og:
    Heco Victa 700 Aniversary Sort. Sommertilbud! - FINN Torget

Denne var jo også kul!
    FINN.no - Mulighetenes marked

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal gjette så tror jeg ikke helt Klipsch er noe for deg da det går mest i partyfaktor og bassdynamikk med dem (Diskant og mellomtone er satt litt på sidebenken hvis du spør meg).

Heco har jeg ikke hørt før, men jeg har testet Psb Image T65, og de falt ikke i smak i mine ører. Jeg syns hverken mellomtonen eller diskanten kom helt fram og bassen var litt svulstig. De var behagelige å høre på da, det skulle de ha

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. Det er det inntrykket jeg også har fått av klipsch fra å lese på dette forumet..
    Heco og Psb vet jeg selv ingenting om, men jeg likte designet på begge to.. Forklaringen din hørtes ikke helt bra ut da, så jeg får se..

Jeg har også fått et tilbud om en DM683, men jeg tror det kanskje blir litt for dyrt.. Jeg har hørt den tidligere, og den var også veldig behagelig å høre på, men jeg synes lydbildet ble veldig mykt og kanskje litt falskt? (dette er etter en 15min demo, så ikke lynsj meg!)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke akkurat si at B&W får lyden til å høres falskt ut Men det er sant at de er ganske myke og snille å høre på :P Hvilken forsterker hørte du dem på?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var som sagt en meget kjapp demo, så jeg fikk jo ikke hørt de skikkelig.. Jeg tror det var en NAD forsterker som ble brukt.. Jeg hørte på 683 og noen Dali-høyttalere side om side, og da låt liksom Dali-høyttalerene mye crispere og kanskje også mer "ekte". Med det mener jeg at alle frekvensene er fint representert, mens jeg savnet endel i toppen på B&W-høyttalerene..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sånn blir det uansett hva du sammenligner med dali B&W skal gjerne høres litt rocka ut med en Nad forsterker (har jeg hørt) så jeg tror ikke du får de til å spille noe "slemmere" enn det du hørte

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår! Men som jeg nevnte i starten av denne tråden.. Hva med Yamaha? Det er jo kanskje et kjedelig merke, men de er jo veldig fine og veldig billige!

MPX.no - Yamaha EF NS-777 Gulvhøyttaler

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var som sagt en meget kjapp demo, så jeg fikk jo ikke hørt de skikkelig.. Jeg tror det var en NAD forsterker som ble brukt.. Jeg hørte på 683 og noen Dali-høyttalere side om side, og da låt liksom Dali-høyttalerene mye crispere og kanskje også mer "ekte". Med det mener jeg at alle frekvensene er fint representert, mens jeg savnet endel i toppen på B&W-høyttalerene..
    crispere og kanskje også mer "ekte". ?
    Ja då er jo dei eg skal selge meget gode, seff noe dyrere enn du vil legge ut da. :-D
    Men det er et merke som eg kjøpte uten å ha hørt det før, og angret ikke et sekund etter dei var innspilt..700 timer ca.. ja var voldsomt men stemte nok det.

Audiovictor er jo og noen seriøse gode og til kr 4000,- må det vere et kupp.

Vis du skal ha mest "ekte" er triangle merket til en anstendig pris.
    Audiovictorane til kr 4000 er og best av alle dei andre som er nemt her vil eg tro.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forklarer hva jeg mener med "ekte" i setningen etter. Jeg mener en jevn miks av hele frekvensspekteret. B&W føltes ikke som det var noen bass-boost, men allikevel var det noen toppfrekvenser som var litt mer dempet enn hva jeg synes blir riktig i en lyttersituasjon.. Det fungerer nok veldig bra for de som hører på Toto og lignende, men kan vel kanskje fungere litt hemmende for de som lytter til mye forskjellig, og som har lyst til å høre nogenlunde det samme som kom ut av monitorene til vedkommende som mastret innspillingen..

Audiovector-høyttalerene så veldig bra ut, men jeg er en så overfladisk person at jeg må si de så ganske stygge ut!

Men takk for oppklaring altså! Jeg trenger så mye info jeg kan få!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W Er ikke kjent for å ha noen spesielt tilbaketrukken diskant, den blir heller rost opp som "fin" når de testes, så jeg kan ikke forstå annet enn at dette er riktig høyttaler for deg:
    DALI IKON 5 Høyttalere | Hi-Fi Klubben (Satt ned med 1600kr pga. den nye Ikon serien som er kommet).

Ikon serien til Dali har fått enormt med skryt og jeg ser gang på gang at forumet anbefaler Ikon framfor en eller annen annen høyttaler (Til og med en ansatt på Hifi-klubben i Trondheim var så rask å si at Ikon 8 var en bedre høyttaler enn de jevnprisete B&W CM7). Disse har en helt vidunderlig diskant, og med denne bånddiskanten som du finner i de litt dyrere Dali-modellene tar de med seg de aller øverste frekvensene. Ikon serien har et jevnt trykk over hele frekvensregisteret og man får ikke følelsen av at noe mangler (ikke i mine øre i alle fall). Ikon har også en relativt dynamisk bass og kan slå deg bra i brystet hvis du setter på noe tempofylt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forklarer hva jeg mener med "ekte" i setningen etter. Jeg mener en jevn miks av hele frekvensspekteret. B&W føltes ikke som det var noen bass-boost, men allikevel var det noen toppfrekvenser som var litt mer dempet enn hva jeg synes blir riktig i en lyttersituasjon.. Det fungerer nok veldig bra for de som hører på Toto og lignende, men kan vel kanskje fungere litt hemmende for de som lytter til mye forskjellig, og som har lyst til å høre nogenlunde det samme som kom ut av monitorene til vedkommende som mastret innspillingen..

Audiovector-høyttalerene så veldig bra ut, men jeg er en så overfladisk person at jeg må si de så ganske stygge ut!

Men takk for oppklaring altså! Jeg trenger så mye info jeg kan få!
    Lyden so er viktigast då, resten kordan dei ser ut er no mindre nøye :-P

Du trenger Triangle du, som vil ha slik lyd som du beskriver.. 8)
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger nok både triangle og dali ikon!

Men allikevel klarer jeg ikke å "settle" for noen av de, og jeg tror det har mest med design å gjøre.. Disse er jo litt over budsjettet mitt, men virker jo veldig bra!
    Lyd | Høyttalere | Gulv høyttaler | MIRAGE Omni550 SORT - Best-Buy AS

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •