Cerwin vega xls 12. Tips til nybegynner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega xls 12. Tips til nybegynner?

Heisann!

Kjøpte meg et par nye Cerwin-Vega XLS-12 høyttalere i dag! :-D
    Kjøpte en 1 år gammel NAD C355bee forsterker til 3500 for å drive disse.

- Er det er verdt å legge i en del penger i kabler? Er det veldig stor forskjell mellom kvalitetskabler til 100 kr meteren og billigkabler til 40 kr meteren?

- Er det noen innstillinger som er viktig når man kobler til datamaskin for å høre musikk, jeg har hørt at det ikke bør skrues for høyt på datamaskinen pga signal som kan ødelegge noe i høyttalerne?

- Er det noe spesielt jeg bør tenke på under innspilling, om det er noen program til innspilling dere har å anbefale vil jeg gjerne vite det også!

Han glemte å legge ved høyttalerkabler selv om jeg ba om det, så jeg får ta en tur i morgen å kjøpe.

Tar seg fint ut i kjellerstua sammen med 50"eren, gler meg til å få kobla de og kjøre på! :-D

Takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Er det er verdt å legge i en del penger i kabler? Er det veldig stor forskjell mellom kvalitetskabler til 100 kr meteren og billigkabler til 40 kr meteren?
    Jeg hører ingen forskjell på mine dali Ikon 8 Mitt tips er å kjøpe kabler som er tykke nok :P Hør med hifi-klubben.

- Er det noen innstillinger som er viktig når man kobler til datamaskin for å høre musikk, jeg har hørt at det ikke bør skrues for høyt på datamaskinen pga signal som kan ødelegge noe i høyttalerne?
    Det spørs litt på hva slags kvalitet du spiller av. MP3 går som regel greit nok, men full guffe mens du spiller av fra youtube er no-no (har ødelagt flere høyttalere på det). Det beste er å spille loss-less formater sånn som flac og wav.

Jeg har hørt noen snakke om at man ikke bør ha volumet på pcen på 100% og heller rundt 90% av grunner som jeg ikke forsto, men da igjen har jeg hørt at man burde la det stå på 100% igjen av grunner som jeg ikke forsto så jeg kan ikke tro at volumet på pcen kan ha noe markant betydning for et par CW høyttalere.

- Er det noe spesielt jeg bør tenke på under innspilling, om det er noen program til innspilling dere har å anbefale vil jeg gjerne vite det også!
    Også konfliktfylt. Her krangles det om hvorvidt høyttalerne skal spille på full guffe eller spilles rolig. Jeg tror ikke det har stort å si, bare la de spille En smart ting er å sette de på før du går på skole/jobb etc og la de spille hele dagen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jeg deg ville jeg ikke kastet bort penger på dyre kabler. Kjøp noen billige du liker utseendet på, og bruk resten av pengene på musikk og film isteden.
    Ved innspilling av høyttalere mykes elementenes oppheng opp for å kunne nå fullt potensieale. Spiller du på normalt lyttenivå kan ingenting galt skje
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, gode svar. Takker! :-D

Har hørt litt forskjellig som ikke bør gjøres, så tenkte det er greit å forsikre seg om at jeg ikke gjør noen feiltagelser i starten.

Tar med glede imot musikktips!

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker pc til å spille mp3. Har gjort det i flere år, alltid hatt volumet på 100% og har aldri ødelagt noen høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. I dag kjøpte jeg QED kabler med bananplugger i begge ender. Jeg har hørt at det går and å pirke ut plastikkproppene på forsterkeren slik at jeg kan bruke bananplugger. Tenkte det ble enklest.

Er det slikt system på NAD C355bee også? At det er plastikkpropper som kan fjernes, synes det ser slik ut men vil være sikker.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel bare å prøve å pelle de ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gikk fint. Det viste seg at strømkretsene i forsterkeren var defekt. Jeg hevet derfor kjøpet på forsterkeren, så nå må jeg vente til de får den på lager hos hifiklubben. :-?

Lagå, skal bli artig å få den! :-D

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cwnub
    Ja det gikk fint. Det viste seg at strømkretsene i forsterkeren var defekt. Jeg hevet derfor kjøpet på forsterkeren, så nå må jeg vente til de får den på lager hos hifiklubben. :-?

C355BEE kjørte jeg på mine CLS12 en stund også. Du burde høyne med 100w. 80w blir for lite for å spille dundrebass.

Newcomer CV-BASS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    C355BEE kjørte jeg på mine CLS12 en stund også. Du burde høyne med 100w. 80w blir for lite for å spille dundrebass.
    +1

Newcomer CV-BASS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ville ikke kjøpt C355 hadde jeg vært deg..Kjøp deg heller enn C372 på bruktmarkedet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aah, kjipern Nå har jeg allerede fått c355'en dessverre. Fikk den i helgen, har spilt rundt 40 timer siden da.

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aah, kjipern Nå har jeg allerede fått c355'en dessverre. Fikk den i helgen, har spilt rundt 40 timer siden da.
    'doooooooooooh'
    Jaja. Vinduer rister uansett

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •