Bak høytalere til pioneer / SA 1750 kombinasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bak høytalere til pioneer / SA 1750 kombinasjon

Hei,

Jeg har kjøpt meg et par system audio 1750 og skal ha meg en SA720AV senter. Er litt usikker på bak høytalere da jeg får samme pakkepris om jeg velger to SA talent eller SA 705. Jeg regner med at 705 nok er en bedre høytaler, men i en stuekino er talent en mer anvendelig høytaler da den er med anonym. Men er 705en såpass mye bedre at det heller er verdt å ta den og la stuen bli litt "upraktisk" innredet med tanke på bakhøytalerne, eller er forskjellen såpass liten at det estetiske kan gå forran litt bedre lyd.

Et annet spørsmål jeg lurer på er lyd og innspilling av SA 1750. Til nå har de fått spilt ca 40 timer og begynner å åpne seg mer, men på noe musikk syns jeg bassen er litt dominerende og ikke så kontant som jeg kanskje skulle ønsket. Er dette noe som bedrer seg etterhvert som de spilles inn, eller er det andre faktorer som fører til dette, som avstand til vegg og effekt i forsterker. De står ca 50 cm ut fra veggen og er bi-ampet med en pioneer lx-52 (som eneste høytalere som er koblet til). Musikken spiller i pure direct slik at reciverens innstillinger med romkorreksjon kan utelukkes som en kilde til dette.

Takker for tips og råd

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspilling på 1750 er ca 200 timer.. Men det går fort. Ang. rumlende bass, så kan du prøve og sandfylle kammeret bakpå høyttaleren.. Kjøp litt alluminiumsilikat på Biltema(det samme som brukes til sandblåsing), så blir det fint og dødt. Da tenker jeg du får en annen oppfattelse av 1750ene dine. Det gjorde ihvertfall jeg. I positiv forstand.

Lykke til.

NB:
    SA705 er en fantastisk god høyttaler. Men, den er etter min mening for god for å brukes som bak høyttaler. Da er talentene bedre... De skal jo bare gjengi lydeffekter av ymse slag. Men skal du kjøre musikk i 5.1/7.1 så er SA705 det rette valget..

Trur også den bruker de samme elementene som i 1750......så da er det jo en ht med den samme lydkarrakteren som blir brukt rundt i systemet. Sammen med SA720AV da, så er du i mål..

Upraktisk??? nei nei

System Audio SACB1 | Soundgarden
    Nordost 2Flat Høyttalerkabel | Soundgarden

da er de ikke i veien for noen, det ser bra ut, og kablingen kan du skjule bak/under/inni eller hvor det måtte passe...

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Innspilling på 1750 er ca 200 timer.. Men det går fort. Ang. rumlende bass, så kan du prøve og sandfylle kammeret bakpå høyttaleren.. Kjøp litt alluminiumsilikat på Biltema(det samme som brukes til sandblåsing), så blir det fint og dødt. Da tenker jeg du får en annen oppfattelse av 1750ene dine. Det gjorde ihvertfall jeg. I positiv forstand.

Lykke til.

NB:
    SA705 er en fantastisk god høyttaler. Men, den er etter min mening for god for å brukes som bak høyttaler. Da er talentene bedre... De skal jo bare gjengi lydeffekter av ymse slag. Men skal du kjøre musikk i 5.1/7.1 så er SA705 det rette valget..

Trur også den bruker de samme elementene som i 1750......så da er det jo en ht med den samme lydkarrakteren som blir brukt rundt i systemet. Sammen med SA720AV da, så er du i mål..

Upraktisk??? nei nei

System Audio SACB1 | Soundgarden
    Nordost 2Flat Høyttalerkabel | Soundgarden

da er de ikke i veien for noen, det ser bra ut, og kablingen kan du skjule bak/under/inni eller hvor det måtte passe...
    Takker for svar.
    Glemte å nevne at jeg enda ikke har fått de opp på spikes, men har vært og hentet de frem og skal få det på nå med en gang. Det hjelper nok på også. Stikker på biltema og ordner alluminiumsilikat i morgen. Hvor mange liter rommer et kammer?

Et til spørsmål i forbindelse med sandkamrene. Jeg blir å flytte høytalerne i løpet av noen måneders tid til en annen leilighet. Jeg regner med at sandkamrene er lukket slik at sanden ikke flyter rundt i høytalerne når de legges ned i forbindelse med frakt?

Likte også takfestene du linket til. Men liker ikke helt tanke på å lage hull i taket Bak kanalene vil bare bli brukt til film så da er talent kanskje mer rett for meg.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    Takker for svar.
    Glemte å nevne at jeg enda ikke har fått de opp på spikes, men har vært og hentet de frem og skal få det på nå med en gang. Det hjelper nok på også. Stikker på biltema og ordner alluminiumsilikat i morgen. Hvor mange liter rommer et kammer?
    Det holder med en sekk med silikat. Jeg har fylt mine 3/4 fulle.
    Blåsesand - Biltema

Et til spørsmål i forbindelse med sandkamrene. Jeg blir å flytte høytalerne i løpet av noen måneders tid til en annen leilighet. Jeg regner med at sandkamrene er lukket slik at sanden ikke flyter rundt i høytalerne når de legges ned i forbindelse med frakt?
    Dette er ikke noe problem. Kamrene er for seg selv, så det gjør ikke noe om du flytter på de.

Likte også takfestene du linket til. Men liker ikke helt tanke på å lage hull i taket Bak kanalene vil bare bli brukt til film så da er talent kanskje mer rett for meg.
    Sant sant. Men om de skal fjernes etter å ha hengt de opp, så er det fort gjort å kline på litt sparkel, pusse litt og male over. Så blir det så godt som nytt igjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •