Cv Clsc 15 Vs Cls15 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer CV-BASS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lunnarn
    hovedbegrunnelsen min er igrunn det at ve er igrunn det je vil kalle billig serien til cv noe den også er,
    alt av elementer er jo dårligere kvalitet på, noe som er greit nok vis det hadde spilt bra.
    kassa har je ikke sett veldig hardt på men regner ikke med den er noen bedre en den cls har som igrunn ikke kan skryte alt for mye den heller.

je har ikke teste ve mye men en kjapp runde med litt lytting i hifi-klubben sine lokaler var nok for mei (brukte samme forsterker) og i utgangs punkte hadde je stor tro på ve men det stoppen med troen da i min ører cls var en langt bedre høyttaler.

nå har je ikke hatt cv selv på godt over 2 år og kan ikke si je har savnet det en dag, har i etter tid hatt B&W 804 der fant je mye god lyd! vet det ikke kan sammen lignes med cv da den koste 4 ganger mer, og ikke har noe trykk i forhold.. men etter vert savnet je litt trykk og gikk over til Jbl og en serie som heter sva 2100 det er en høytaler som er helt sykt mye bedre en det cls 215, lyd kvalitet er natt og dag og der har je masser av trykk:-D

men nå er smaken som baken, så skal ikke sitte er å si at ingen skal like VE eller cv for den del, men det er en forum så håper ingen blir sinte på mei for det je kommer med mitt syn som resten av dere
    Hehe,er enig i mye av det du sier..men hvorfor mener du at kassen til CLS/CLSC ikke er så bra? Den er jo mer påkostet..

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har åpnet å sett i en slik kasse?
    greit nok den er mer på kosten, det hadde noen få av stivere, men det er rimelig diger.. og det er bygget i 19mm mdf som er greit, men det måtte hatt mye mer avstivere.
    ser selv vis du bygger deg en solid bass kasse bygger du den i tja la oss si 22mm mdf og med masse avstivere slik at kassa blir skikkelig død.
    men det er jo til prisen på cv mer en ok da

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har åpnet å sett i en slik kasse?
    greit nok den er mer på kosten, det hadde noen få av stivere, men det er rimelig diger.. og det er bygget i 19mm mdf som er greit, men det måtte hatt mye mer avstivere.
    ser selv vis du bygger deg en solid bass kasse bygger du den i tja la oss si 22mm mdf og med masse avstivere slik at kassa blir skikkelig død.
    men det er jo til prisen på cv mer en ok da
    Ja Hvordan er kassen til XLS iforhold?

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xls vil je ikke uttale mei om da je ikke en gang har hørt dem, men for å være helt ærlig så tror je ikke det er stor forskjell...
    vis du vil ha cv som det lyser mere kvalitet av må du kjøpe de amerikansk produserte, det er en helt annen klasse, hadde at-100 og cls215 på samme tid en stund og må si at100 spilte flettene av 215!! kassa er også bygget av mye tykkere materialer men den og kunne vert mer stivet av..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xls vil je ikke uttale mei om da je ikke en gang har hørt dem, men for å være helt ærlig så tror je ikke det er stor forskjell...
    vis du vil ha cv som det lyser mere kvalitet av må du kjøpe de amerikansk produserte, det er en helt annen klasse, hadde at-100 og cls215 på samme tid en stund og må si at100 spilte flettene av 215!! kassa er også bygget av mye tykkere materialer men den og kunne vert mer stivet av..
    Hør! Hør!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hør! Hør!
    ?:P

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-BASS
    ?:P
    Med andre ord. Hør på de kloke ord.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord. Hør på de kloke ord.
    Nja..det er vell en smaksak?? AT dere mener de gamle er best..OK. De gamle serien spiller langt ifra så fint(lydkvalitet) som de seriene vi har idag!..Og at AT-100spiller fra CLS 215 TVILER jeg STERKT på!

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan eldre cv låter kontra nye er selfølgelig en smaksak, men byggekvaliteten er ikke en smaksak. jeg har ikke sett på så mange cv modeller, men jeg har dc10 og ve12, og at kassa til dc10 er mer solid en på ve12 ser man med en gang.

Kvaliteten er bedre, og da er det naturlig å tro at eldre cv også låter bedre enn dagens cv, spesielt ve serien, siden den er billigst, men det er jo subjektivt og det er ingenting i veien for å like lyden fra ve bedre en al, at, dc, osv, men det forandrer ikke det faktum at byggekvaliteten er dårlig.

personlig mener jeg dc10 er en bedre høyttaler enn ve12 på de fleste punkter.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja..det er vell en smaksak?? AT dere mener de gamle er best..OK. De gamle serien spiller langt ifra så fint(lydkvalitet) som de seriene vi har idag!..Og at AT-100spiller fra CLS 215 TVILER jeg STERKT på!
    Du skal ikke se bort ifra at noe av di eldre spiller penere enn di i dag, AL serien foreksemel.
    Det er ikke alltid størrelsen som teller, jeg hadde helt klart valgt noe annet cv enn 215 da jeg har noe dårlig erfaring med 215 som jeg ikke ønsker å oppleve igjen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Du skal ikke se bort ifra at noe av di eldre spiller penere enn di i dag, AL serien foreksemel.
    Det er ikke alltid størrelsen som teller, jeg hadde helt klart valgt noe annet cv enn 215 da jeg har noe dårlig erfaring med 215 som jeg ikke ønsker å oppleve igjen.
    Kan godt være Al spiller penere,da jeg ikke har hørt de =)
    Hva er dårlig med 215 da? Greit nok at CLS 215 er noe drit grunnet feilen på de..Men trodde du var fornøyd med de CLSC 215 jeg? XLS 215 er jo en veldig god høytaler!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Hvordan eldre cv låter kontra nye er selfølgelig en smaksak, men byggekvaliteten er ikke en smaksak. jeg har ikke sett på så mange cv modeller, men jeg har dc10 og ve12, og at kassa til dc10 er mer solid en på ve12 ser man med en gang.

Kvaliteten er bedre, og da er det naturlig å tro at eldre cv også låter bedre enn dagens cv, spesielt ve serien, siden den er billigst, men det er jo subjektivt og det er ingenting i veien for å like lyden fra ve bedre en al, at, dc, osv, men det forandrer ikke det faktum at byggekvaliteten er dårlig.

personlig mener jeg dc10 er en bedre høyttaler enn ve12 på de fleste punkter.
    Ja,VE-12 har en dritt kasse,det skal jeg være enig med deg om Men byggekvaliteten på CLS/CLSC/XLS er da ikke så ille...Selfølgelig de eldre CV er gjerne litt bedre byggekvalitet på...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pr dags dato ikke hørt en bedre serie fra CV enn AL-serien.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være Al spiller penere,da jeg ikke har hørt de =)
    Hva er dårlig med 215 da? Greit nok at CLS 215 er noe drit grunnet feilen på de..Men trodde du var fornøyd med de CLSC 215 jeg? XLS 215 er jo en veldig god høytaler!
    Jeg hadde 215 på en fest og etter ca 2-3 timer så smeltet det ene delefilteret i den ene 215 og det var ikke noe morro å høre komentarer fra folk etter når det skjedde.

Jeg har bedre erfaringer med CV clsc-6 og dem har jeg brukt på fest flere ganger uten at noe har skjedd.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pr dags dato ikke hørt en bedre serie fra CV enn AL-serien.
    AL serien er nok god Men jeg har liksom ikke lyst på de..fordi begynner ogbli ganske gamle + elementer må sikkert recones..også slutter de sikkert og selge rep kit og elementer til de om ikke lenge........

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,VE-12 har en dritt kasse,det skal jeg være enig med deg om Men byggekvaliteten på CLS/CLSC/XLS er da ikke så ille...Selfølgelig de eldre CV er gjerne litt bedre byggekvalitet på...
    MEN. det gjør ikkenoe om man setter i noe avstivere selv inne i kassen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEN. det gjør ikkenoe om man setter i noe avstivere selv inne i kassen.
    Vill det bli bedre da? Hvordan gjør man det da?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL serien er nok god Men jeg har liksom ikke lyst på de..fordi begynner ogbli ganske gamle + elementer må sikkert recones..også slutter de sikkert og selge rep kit og elementer til de om ikke lenge........
    Å ta vare på ting er en fin ting. Ett par AL holder i mange år til hvis dem brukes til det dem skal brukes til og ekstra elementer er alltid å få tak i.

Jeg har ett par CV AL-750 stående som er i synnsykt bra stand som jeg skal beholde lenge og dem spiller svinbra på McIntosh elektronikk.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ta vare på ting er en fin ting. Ett par AL holder i mange år til hvis dem brukes til det dem skal brukes til og ekstra elementer er alltid å få tak i.

Jeg har ett par CV AL-750 stående som er i synnsykt bra stand som jeg skal beholde lenge og dem spiller svinbra på McIntosh elektronikk.
    ja..Stemmer det..Men vill liksom ikke ha høytalere som er 10 år..Vill liksom ha litt nyere

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill det bli bedre da? Hvordan gjør man det da?
    Jo stivere kassa er jo bedre blir jo lyden, sjekk inni dine kasser åssen det skal gjøres og det er ikke så vansklig å gjøre det. Eller søk på nett.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •