Samsung ht-bd1255 vs Logitech Z-5500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung ht-bd1255 vs Logitech Z-5500

Jeg ønsker å bytte ut Samsung-systemet med Z-5500, men jeg er usikker på hvordan lyden til Logitech er i forhold til Samsung. Kan noen hjelpe meg på vei til en beslutning? Bør jeg beholde Samsung'en eller kan jeg trygt gå over til Logitech?
    Logitech-høytalerene ønsker jeg å pare med en AsRock ION 330 og på den måten få et veldig lite system. Jeg synest at størrelsen på blu-ray-spilleren til Samsung er ekstremt stor og vil helst fjerne den.

Logitech er fin pga. av at jeg ikke trenger egen forsterker og dermed får et lite søtt hjemmekino-anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av dajomu
    Jeg ønsker å bytte ut Samsung-systemet med Z-5500, men jeg er usikker på hvordan lyden til Logitech er i forhold til Samsung. Kan noen hjelpe meg på vei til en beslutning? Bør jeg beholde Samsung'en eller kan jeg trygt gå over til Logitech?
    Logitech-høytalerene ønsker jeg å pare med en AsRock ION 330 og på den måten få et veldig lite system. Jeg synest at størrelsen på blu-ray-spilleren til Samsung er ekstremt stor og vil helst fjerne den.

Logitech er fin pga. av at jeg ikke trenger egen forsterker og dermed får et lite søtt hjemmekino-anlegg.
    Ingen som har noen tanker om dette?

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til samsung anlegget du refererer til, men jeg har brukt z5500 som stueanlegg (WAF) en god stund nå til kjelleren er ferdig og har vært godt fornøyd med det. Såklart, det er ikke noe hifi dette, men det vet du jo garantert. Funker helt greit til musikk og knall til film (ihvertfall i stua med naboen veggivegg)
    Synes selv det ble bedre lyd når jeg byttet ut kablene som var med, men det kan nå være "øye som ser" (øre som hører?)
    Det du derimot må være klar over, som jeg ikke fant ut før jeg kjøpte det, er at signalkabelen fra "sentralen" og til subben ikke er lengre enn 60-80 cm, noe som gjør plasseringen av subben blir SVÆRT begrenset. Og denne kabelen kan ikke skjøtes noe jeg fant ut etter en helkveld med google
    Men rent bortsett fra det så har ihvertfall JEG vært godt fornøyd med det.

Just my two cents 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takk for tilbakemelding... er fortsatt i villrede om jeg skal bytte høyttalere eller ikke...

Ellers så ser jeg at det er mulig å skjøte kabelen til subben med en spesial 15 pins vga kabel.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på dette? Fikk ganske tvetydige svar på om det faktisk gikk an å bruke VGA-kabel til dette, men gjerne legg ut en link så skal jeg ihvertfall prøve. Vil veldig gjerne ha bort subben fra fronten. Spiller ikke optimalt der den står heller så en forlenging hadde vært toppen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Mine works great with a 50 foot 15 pin (must be 15 pin) monitor extension (quality). I used a 20 gauge 15 pin cable purchased from CDW (around 60 bucks). I did have a slight buzz in the audio, but it was caused by a ground loop in the AC power @ the PC. I plugged the PC into another receptical on a different circut and it went away completely, however with the setup I had, the PC had to be plugged into the orginal outlet, so I used a 12 foot extension cord, plugged the PC into that coiled the extension cord into 5 or 6 coils and plugging it into the original outlet, and it eliminated the groud loop completely. Works perfect!"

Nederst på siden
    Logitech Z 5500 : extension cable between Control Center and Subwoofer ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •