Anbefaling av rimelig hjemmekinoanlegg med sub og receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av rimelig hjemmekinoanlegg med sub og receiver

Hei!

Jeg skal kjøpe hjemmekinoanlegg. Tanken er 5.1-system og en receiver. Synes dette tilbudet ser veldig bra ut:

Yamaha RX-V465 + Dynavoice 5.1-pakke svart Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Budsjettet er vel omtrent der den prisen ligger, men helst litt billigere. Det eneste som gjør at jeg ikke vil kjøpe den pakken er at receiveren kun har 1 HDMI-utgang. Jeg har planer om å kjøpe projektor etterhvert, og da kan det være fint å ha 2 utganger - én til TV og én til projektor.

Hvilke receivere i samme prisklasse, hvis noen, har 2 HDMI-utganger? Finnes det andre måter å løse dette på, en switch eller noe?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få tak i en reciever som har to hdmi ut,så må du nok litt opp i pris!
    Billigste akkurat idag tror jeg er denne Elkjøp - Pioneer Surround Receiver

Dette er et helgetilbud,og det er et kjempekjøp - den koster vel vanligvis 8-9 lapper!

Men du må handle idag
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gullars
    Hei!

Jeg skal kjøpe hjemmekinoanlegg. Tanken er 5.1-system og en receiver. Synes dette tilbudet ser veldig bra ut:

Yamaha RX-V465 + Dynavoice 5.1-pakke svart Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Budsjettet er vel omtrent der den prisen ligger, men helst litt billigere. Det eneste som gjør at jeg ikke vil kjøpe den pakken er at receiveren kun har 1 HDMI-utgang. Jeg har planer om å kjøpe projektor etterhvert, og da kan det være fint å ha 2 utganger - én til TV og én til projektor.

Hvilke receivere i samme prisklasse, hvis noen, har 2 HDMI-utganger? Finnes det andre måter å løse dette på, en switch eller noe?
    Jeg har denne pakken, og jeg kjøpte en "switch" på soundgarden. Den har en forgreining til 2 hdmi ut. Reklameres en del for denne i lyd og bilde bladene, men jeg kommer ikke på hva den heter. Jeg skal prøve å finne navnet.(er offshore for øyeblikket) Koster 750-800kr.. har fungert veldig fint. Jeg har brukt den mot prosjektor og tv.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan jeg anbefale. HDMI ut er det også. Masser av futt og fart. Lekker og lite, med stor lyd..

Onkyo TX-SR308 og Harman/Kardon HKTS30 Hjemmekinopakke | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, alle sammen, for gode tilbakemeldinger. Det lureste er nok kanskje å gå for en HDMI-switch da. Ser ut til at det vil gi den rimeligste løsningen.

Jeg setter pris på, Tore Andre, om du vil finne ut hva den switchen heter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, alle sammen, for gode tilbakemeldinger. Det lureste er nok kanskje å gå for en HDMI-switch da. Ser ut til at det vil gi den rimeligste løsningen.

Jeg setter pris på, Tore Andre, om du vil finne ut hva den switchen heter
    Gi meg en liten time så skal jeg finne det til deg...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eheitmann.no har denne switchen.
    Jeg har bestilt denne via soundgarden.

HDMI Switch

Forhandler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Jeg antar at det er den øverste, den som heter splitter? Må man gjøre noen manuelle justeringer ved bytte av TV/projektor, eller sendes alltid signal til begge enheter?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Jeg antar at det er den øverste, den som heter splitter? Må man gjøre noen manuelle justeringer ved bytte av TV/projektor, eller sendes alltid signal til begge enheter?
    Den sender signal til begge samtidig.
    Det jeg merket var at siden blu-ray spilleren(Sony BDP-350)stod på syncronisering. Så slo den på tv hele tiden når jeg ville bruke blu-ray spilleren.. Så når jeg bruker min harmony one fjernkontroll og bare skal bruke prosjektor og blu-ray så slo den alltid på tv og. Det løste seg ved å slå av synconiseringen. Det kan være noe å huske på.

Skulle jeg nevne noe negativt så må det være at det må bruke strømforsyning. Den følger med, men kunne godt klart meg uten. Nok ledninger bak tv-benken hvis du forstår..hehe..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •