Høytalerpakke til 10-15000 (inkludert DACMagic)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalerpakke til 10-15000 (inkludert DACMagic)

Det er musikk som teller, helt enkelt sagt. Og lydkilden blir nært utelukkende spotify så jeg tror det er grenser for hvor mye mer det er verdt å legge i høytalerene. Vil helst ha DACMagic + en stereoforsterker + 2 stativ \ hyllehøytalere av god kvalitet. Og det aller viktigste er helt klart lydkvaliteten ved variert musikkavspilling. Jeg hører på alt fra Muse og Audioslave til Tori Ames, Frank Sinatra og Aretha Franklin. Men går vel i grunn mest i de sistnevnte, og noe av det jeg reagerer fortest på er hvis bassen blir for dominerende. Den skal underbygge musikken og ikke overta den

Noen som har noen gode anbefalinger? Brukt eller nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W + Cambridge

Anbefaler deg å høre B&W 685/CM1/CM5 med Cambridge 650A/740A/840A. Hvor CM1 + 740A + Dacmagic vel havner ganske nøyaktig på 15000. Hvis du har lite rom holder det kanskje med 650 på disse. CM1 kan bli litt basstung hvis den plasseres helt inntil veggen i et lite rom, men en plassering litt ifra kombinert med cambridge tror jeg kan bli bra. Hvertfall verdt en lytt når du allikevel er nede for å handle Dacmagic

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av streeter
    Anbefaler deg å høre B&W 685/CM1/CM5 med Cambridge 650A/740A/840A. Hvor CM1 + 740A + Dacmagic vel havner ganske nøyaktig på 15000. Hvis du har lite rom holder det kanskje med 650 på disse. CM1 kan bli litt basstung hvis den plasseres helt inntil veggen i et lite rom, men en plassering litt ifra kombinert med cambridge tror jeg kan bli bra. Hvertfall verdt en lytt når du allikevel er nede for å handle Dacmagic
    Jeg har faktisk forhørt meg angående Cambridge 840A i kombinasjon med BW CM1\5 og blitt fortalt at BW-høytalerene er såpass tungdrevne at de helst bør ha en litt kraftigere forsterker. For så og bli anbefalt en billigere forsterker av hifiklubben, jeg ser ikke helt hvordan de kan gå for nedsalg uten at det faktisk ligger noe i det

Setter forøvrig pris på at folk har hørt kombinasjonene de anbefaler i stedet for bare å ha lest litt om dem på internett. Men om du har lest mye om dette så får du gjerne uttale deg

Kan og nevne at jeg sikler litt på 840A forsterkeren, men DALI frister av en eller annen grunn ikke og den går ikke bra med BW så hva gjør jeg da?

Så og forøvrig litt på XTZ 99.25 Piano i kombinasjon med XTZ Class A100, noen som har hørt denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    840A + CM5 er kjempematch i mine ører, men hvis du absolutt ikke vil høre skal jeg ikke tvinge deg

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge Audio + B&W600/CM eller Monitor Audio RX

Hei

Ville også vurdert B&W og Cambridge Audio, eller NAD.
    Veldig mange som liker kombinasjonen NAD og B&W, men personlig ville jeg valgt Cambridge. Ville vurdert B&W685/CM1 + Cambridge 740A/840A.
    Eller kansje vurdert Cambridge sammen med for eksempel Monitor Audio, RX1/RX2/RX6. Fullt mulig å få seg et godt stereo annlegg i 10-15.kr klassen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    840A + CM5 er kjempematch i mine ører, men hvis du absolutt ikke vil høre skal jeg ikke tvinge deg
    Det var jo en hjelpsom kommentar
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke påstå at jeg har hørt kombinasjonen men tviler fremdeles på at hifiklubben ville frarådet den uten at det var noe i det.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xtz

Jeg har et oppsett med XTZ99.36 og AP-100.Føler at dette låter veldig bra sammen.Nøytral lydsignatur,samt at AP-100 kan kjøres i klasse A som ga en hørbar kvalitetsøkning på lyden.

Så XTZ 99.25+AP-100 og kanskje sub W10.16 er jeg sikker på at du blir fornøyd med.

Lykke til:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På et nettmøte hifiklubben arrangerte for noen måneder siden, så anbefalte en fra b&w strømsterke forsterkere til deres høytalere. Han nevnte både nad og rotel som gode alternativer.

(Jeg har selv 685 med onkyo)

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rotel og b&w spiller kjempe, har hatt b&w dm684 med rotel rc-1070 og 980bx syns det spilte bedre en med nad forsterker c372. så rotel er og anbefale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rart at rotel funker bra med b&w, da b&w group eier rotel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem selger rotel i norge?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gabs88
    Hvem selger rotel i norge?
    Hei

Soundgarden selger Rotel her i Norge.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Ikke rart at rotel funker bra med b&w, da b&w group eier rotel.
    Men bruker de Rotel til testing og tuning i fabrikken??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Men bruker de Rotel til testing og tuning i fabrikken??
    De bruker nok mye forskjellig antar jeg. Å bare bruke Rotel ville vel vært for risikabelt:-) ??? Likevel er det naturlig at høytalere og forsterkere konstrueres etter samme filosofi dersom de kommer fra samme sted, og mange mener jo at både rotel og b&w er nøytrale mtp lyd, noe f.eks cervin wega og marantz etter manges mening ikke er.

Møt Bowers & Wilkins | Hi-Fi Klubben
    Jeg limte inn et spørsmål som jeg syntes var godt, og det samme var svaret.

Fra: Raymond
    Forsterkere til B&W
    Hva er grunnen til at man nesten trenger et aggregat for å drive de større B&W høytalerne? Mange av disse krever så mye forsterkeri for å drives optimalt. De fleste B&W ligger vel på går til max 3ohm som gjør de litt harde å drive, hvorfor har ikke de en 6ohms løsning som Dali har på sine høytalere?

Svar:
    Hei Raymond,

Hvor "lett" eller "vanskelig" en høyttaler er å drive avhenger blant annet av hvordan delefileteret er konstruert. Faktisk så krever de aller fleste B&W-modeller ikke spesielt mye effkt for å spille godt. Det de derimot nyter godt av er å brukes med forsterkere som er stabile, og spesielt forsterkere som tåler fasedreining og litt lavere impedanser som du jo nevner). Fasedreining er enkelt forklart variasjoner i elektrisk impedans motstand) avhengig av frekvens. Vi har valgt å konstruere våre høyttalere med et så enkelt delefilter som mulig. Vi bruker blant annet ikke ekstra komponenter i filteret for å flate ut impedansekurver eller gjøre den nominelle impedansen høyere, da vi opplever at dette også "flater ut" dynamikken. Jo flere delefilterkomponenter lyden må gå gjennom, jo større tap får man. Vår designfilosofi er å bruke færrest mulig komponenter og dermed også minst mulig tap. Dette stiller litt større krav til forsterkeren som brukes med, men det finnes mange gode alternativer på markedet - både kraftige og mindre kraftige - som fint klarer å få det beste ut av våre høyttalere. Et godt eksempel på dette er modeller fra NAD og Rotel. Begge disse produsentene har modeller som papiret ikke er så krafige i watt sammenlignet med tilsvarende prisede konkurrenter), men som uten problemer klarer å få det beste ut av våre høyttalere.
    Håper svaret mitt var litt oppklarende!
    Hilsen Ole-Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med DACMagic, NAD 375BEE (selv om jeg hater bier) og DALI Mentor 1. Godt over smertegrensa på budsjettet men care ;P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •