Ny senter høytaller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny senter høytaller

Hei, kommer mye skurrelyd fra min gamle senterhøytaller så jeg har tenkt å kjøpe ny og har tenkt at maks pris er 1000 kr, men kan strekke opp litt til hvis det er must.

Jeg har sett på denne høytalleren og lurer på om den er bra: CERWIN-VEGA VE-5C Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Jeg har denne forsterkeren så jeg lurer på om den kan dra høytalleren uten problemer: Komplett.no - Yamaha RX-V365B hjemmekinoreceiver

Jeg har dette annlegget foreløpig: Komplett.no - JBL SCS 200.5 Surroundpakke , skal bare bytte senter høytalleren fra den.

Hvis dere har andre forslag så sifra.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 063
    Hei, kommer mye skurrelyd fra min gamle senterhøytaller så jeg har tenkt å kjøpe ny og har tenkt at maks pris er 1000 kr, men kan strekke opp litt til hvis det er must.

Jeg har sett på denne høytalleren og lurer på om den er bra: CERWIN-VEGA VE-5C Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Jeg har denne forsterkeren så jeg lurer på om den kan dra høytalleren uten problemer: Komplett.no - Yamaha RX-V365B hjemmekinoreceiver

Jeg har dette annlegget foreløpig: Komplett.no - JBL SCS 200.5 Surroundpakke , skal bare bytte senter høytalleren fra den.

Hvis dere har andre forslag så sifra.
    ARGON 6250C Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben Ville heller gått for denne da Argon har bedre lydkvalitet en CV.

SVS SCS-01 Black v1 Senterhøyttaler - 2 x 6" basselement - SVS - L-Sound AS litt dyrere, men knallgod center

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har SCS-01 selv og den er meget bra. Anbefales hvis du kan strekke deg dit.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SCS-01 ser veldig bra ut, men kommer den til å gå greit med resten av surround systememt mitt? Fordi det suger egentlig... Og kommer forsterkeren min til å klare å kjøre SCS-01 greit?

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SCS-01 ser veldig bra ut, men kommer den til å gå greit med resten av surround systememt mitt? Fordi det suger egentlig... Og kommer forsterkeren min til å klare å kjøre SCS-01 greit?
    Forsterkeren vil nok gjøre en ok jobb, men centern her er jo myyyyyyyye bedre og større (både i utseende å lyd) en resten, som egentli er... ganske puslete

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke SCS-01'en som blir begrensningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg bare mente om det ble kanskje overkill senter høytaller iforhold til resten surround system? Men det er vel samma det...

Men har ennå ikke fått svar om forsterkeren min klarer å dra SCS-01? Vet dere ikke om en bra høytaller for bra pris som kan kjøpes fra en vanlig butikk og ikke over nett? Helst hifi klubben..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du helst vil kjøpe fra hifiklubben, så kan du helt sikkert gå for den cerwin centeren du linket til. Det er faktisk bra trykk i den i forhold til størrelse og pris. personlig syns jeg ikke at lyden er så veldig fin i ve serien, men det er jo opp til hver enkelt å bedømme selv. Aner ikke hvordan mellomtone og diskant låter på de andre høyttalerne dine, men det er vel neppe noe high end lyd kvalitet i de heller?

Cerwin Vega Ve-5c er lettdrevet og forsterkeren din vil nok ikke ha noen problemer med å drive den. Her er en video av Cerwin Vega Ve-5c fra transformers 2 som viser hvor mye bass som blir sendt til centerhøyttaler når den er satt som large. YouTube - Cerwin Vega Ve-5c test and review (Transformers, bass I love you, woofer cooker)

Den svs senteren er sikkert mye bedre enn cv sentern, men for 998 kroner får man mye for pengene. Du kan jo høre på den på klubben før du eventuelt bestemmer deg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg bare mente om det ble kanskje overkill senter høytaller iforhold til resten surround system? Men det er vel samma det...

Men har ennå ikke fått svar om forsterkeren min klarer å dra SCS-01? Vet dere ikke om en bra høytaller for bra pris som kan kjøpes fra en vanlig butikk og ikke over nett? Helst hifi klubben..
    Tror ikke at det skal være noe problem. Jeg brukte en RX-V663 på den og det fungerte veldig bra. Effektforskjellen på de to er nok ikke særlig nevneverdig. Men det som er greit med den er at hvis du etterhvert oppgraderer til større receiver med mer effekt så takler den det godt. Nå bruker jeg separat effektforsterker som mater den med masse strøm og det liker den godt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •