Forslag til hjemmekino 5000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til hjemmekino 5000,-

Hei.

Vurderer å kjøpe nytt hjemmekinoannlegg. Prisklasse ca. 5000 kr. Kriterier må være 5.1 oppsett og blu-rayspiller.

Har sett på disse to:
    LG HB905PA Kraftig hjemmekinoanlegg med Blu-ray - LYD OG MUSIKK - Hjemmekino - 5.1 hjemmekinosystem - med Blu-ray

Andersson RB-100/L6 5.1/BR-300 5.1-pakke med Blu-ray og kraftig receiver - LYD OG MUSIKK - Hjemmekino - 5.1 hjemmekinosystem - med Blu-ray

Hvilken av disse vil dere si er best og har dere evnt. noen bedre/andre forslag?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville lagt noen høvdinger ekstra til i det.

Jeg ville begynt med 2.0 og bygget på etterhvert. Kjøpt en reciver med pre-out.

Med de oppsettene du har valgt så er det lite oppgraderingsmuligheter.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg veldig enig med Ostemannen.
    Du vil etter en tid sitte igjen med et mye bedre system. Ingen skam i å kjøpe litt og litt, men hvis du ikke kan vente og må ha alt med en gang ville jeg gått på bruktmarkede.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig helt enig med de over, enten kjøp litt og litt, og få et anlegg som er bedre en de du linket til, eller kjøp brukt. Mye bra og finne der til en billig penge

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser den. Eneste problemet er at jeg her HELT blank på alt som har med oppbygging av stereo å gjøre...

Har dere noen forslag til en evnt. start på annlegget?
    Må vel ha forsterker og 2 fronter. Finner man noe ok slikt til ca. 5 lapper? Link hadde vært fint :-)
    Vil helst ha nytt, men brukt fra nærområdet (Troms) funker også da man kan finne mye fint for en billig penge.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, her er ihvertfall et par fronter som gir svært mye for pengene:

Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslaget!
    Du har ikke tilfeldigvis forslag til en forsterker/reciever som vil passe fint til?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ihvertfall gått for en receiver som ikke er eldre enn at den støtter LPCM inn over HDMI, men helst en som støtter de lydformatene som kommer med Blu-ray. Og i tilfelle du får lyst på mer krefter senere er det greit om det er lavnivå-utganger så du kan hekte på effekttrinn senere.

Selv har jeg en Denon 2807. Lar lyddekodingen foregå i BD-spilleren, og kjører nevnte PCM formatet over hdmi til receiveren. M65 har mulighet for bi-amping, og 2807 har også denne muligheten. Jeg er fornøyd med lyden det gir, men det betyr ikke at DU blir fornøyd. Ihvertfall bør 2807 kunne plukkes opp til en hyggelig pris brukt. Skal du ha dekoding av de nyeste lydformatene i receiver bør du se etter 2808 hvis det er Denon som gjelder, men det finnes receivere i samme klassen som er bedre (ville sjekket ut Yamaha, Pioneer og Onkyo). Lønner seg forresten å ha litt god tid når man skal kjøpe brukt, det er ikke sikkert at det gode kjøpet ligger annonsert akkurat i dag.

Når det gjelder de M65`ene har en kamerat akkurat kjøpt et par og er i gang med innspillingen. I forhold til forventingene, spesielt med tanke på pris, høres de svært bra ut og spiller mye bedre enn mine M85 som kostet det doble.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •